Sedert enkele dagen heb ik een free versie van het gekende fotoprogramma "ACDSee" gedownload en eventjes gebruikt. Toch heb ik reeds 1 of 2 dagen nadien overgegaan tot de aankoop van het volledige programma. Het heet "ACDSee 18" . Het programma is zeer uitgebreid en ik ben nu bezig met het aanleren om te werken met de interface. Er stonden dus 2 programma's op mijn pc-laptop, nl. 1 gratis (beperkte versie) en het aangekochte programma. Toen dacht ik : ik ga het free-programma verwijderen, kwestie van ruimte en mogelijke verwarring. Ik heb dan de free-versie verwijderd met de Iobit-uninstaller. En sedertdien werkt het programma niet meer : ttz. wanneer ik het aanklik dan reageert het helemaal niet.
Ik werk op een latop HP 450 - 64 bit - en windows 10.
Als u verdere info nodig hebt, aarzel dan niet om me te contacteren.
Hopelijk kan u me helpen !
2
Hallo,
Gebruik alleen bij nood een ander programma die helpt een programma te verwijderen.
En gebruik zo min mogelijk de producten van Iobit. (ik denk dat dit programma ook belangrijke dingen van het gekochte programma heeft verwijderd)
Verwijder ook het aangekochte programma van je pc en doe het volgende (dan kan ik kijken of er nog restanten staan voor je het programma op nieuw installeert).
Dus stap 1., verwijder alles van "ACDSee" en herstart je pc.(in dien nodig schrijf eerst het licentie code op voor je dat kwijt raakt)
Stap 2. doe FRST:
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Farbar Recovery Scan Tool Link
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
Gebruik alleen bij nood een ander programma die helpt een programma te verwijderen.
En gebruik zo min mogelijk de producten van Iobit. (ik denk dat dit programma ook belangrijke dingen van het gekochte programma heeft verwijderd)
Verwijder ook het aangekochte programma van je pc en doe het volgende (dan kan ik kijken of er nog restanten staan voor je het programma op nieuw installeert).
Dus stap 1., verwijder alles van "ACDSee" en herstart je pc.(in dien nodig schrijf eerst het licentie code op voor je dat kwijt raakt)
Stap 2. doe FRST:
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Farbar Recovery Scan Tool Link
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
4
Hallo,
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Ik zie in de map Downloads nog een aantal acdsee.exe bestanden verwijder de genen die je niet meer gaat gebruiken.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Druk op de Fixen knop.
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Ik zie in de map Downloads nog een aantal acdsee.exe bestanden verwijder de genen die je niet meer gaat gebruiken.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
6
Hallo,
Dan zou je nu de aangekochte "ACDSee 18" weer kunnen installeren. (vertel maar als dat is gelukt).
Dan zou je nu de aangekochte "ACDSee 18" weer kunnen installeren. (vertel maar als dat is gelukt).
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
8
Mooi dat het programma het weer doet.
Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
Bedankt hiervoorvib189 schreef:Alles perfect in orde. Vreselijk bedankt voor de degelijke en snelle hulp.
Heb zojuist een piepkleine donatie gedaan (vanwege klein pensioentje !)
Mooi dat het programma het weer doet.
Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
- Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
- Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
10
Ik neem aan dat het gaat om een Handmatig herstelpunt te maken, hier een andere uitleg: https://www.seniorweb.nl/artikel/proble ... windows-10
Scrol naar Handmatig herstelpunt maken daaronder staan de stappen.
Dit is geen overlast hoor (vragen staat vrij daar is het forum voor).vib189 schreef:Het spijt me maar ik vind nergens "systeeminfo". U zegt daar iets van ' Makers update ' maar vanaf dat punt kan ik niet meer volgen of iets vinden.
Sorry voor de overlast, maar ik vind het ook belangrijk de dingen te doen zoals jij ze voorschrijft.
Ik neem aan dat het gaat om een Handmatig herstelpunt te maken, hier een andere uitleg: https://www.seniorweb.nl/artikel/proble ... windows-10
Scrol naar Handmatig herstelpunt maken daaronder staan de stappen.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
12
Bedankt en graag gedaanvib189 schreef:Alles in orde nu. Bedankt en ... tot weder lezen ... ?
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie