Plaats reactie
1
Goedemorgenj kenners,

Ik heb al vele jaren Malware Bytes (prof) en Kaspersky op mijn bedrijfsmatige laptop. De laatste jaren geen enkel probleem meer gehad met virsussen o.i.d. Eigenlijk ben ik heel tevreden en zou ik niets willen veranderen maar sinds gisteren (Oekraine) voelt het gebruiken van Kaspersky ( dat is toch Russisch?) minder prettig. Hoe denken jullie daarover? Zijn er alternatieven voor Kaspersky?

Hoor graag
2
Hallo,

Je lees op internet vele verschillende verhalen en ja het is een Russische antivirussoftwarebedrijf wat al door vele landen word aanbevolen om niet meer te gebruiken.
https://tass.com/economy/823636

En welke av blijft nu wel neutraal, defender die standaard zit in Windows 10/11 behoort nu ook bij één van de betere gratis scanners (maar is weer Amerikaans).
Dus ja waar je wijs aan doet is waar jij je gerust bij voelt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Dank je Ben. Als Defender ( en Mbam) voldoende is dan ga ik Kaspersky er af gooien cq. abonnement niet verlengen. Even een vraag van de digibeet in mij. Als ik Kaspersky verwijder neemt Windows defender het dan automatisch over? Windows defender geeft nu aan dat er geen problemen zijn, Kaspersky aanstaat en Mbam ook.
Als je het beter acht dat ik een andere betaalde virusscanner neem, nemen we die.
4
Hallo,

In plaats van Kaspersky kan je Windows Defender prima als alternatief gebruiken in combinatie met Malwarebytes. Daarentegen is Malwarebytes Premium anno nu een volledig beveiligingspakket en niet meer een aanvullende malwarescanner zoals vroeger. Dit maakt Kaspersky dus eigenlijk al overbodig om ernaast te gebruiken.

Het nadeel van andere gratis virusscanners zijn de onnodige extra's en/of reclame voor betaalde producten. Qua detectie en bescherming bieden andere virusscanners ook geen meerwaarde meer ten opzichte van Windows Defender. Zelf zou ik de combinatie Defender plus Malwarebytes gebruiken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
rudidev schreef: ik Kaspersky verwijder neemt Windows defender het dan automatisch over?
Ja na de herstart neemt Defender het over, hier enig uitleg Klik.

Via programma's en onderdelen kan je alles van Kaspersky verwijderen, ben je bang dat er nog restanten achter zijn gebleven wil ik dat wel nakijken via FRST.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”