Plaats reactie
1
wanneer ik een game als fallout new vegas aan het spelen ben dan gaat mijn laptop automatisch in sluimerstand, dit gebeurt nogal random, maar ik heb geen idee waarom, het ligt niet aan de instellingen want wanneer ik bijv. youtube aan het bekijken ben dan heb ik er geen last van
ook is het zo dat mijn laptop het spel goed draait wanneer hij het doet
ik heb een HP G62-b09ed met win 7
2
Heb je bij energiebeheer al gekeken of daar alle instellingen wel goed staan?

Type bij Start > Energiebeheer + [Enter] > De schema-instellingen wijzigen > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen > Slaapstand
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
4
Dan zou het misschien in de Windows sneltoetsen kunnen zitten.
Standaard is de Windowstoets + Rechterpijl (2x) + S voor de slaapstand.

De pijltjes toetsen en de toets (S) zijn veel gebruikte toetsen bij het gamen, als je dan per ongeluk de Windowstoets aanraakt zou dit het kunnen zijn.
Probeer dit eens uit en kijk of de laptop dan ook in slaapstand gaat?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
Op de volgende website staan alle sneltoetsen van Windows 7.
http://www.tuxx.nl/sneltoetsen/windows/7/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ook twee register bestanden waarmee je de sneltoetsen van Windows 7 kan in en uit schakelen.

Windows 7 sneltoetsen inschakelen.

Code: Selecteer alles

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoWinKeys"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoWinKeys"=-

Windows 7 sneltoetsen uitschakelen.

Code: Selecteer alles

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoWinKeys"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoWinKeys"=dword:00000001

Toelichting.
1. Copy the code in notepad and save the file as *.* .REG file to the desktop.
2. Right click on the *.reg file and click on Merge.
3. Click on Run, Yes, Yes, and OK when prompted.
4. restart the computer to apply.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
8
Hoi,

Probeer het volgende eens.
  • Klik op Start en typ cmd in het vak Zoekopdracht starten.
  • Klik in de lijst met zoekresultaten met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Klik op Doorgaan wanneer dit wordt gevraagd door Gebruikersaccountbeheer.
  • Typ powercfg.exe /hibernate off bij de opdrachtprompt en druk op Enter. (let op!!! de gebruikte spaties)
  • Typ exit en druk op Enter om het opdrachtpromptvenster te sluiten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Nou, ik dacht het eerst wel, want er gebeurde een hele tijd niks. Totdat mijn laptop ineens helemaal uitviel en ik een star wars achtig zwart scherm kreeg met "thermal shutdown occured"
Als dit is wat er gebeurt wanneer ie niet in sluimerstand kan dan denk ik dat het beter is als ik het weer aanzet :oops:
12
frank1102 schreef:"thermal shutdown occured"
Deze melding heeft niets te maken met die instelling maar wel met een temperatuur probleem van de laptop waardoor deze melding wordt gegeven en zichzelf zal uitschakelen of in idle mode zal zetten.
Hoe oud is deze laptop en voelt deze erg warm aan en is er wel voldoende airflow koeling mogelijk?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
13
frank1102 schreef:ou, ik dacht het eerst wel, want er gebeurde een hele tijd niks. Totdat mijn laptop ineens helemaal uitviel en ik een star wars achtig zwart scherm kreeg met "thermal shutdown occured"
Dit is een warmte probleem van de laptop en heeft niets te maken met de instelling /hibernate off.
Hoor je de ventilator (koeling) van de laptop ook harder draaien als je deze melding krijgt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet, maar wanneer ie in slaapstand gaat dan word het beeld zwart en gaat de ventilator hard draaien.
maar uiteindelijk duurt het langer dan wanneer hij normaal in sluimerstand gaat.
is er iets wat ik kan doen met de ventilator?
15
Hoi,

Download Speccy installer of Speccy portable.

1. Start Speccy en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.
2. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".
3. In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”