Plaats reactie
1
Beste,

Ik heb toch nog twee vraagjes voor je, kan ik met een Image van het systeem dit probleem in de toekomst ook oplossen en hoe maak ik een Image?
Of weet jij een site waar dit goed uitgelegd word zodat een Nitwit als ik dat kan maken. De meeste sites gaan er vanuit dat je een ICT-er bent.

Met vriendelijke groet,
Robert.
3
Hallo Maxstar,

Ik zou het liefste een constructie hebben die werkt zoals een recovery dvd,
of via een externe harde schijf.
Ik heb intern 1Tb opgedeeld in 3 partities: 1) recovery (15 Gb) 2) C-schijf met windows (459 Gb) 3) D- schijf met allerhande data (459 GB).
En extern 1 schijf (2 TB).

Van m'n C-schijf wordt nu met alles geinstalleerd zoals ik het wil ong. 42 GB gebruikt.

Gr. Robert.
4
Hoi,

Ik heb deze vraag even opgesplitst naar een nieuw onderwerp. vervolg op dit
topic.

Op de 15GB staat de Acer 'recovery paritie' die kan je het beste ongemoeid laten, maar je hebt nu twee 'actieve' partities op één schijf;
  • C:\ Windows = 459Gb
  • D:\ Data = 459Gb
Is de D:\ (Data) partitie met de recovery van Acer ongemoeid gelaten?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hoi,

Die van Vista lijkt me helemaal goed alleen zit de 2e optie er niet op. Ik kan alleen een back-up maken van m'n bestanden. En als ik in de faq van cobian kijk geeft hij aan dat het programma niet als recovery bedoelt is.

Gr Robert.
8
Hoi,

Voor de Vista backup optie heb je wel een behoorlijke hoeveelheid dvd's nodig, en mocht er onverhoopt één van de dvd's van de backup-set niet meer werken dan heb je aan de hele backup niets meer.
Om een complete image te maken van het systeem, hoe deze nu op dit moment is heb je b.v. software nodig zoals True Image dit is wel betaalde software.
Hier staat de complete handleiding van True Image.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Maxstar schreef:Voor de Vista backup optie heb je wel een behoorlijke hoeveelheid dvd's nodig
Ja zeg dat wel, ik heb net op de laptop van mijn zus een testje gedaan en de schatting was tussen de 6 en 11 dvd's :conf:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”