Plaats reactie
1
Hallo
Ik heb een vraag over een exel formule.
Ik wil graag een overzicht in het controleveld hebben zodat als ik een nummer(uit het invulveld) invoer dat ik dan alle opmerkingen die behoren bij dat nummer in beeld krijg.
Elk nummer hoort bij een persoon.
De invulvelden worden dagelijks aangevuld door verschillende personen en dus is het goed dat wij een controle veld hebben waarin de opmerkingen staan die bij die persoon horen.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Y3NHEGRFXUZV.xls" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je op bovenstaande link klikt dan kun je een bestand downloaden. Dit bestand bevat maar een paar invulvelden. In mijn daadwerkelijke exel bestand staan veel meer invulvelden. Maar deze kan ik niet mee sturen omdat hier privacygevoelige informatie in staat.

Het klinkt misschien ingewikkeld maar ik weet dat in de formule 'Vert.zoeken' moet staan en het bereik van alle cellen waarin de nummers staan. Ik weet alleen niet hoe de formule moet luiden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr. John
4
Hallo Wessel,
Ik heb de formule in Kolom E (voorbeeld) in mijn bestand gezet. Maar dan werkt de formule niet.
Ik begrijp de formule voor een groot deel. Alleen de laatste twee cijfers, in de formule, kan ik niet plaatsen.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7GUOLTFVHQRJ.xlsx" onclick="window.open(this.href);return false;

In mijn bestand wil ik graag het volgende:
In Invulveld staan in Kolom B en C getallen. Als voorbeeld neem ik het getal 31345. Dit getal staat in Kolom B en in C. Dit getal in kolom B heeft een andere opmerking in Kolom G dan hetzelfde getal in kolom C.
Toch wil ik graag als ik in het controleveld in A1 invul: 31345, dat ik dan alle opmerkingen krijg te zien die in Kolom G staan op dezelfde regel als het getal 31345. Dus de opmerking bij B2 als bij C4.
Ik hoop dat het wat duidelijk is.

Kortom: Als ik in controleveld A1 het getal 31345 invul hoef ik alleen maar de opmerkingen te zien die in kolom G staan. Deze opmerkingen komen dan in Kolom B te staan.
Gr. Joja.
5
Ik denk dat ik de fout heb gevonden waarom het niet werkt en dat is het van rechts naar links uitlezen van de kolommen en tabellen met =VERT.ZOEKEN.
Ik heb de kolom datum daarom ook verplaatst naar achter de nummers en dan werkt het namelijk wel als je via het werkblad controleveld via nummers de opmerking wil uitlezen.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LJ8YOX33VYH3.xls" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kwam daar achter via het volgende YouTube filmpje.

6
Wessel,
Hartelijk dank voor het uitzoeken. Maar het gaat nog net niet helemaal zoals ik zou willen.
Kijk namelijk naar het getal 31345. Dit getal komt twee keer voor. Ook in kolom B. En de bijzonderheden die achter het nummer 31345(in Kolom B) staan, worden niet meegenomen. En deze zou ik ook graag willen zien.

Ik ga eerst met deze formule aan de slag. Uitslag volgt.
Gr. Joja
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”