Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb een laptop met Windows Vista en is super traag.
Nu heb ik dit product: speedupmypc gevonden. Ze beweren dat het de pc sneller zou maken, heeft iemand daar ervaring mee?

Bedankt!

bas
Laatst gewijzigd door Admin op 11 feb 2011 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
2
Bij gebruik van Speedupmypc, wordt je pc alleen maar trager, sterker nog, de kans bestaat dat je harde schijf in de brand vliegt :crash:

Dit is al de 2e promo voor pc-langzamer-maken en nog vrolijk onder een nieuwe account ook.

Graag een iets meer originele manier van spammen! :dank:
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
3
eduard54 schreef:Ik heb een laptop met Windows Vista en is super traag.
Nu heb ik dit product: speedupmypc gevonden. Ze beweren dat het de pc sneller zou maken, heeft iemand daar ervaring mee?

Bedankt!

bas
Hallo,

Ja ik heb hier zeker wel ervaring mee, en om gelijk met de deur in huis te vallen GEEN goede ervaringen, dit soort 'tools' kan iedereen beter mijden.
Al die zogenaamde 'register - systeem' tools / boosters / optimizers e.d. hebben totaal geen nut, je ziet nog steeds dat veel mensen deze gebruiken omdat fabrikanten van dit soort 'tools' beweren dat de prestaties en de systeem stabiliteit verbetert wordt, maar niet is minder waar.
Vaak worden dit soort programma's ook nog eens aanbevolen en beschreven in 'diverse' computer magazines.... :conf:

Maar goed in diverse tests is gebleken dat het optimaliseren van het register totaal geen effect heeft op de prestaties en de systeem stabiliteit van de computer, en zelfs in het slechtste geval zal het het uw systeem en register veruineren met alle gevolgen van dien, zoals foutmeldingen, onverklaarbare vastlopers en een geheel onstabiel systeem.
En hoe komt dit nu, nou heel simpel die zogenaamde 'register - systeem' tools werken op basis van een voor ingestelde systematiek die zonder pardon allerlei files en register-items als onnodig aanziet.
En ja dan krijg je de vraag van de betreffende 'tool' of je de hele reeks wilt verwijderen of optimaliseren, oké dat is goed want dit zal wel fout zijn of niet nodig zijn als het programma het zegt? ohja en nu blijkt er toch geen backup-optie in deze super-tool aanwezig te zijn en heb problemen die ik eigenlijk helemaal niet had.
Nou dit is dus één simpel voorbeeld wat een willekeurige 'register - systeem' tool kan aanrichten op uw systeem.

Als u toch uw systeem wilt cleanen, gebruik dan Ccleaner (Crap Cleaner) van PiriForm, deze tool kan je gewoon veilig gebruiken voor het opschonen van de PC, en indien u het register wilt opschonen vraagt deze 'tool' een backup te maken voordat u het één en ander opschoont.

Werkwijze Ccleaner.

Download CCleaner Slim

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Maar laten we eens gelijk wat achtergrond info plaatsen over Speed Up My PC, zodat gebruikers op de hoogte zijn van dit soort producten. :w00t:
Via de link die in het eerste bericht stond kwamen we uit op een website die allerlei UniBlue software laat downloaden, een aanbeveelt... :-[
SpeedUpMyPc schreef:Aanbevolen: SpeedUpMyPc van Uniblue.SpeedUpMyPC scant uw pc om processen, bestanden en instellingen te vinden die voor vertraging zorgen. Vervolgens wordt een aantal krachtige speedtools ingezet om het systeem te optimaliseren, met verbeterde Windows prestaties tot gevolg.
Nou dit is dus een lachertje, want ik heb deze 'tool' eens laten draaien op een schone installatie van Windows XP, en ja hoor binnen nog geen 20 seconde was het al kritiek gesteld met deze PC... :conf:
Ik heb eens wat screenshots gemaakt, van deze 'tool' ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Het is dus duidelijk dat het programma alleen de gevonden problemen oplost als het wordt gekocht, maar het programma is uitgevoerd op een geheel nieuw geïnstalleerd en schoon systeem.
Waarschijnlijk heeft dit programma net niet genoeg punten gekregen om als 'rogueware' aangezien te worden, ondanks dat de gebruikers aangespoord worden om dit programma aan te schaffen voor het oplossen van de 'zogenaamd' gevonden problemen.

