Bluetooth + Driver

Stel hier uw vragen met betrekking tot overige software en allerhande computervragen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#1

Hallo,

Afgelopen week deed mijn ingebouwde Bluetooth van mijn ASUS desktop het opeens niet meer.
Na wat zoekwerk op PC web plus en op het internet kwam ik op https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... h-problems terecht.
De eerste 5 punten van die site heb ik doorgenomen en deze gaven geen oplossing en daarna voor punt 6 gebeld met de ASUS servicelijn die mij de laatste driver voor Bluetooth van mijn desktop per e-mail stuurde.
Nadat ik deze driver geïnstalleerd had werkte Bluetooth weer perfect en was Bluetooth ook weer te zien bij
alle instellingen==> apparaten en in apparaatbeheer.

Nu vraag ik me echter af waarom Bluetooth opeens niet meer werkte? Had Bluetooth 2 dagen eerder nog gebruikt om een bestandje van mijn PC naar mijn smartphone te sturen.
Kan zo'n driver opeens corrupt raken?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#2

Jack1960 schreef:
15 mar 2020 06:35
Nu vraag ik me echter af waarom Bluetooth opeens niet meer werkte? Had Bluetooth 2 dagen eerder nog gebruikt om een bestandje van mijn PC naar mijn smartphone te sturen.
Kan zo'n driver opeens corrupt raken?
Dat kan zeker, bv na een update of verandering (kan ook zijn van een apparaat of programma die verbonden aan/is met Bluetooth) en erger soms is helemaal geen oorzaak te vinden.
Maar mooi dat je goed bent geholpen een leer voor andere :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#3

Bedankt abbs voor een helder antwoord. :good:

Ik heb het inderdaad wat uitgebreid beschreven hoe het probleem is opgelost zodat anderen die via zoeken op bluetooth doet het niet meer wellicht hier terecht komen en er iets aan hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”