Plaats reactie
17
Goede avond.

Ook ik had deze vervelende melding.
Gelukkig,heb ik dit ,voor mij althans opgelost, zelfs na 50 keer opstarten en gelijk weer afsluiten.

In FF ga naar Extra > Opties > tabblad Privacy > het vinkje weg gehaald bij :
Geschiedenis wissen zodra FF sluit.
Ik heb er geen last meer van, hopelijk ook andere personen.

Grandpere
18
Rectificatie,op mijn eerder bericht.
Voor de volledigheid ;
Nu ik het zo zelf lees,ben ik niet volledig geweest, het volgende.
Met 50 keer opstarten en afsluiten,bedoel ik Firefox mee,dus niet Windows en de PC op en afsluiten.

Na die 50 keer,het vinkje terug geplaatst,ja hoor daar was de melding weer.
Dit heb ik ook tig keer toegepast,vinkje plaatsen en later weer verwijderen.

Sorry voor het ongemak.

Grandpere.
20
Een bericht gelezen betreft
Mozila dicht WebGL-gat in Firefox 5
Mozilla dicht een securitygat in zijn implementatie van WebGL in Firefox. Die patch komt in Firefox 5, maar verschijnt niet voor de huidige versie 4.
Implementatiefout
Context concludeert uit lopend onderzoek naar WebGL, en de implementaties daarvan, dat zowel Firefox als Chrome kwetsbaarheden hebben. Zo is het mogelijk om via de browser ‘af te kijken’ wat er verder in beeld is op de pc van een slachtoffer. Dit gebeurt via het geheugen van de videokaart waar WebGL toegang toe heeft.
Bron:
http://webwereld.nl/nieuws/107029/mozil ... fox-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Klik bij Implementatiefout op ‘de eerste kwetsbaarheid’.
“Gebaseerd op dit beperkte onderzoek, is Context van mening dat WebGL nog niet klaar is voor massagebruik”, meent de Brit. “Daarom raden we aan dat gebruikers en IT-managers overwegen om WebGL in hun browsers uit te schakelen”.
Het Britse beveiligingsbureau kreeg daarin bijval van het Amerikaanse Computer Emergency Readiness Team (US-CERT). De Amerikanen geven ook aan dat de standaard enkele grote beveiligingsproblemen bevat.
WebGL is in Chrome uit te schakelen door '–disable-webgl' achter het commando in bijvoorbeeld de snelkoppeling op de pc te plaatsen. In Firefox kan dat door about:config in de adresbalk in te voeren en de optie webgl.enabled_for_all_sites op false te zetten.
Bij het lezen van bovenstaand artikel, dacht ik aan de eerste melding van Kemi, namelijk:
Kemi schreef:Hallo allemaal. :D
Met de nieuwste versie van firefox heb ik het volgende probleem.
als ik firefox open en weer sluit kan ik firefox niet meer opstarten en krijg ik te zien in een melding dat forefox al actief is en niet meer reageert en dan ik de computer opnieuw moet opstarten of het bestaande firefox-proces moet afsluiten.
Mijn vraag is dan: is het mogelijk dat het probleem:

te zien in een melding dat forefox al actief is en niet meer reageert

veroorzaakt werd door:

Zo is het mogelijk om via de browser ‘af te kijken’ wat er verder in beeld is op de pc van een slachtoffer.

Excuus indien het een paralogie van mij is.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
22
@ Maxstar,

Dank voor jouw reactie :cool:
OK, het is duidelijk.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”