Plaats reactie
1
Hoi hoi,

Ik heb avatar 3d gedownload, maar vraag me af op wat voor schijfje dit gebrand moet worden? Is dat een blu ray, omdat de film 25 gb is...??

Alvast bedankt!!

Lin
2
Als de film source 25GB groot is dan is het het waarschijnlijk een blu-ray versie, en dan heb je ook een blu-ray brander nodig om de film op te branden, niet alleen een blu-ray schijfje want in een dvd-brander kan je geen blu-ray schijfjes branden.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hm..... das jammer hahaha....

Waarop moet ik dan letten dat het een 'normale' 3d film is? Heeft die een speciale naam ofzo?? En is die wel met een gewone brander te branden?? En op wat voor schijfje? :eek:

Want hier kom ik echt geen wijs uit!
4
linnepinneke schreef:Waarop moet ik dan letten dat het een 'normale' 3d film is? Heeft die een speciale naam ofzo?? En is die wel met een gewone brander te branden?? En op wat voor schijfje?

Want hier kom ik echt geen wijs uit!
Als je alleen een dvd-brander hebt moet je letten op de aangeboden 'source' en dvd-film is meestal rond de 4/5GB groot en een DVD9 rond de 8/9GB GB.
Dit soort films kan je gewoon op een dvd branden, en eventueel shrinken zodat je een dvd-9 op een dvd-5 kan branden.
Wat bedoel je met normale 3D films?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Hoi

Het branden van dvd5 of dvd9 gaat me goed af. maar nu was avatar als 3d film te downloaden. Ik dacht dat het op een andere manier werkte.
En aangezien het voor een 3d tv is....
Maar kan ik dan de gewone avatar downloaden en wordt ie dan in 3d afgespeeld op tv??
6
linnepinneke schreef:Maar kan ik dan de gewone avatar downloaden en wordt ie dan in 3d afgespeeld op tv??
Een normale dvd of blu-ray versie wordt niet in 3D getoond en voor het bekijken van een 3D film heb je ook een TV nodig die 3D ready is, en natuurlijk een blu-ray speler die 3D kan weergeven via b.v. de HDMI 1.4 technologie

Verder is het 3D alleen gericht naar het oog die het waarneemt, dus er zijn veel minder impulsen naar de hersenen zoals in het dagelijks leven, dit heeft o.a. te maken met evenwichtsorganen waardoor je dit anders gaat beleven.
Sommige mensen kunnen dit niet eens zien en krijgen hoofdpijn of worden misselijk, vergelijk dit maar met een full-action game bijvoorbeeld, je hersenen denken dat je naar beneden / omhoog of opzij gaat maar je blijft zelf toch echt op je stoel zitten en hier is ook van bekend dat sommige mensen hier niet tegen kunnen en misselijk van worden.

Ook het scherpstellen / focussen van je blik kost moeite, zeker bij achtergrondeffecten en beelden die zeg maar een BLUR effect krijgen, en veel mensen ervaren dit niet als prettig.
Het bijstellen van de scherpdiepte is een oplossing maar dan wordt het wel weer minder mooi.

Vorig jaar heb ik eens een aflevering gezien waarin 3D werd besproken, en de meningen waren niet echt positief dat weet ik nog.
Diverse mensen hebben toen een test gedaan met een 3D film met RealD polarisatie techniek, als ik het mij goed herinner gaf 70% aan het als onrustig, maar dit had geloof ik ook weer te maken met gewenning, want je moet je hersenen trainen om een concentratie te krijgen op voor en achtergrondbeelden zodat het aangenamer word om naar te kijken.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”