Plaats reactie
16
iEscape schreef:@ roland285,

Bij Microsoft kan je downloaden:
http://windows.microsoft.com/en-US/wind ... windows-xp" onclick="window.open(this.href);return false;

p.s: de versie is gelijk aan de versie op mijn Win XP.
(krijg alleen zoek resultaten en een link naar versie 2.6 die het alleen doet op win vista en 7 :conf: ) en de microsoft website heeft het alleen over hoe ik het kan gebruiken maar er is geen mogelijkheid om het te downloaden.

Maxstar schreef:Hoi en welkom op het forum,
roland285 schreef:waarom kan ik hier geen bijlage toevoegen? gelukkig hebben we imagedump.nl nog :)
Het toevoegen van bijlagen is uitgeschakeld op het forum omdat er genoeg online mogelijkheden zijn om afbeeldingen en of bestanden te uploaden zoals o.a, http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor afbeeldingen en http://www.mijnbestand.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor bestanden.
roland285 schreef:btw: kreeg de afbeelding hier niet geplaatst op de normalen manier, vandaar de link.
Afbeeldingen kan je plaatsen op het forum tussen de IMG tags.

Code: Selecteer alles

[img]link[/img]
Als afbeeldingen te groot zijn kan je deze plaatsen tussen de volgende tags.

Code: Selecteer alles

[rimg]link[/rimg]

Code: Selecteer alles

[thumb]link[/thumb]
ik heb al verschillende manieren geprobeerd maar het forum zegt dat het geen geldige afbeelding is.
Maaike schreef:
Maaike schreef: Maar ik moet nog ergens een losse installatie van een Movie Maker voor XP hebben maar die zoek ik morgen even op en zal deze dan uploaden om te proberen als ik hem gevonden heb.
Ik heb het installatie bestand gevonden en je kan deze downloaden van de volgende link.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SSB3MCNUSXJ6.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
ten eerste is deze engels (niet dat dat mij veel boeit ofzo) ten tweede verhelpt dit het probleem niet :crash: lijkt wel of de pc een stel bestanden weigert te lezen, maakt niet uit wat je er mee doet.
18
ik denk dat ik weet waarom het herinstalleren geen zin heeft, wanneer ik de oude bestanden verwijder (met shift-del) dan komen de bestanden gewoon weer terug na een paar seconden :eek: en wanneer ik dat setup van jullie gedraaid heb zijn alle .dll-bestanden versie 2.1 terwijl de bestanden in de map 1033 versie 2.0 zijn.

ik kan overigens niet de hele map movie maker verwijderen omdat het door een ander programma in gebruik is :crash:.
21
schijnt trouwen niet aan de installatie van movie maker zelf te liggen aangezien de versie op mijn pc normaal werkt op andere pc's. dus mij pc wil iets niet openen.
22
Registreer de volgende bestanden eens opnieuw via de commandprompt.
WMM2FXPZ.DLL
WMM2FXPZ.XML
Deze bestanden moeten wel aanwezig zijn in de volgende map C:\Program Files\Movie Maker\Shared\AddOnTFX en is de System32 map.

Ga naar start > uitvoeren en type CMD en druk op ok.
Kopieer en plak de volgende vier regels naar de commandprompt en druk op enter.

regsvr32 C:\windows\system32\WMM2FXPZ.DLL
regsvr32 C:\windows\system32\WMM2FXPZ.XML
regsvr32 C:\Program Files\Movie Maker\Shared\AddOnTFX\WMM2FXPZ.DLL
regsvr32 C:\Program Files\Movie Maker\Shared\AddOnTFX\WMM2FXPZ.XML


Via alleen start > uitvoeren moet het ook werken als je deze vier regels overneemt en op enter drukt.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
23
bij regsvr32 C:\windows\system32\WMM2FXPZ.DLL leek alles te werken

bij regsvr32 C:\windows\system32\WMM2FXPZ.XML kreeg ik de melding het bestand C:\windows\system32\WMM2FXPZ.XML is geen uitvoerbaar bestand en er is geen registratiehelper voor dit type bestand geregistreerd.

