Plaats reactie
1
Hallo, vanmiddag wilde iemand van de buurtgroep, die mensen helpt met de pc, me leren deel te nemen aan een videoconferentie. Hij stuurde me een link naar GoogleMeet. Het liep vast omdat ik de camera en microfoon niet kon aanzetten op de laptop (Win10). Zie screenshots. Ik had al eerder problemen met het beheer in Word. Zie screenshots. Ik ben administrator en enige gebruiker van de laptop. Kan ik ergens de beheerinstellingen wijzigen?

https://www.imgdumper.nl/uploads9/60802 ... camera.jpg

https://www.imgdumper.nl/uploads9/60802 ... rofoon.jpg

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f181 ... rder_1.jpg

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f181 ... rder_2.jpg

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f181 ... rder_3.jpg
2
Open het startmenu en typ het commando Regedit gevolgd door enter.
Klik links op Computer en klik in het menu op Bestand > Exporteren.
Selecteer de gewenste locatie en noem dit bestand b.v. Regbkp22-04-2021 en klik op Opslaan.

Download vervolgens ResetPolicies.bat uit de bijlage naar b.v. het bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies de optie Als administrator uitvoeren.
Herstart de computer en voeg het bestand ResetPolicies.txt als bijlage toe, en geef even aan of alle meldingen verdwenen zijn.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Voordat ik jouw patch uitvoer, een idee. Kan het zijn dat Avira Privacy Pal dit blokkeert? Ik heb de gepersonaliseerde versie en daarvan alleen de 3e (Wiindows-services) en de 9e (websitecache wissen) uitstaan. De laatste regel gaat over toegang tot o.a. camera en microfoon van Windows Store-apps.

Maar dat verklaart nog niet de blokkering in Word.
4
Privacy tools kunnen inderdaad voor dit soort melding zorgen en dat bepaalde functies niet beschikbaar zijn.

Wat betreft Word. Open de opdrachtprompt als administrator en voer het onderstaande commando eens uit.

Code: Selecteer alles

REG QUERY HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer > "%USERPROFILE%\Desktop\REG-Export.txt"
Voeg het bestand REG-Export.txt dat op het bureaublad staat als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Download WordFix.reg uit de bijlage, klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies de optie samenvoegen.
Herstart de computer nadat de wijzigingen in het register zijn aangebracht. Is het probleem in Word nu verholpen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Jaaaaaaaaaa, hij doet het!! Recente documenten worden weergegeven. Wat geweldig, Maxstar! :cool: Ik wilde daarvoor de laptop opnieuw installeren maar dat hoeft nu niet! Ben erg blij. Word opent nu ook sneller. Was hiervoor heel traag.

Enig idee hoe die sleutels erin gekomen zijn? Ik heb dit al vanaf de installatie (die ik niet zelf heb gedaan, maar die kennis van mij zou zoiets natuurlijk niet erin zetten). Kan dat in de licentie zitten? Vorig jaar gekocht bij Gamekey Discounter. Ik had het als eerste aan hen voorgelegd maar ze zeiden dat ze dat niet konden reproduceren. Die verkopen toch licenties van bedrijven die 'over' zijn?

Net de rest ook uitgevoerd en de toegang tot de camera en microfoon zijn nu ingeschakeld. Supeeeeeer! Maar ik had ook die laatste instelling van Avira Privacy Pal uitgeschakeld maar vergeten te kijken of dat effect had. Hij staat nu dus uit. Maar dat gaat over Wiindows Store-apps dus. Weet niet goed wat ik daarmee moet.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Fijn dat het probleem is verholpen. De meest logische verklaring voor deze aanpassingen is een privacy tool zoals Avira Privacy Pal. Dit soort programma's voegen bepaalde items aan het register toe om functies van software of Windows uit te schakelen. Hoe een bedrijf als Gamekey aan zijn licenties komt weet ik niet, meestal leveren dergelijke bedrijven OEM-licenties die normaliter meegeleverd worden met een PC en niet los verkocht worden zoals een retail-licentie.

Windows Camera, Foto's, Skype en dergelijke zijn Windows Store-apps. Wanneer je hier privacy-instellingen van aanpast is het mogelijk dat deze niet meer volledig werken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Ik moet die Avira-instellingen nog eens goed onder de loep nemen. Het is niet de bedoeling dat ik extra beschermd ben maar sommige dingen niet meer werken. :eek:

Dank weer! :bow:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”