Waarschuwing
Indien u dus twijfelt over een programma wat u aangeboden wordt vraag het dan voor de zekerheid even na op het forum want er zijn genoeg 'rogueware' infecties in omloop die zich als betrouwbaar programma voordoen zoals u bijvoorbeeld hier kunt zien.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Mijn ervaring is ook dat die zogenoemde "optimizers" of hoe-het-ook-maar-genoemd-wordt, veelal troep is.

Maar wil ook graag gezegd hebben dat ik wel zeer goede ervaringen heb met ntregopt.
Simpel tooltje dat alleen maar doet waarvoor het gemaakt is: register opruimen. Zonder toeters en bellen.
(Als aanvulling op de eerder genoemde reg-opschoner van CCleaner)
Zeg maar Duncan.
5
CCleaner is relatief veilig, maar ik zou toch wel goed uitkijken met het opschonen wat allemaal aangevinkt staat. Als je niet goed weet wat het allemaal is kun je voor verrassingen komen te staan. Vervelend is ook dat Piroform soms zo items toevoegd en daar kun je mooi mee op de koffie komen. Dus goed blijven opletten en nakijken!
6
De Hulk schreef:CCleaner is relatief veilig, maar ik zou toch wel goed uitkijken met het opschonen wat allemaal aangevinkt staat. Als je niet goed weet wat het allemaal is kun je voor verrassingen komen te staan. Vervelend is ook dat Piroform soms zo items toevoegd en daar kun je mooi mee op de koffie komen. Dus goed blijven opletten en nakijken!
CCleaner is gewoon veilig hoor, zeker als je je register laat backuppen voordat je de wijzigingen doorvoert.
En items toevoegen? :conf:

Misschien ben je tijdens de installatie vergeten om het vinkje bij de browserbalk weg te halen....
De Hulk schreef:Dus goed blijven opletten en nakijken!
Dit vindt ik de mooiste quote! :rofl: :-*
Bij bankzaken let je nergens op en ga je er van uit dat Norton je wel beschermd.
En een goed werkend gratis programma moet als een scherpe bom worden benaderd. :conf:
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
8
Deze zo gezegde registry tools optimizers, boosters of hoe ze ook heten mogen liggen veelal aan de basis van veel problemen.
Waar ze voor bedoeld zijn voeren ze zeker niet uit, integendeel.

Een snellere pc of uw geld terug! :w00t:
In de plaats krijg je een kreupele pc en je geld zie je nooit meer terug.

Nu kopen om alle problemen op te lossen.
Dat is pas het begin van alle ellende en problemen :evil:

Maar zoals de meeste hier gebruik ik Ccleaner al meerdere jaren zonder problemen.
Daar zouden ze bij die troepverkopers eens een voorbeeld aan moeten nemen, een prima programma en nog gratis ook.

:conf: Dat ze het bij Uniblue nog aan de man durven te brengen met Microsoft Gold Certified
Groetjes Dasle
9
Op miraculeuze wijze ben ik in het bezit geraakt van dit programma wat allicht geheel op de achtergrond is gebeurd.
Bij iedere opstart van de computer komt dit programma in beeld en vind het fouten, wanneer ik tracht het programma te sluiten krijg ik prompt een popup of ik wel zeker ben om het programma te sluiten.

Intussen probeer ik dit ergerniswekkende programma terug van de computer te krijgen maar dat is nog niet zo eenvoudig.
In de softwarelijst kan ik het programma niet verwijderen en komt er steeds een foutmelding.
Ik heb getracht de afbeelding hiervan te plaatsen als bijlage maar dat lukte niet dus vandaar dat ik de ganse foutmelding heb overgetypt.

Fout
Messages file "C:\Program Files\Uniblue\SpeedUpMyPC\unins000.msg" is missing. Please correct the problem or obtain a new copy of the program.

Hoe krijg ik dit nu terug van computer!
10
misschien een beetje suffe oplossing, herinstalleren dan deinstalleren.

heb dit trouwens op een virtual pc geprobeerd en het vond niet zo idioot veel problemen als bij maxstar. nog steeds een stuk of 40 (en dat op een zo goed als schone installatie) maar toch.
11
Heel spijtig maar het opnieuw installeren en daarna terug verwijderen werkt ook niet er verschijnt nu exact diezelfde foutmelding.
Intussen ook Revo Uninstaller getracht maar ook die faalt bij het verwijderen van dit programma.
Afbeelding
12
Hoi,

Download unins000.zip van de onderstaande link.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZD33683QIQG8.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Pak dit ZIP bestand uit en kopieer unins000.msg in de map C:\Program Files\Uniblue\SpeedUpMyPC
Probeer nu opnieuw Uniblue SpeedUpMyPC te verwijderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”