bij regsvr32 C:\Program Files\Movie Maker\Shared\AddOnTFX\WMM2FXPZ.DLL en regsvr32 C:\Program Files\Movie Maker\Shared\AddOnTFX\WMM2FXPZ.XML kreeg ik de melding het in het geheugen laden van de bibliotheek (C:\Program) is mislukt - Kan opgegeven module niet vinden.

overigens had ik zelf niet de benodigde bestanden en heb ik deze gedownload van http://www.mediafire.com/?qywnonjy5fd waar ik naar door gelinkt ben door http://www.windowsmoviemakers.net/Forum ... stID=36988 waar ik terecht kwam door google.
26
Misschien is het volgende het proberen waard?
I had the same problem as mark did on our lab computers. Movie Maker was missing all but two Transitions and Effects for any user who was NOT in the local Administrator group.

I tracked down the cause of the problem to a group policy setting we had set for all of our lab computers that removed the Security Tab. (The policy in place is outlined in Microsoft's KB303153).

We had configured the policy to deny access to the CLASSES_ROOT\CLSID\{1F2E5C40-9550-11CE-99D2-00AA006E086C} key for all "Domain Users".

Not having access to the CLASSES_ROOT\CLSID\{1F2E5C40-9550-11CE-99D2-00AA006E086C} key caused the transitions and effects to not appear. Unless the user was an administrator (even though they also were denied access to that key). Why this happens, I have no idea.

To fix the problem I reconfigured the policy so that the security on the CLASSES_ROOT\CLSID\{1F2E5C40-9550-11CE-99D2-00AA006E086C} key matched what it normally is on a fresh XP install (Admin RW, Users R, etc.) You can't just remove the policy setting you have to reconfigure it (otherwise the deny permission will remain tattooed.)

I don't know why denied permissions to that key mess up Movie Maker like that. But I have confirmed (at least for me) that making that one change is what caused/fixed the issue.
http://www.edugeek.net/forums/windows/1 ... ssing.html" onclick="window.open(this.href);return false;
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
27
de link naar Microsoft XML Parser (MSXML) 3.0 Service Pack 5 (SP5) werkt niet en uit http://msdn.microsoft.com/en-us/library ... ionobjects kan ik niet veel wijzer van worden.

wel interessant is dat alles leeg is bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\ActiveMovie\devenum\{CC7BFB43-F175-11D1-A392-00E0291F3959} (behalve 1 met de naam ''standaard maar'' deze heeft geen waarde en staat bij bijna elke sleutel). dus ik vermoed dat daar iets mis is. maar ik kan het ook fout hebben (ben niet zover gevorderd in regedit :-[ ).
28
Heb je ook al de system file checker van Windows geprobeerd uit te voeren?

Start > uitvoeren SFC /Scannow + enter
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
29
blijf meldingen krijgen met Bestanden die voor een goede werking van windows nodig zijn moeten worden gekopieerd naar de DLL Cache terwijl de windows cd er gewoon inzit wanneer ik op opnieuw druk gaat het proces gewoon door al weet ik niet of windows nou de benodigde bestanden heeft gevonden of dat het die gewoon overslaat.

en, nee, het werkt niet :crash:
30
Als SFC /Scannow dit aangeeft zijn er dus bestanden corrupt of missing, met het verwijderen van de SP3 en het opnieuw installeren van SP3 zou je dit kunnen oplossen.
En met de canned speech van Maxstar zou het zo moeten lukken om SP3 te verwijderen en opnieuw installeren
  • Open de verkenner "Deze Computer" en kies Extra -> Mapopties...
  • Controleer onder Weergave de volgende instellingen:
    • Uitvinken: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)
    • Uitvinken: Extensies voor bekende bestandstypen verbergen
    • Selecteer: De inhoud van systeemmappen weergeven (alleen bij XP)
    • Selecteer: Verborgen bestanden en mappen weergeven
  • Druk daarna op Toepassen gevolgd door Ok.
  • Navigeer naar de onderstaande map en dubbelklik op het dikgedrukte bestanden
  • c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe
  • Herstart de computer
  • Download ServicePack3 en installeer deze opnieuw
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”