Pagina 1 van 2

CNMSS

Geplaatst: 11 feb 2019 23:15
door snel0026
Ik heb Windows 10
Als printer via WiFi Canon MG 6100

Ik krijg bij het opstarten de melding: 

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van C:\Users|Wim\cnmss
Kan opgegeven module niet vinden.

Canon zegt dat het probleem komt door Windows.

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 09:04
door abbs
Hallo,

We gaan het even bekijken doe daarvoor:

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie AfbeeldingAls administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 09:59
door snel0026
Bijgaand de twee files.
Alvast bedankt voor je hulp.

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 10:44
door abbs
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc) Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
-----------------------------------------------------------------------
Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 11:26
door snel0026
Hierbij het logbestand.

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 11:33
door abbs
Hallo,

Is de melding nu weg?

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 11:55
door snel0026
Nee, jammer genoeg niet.
Wim.

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 12:01
door abbs
Hallo,

Zou je van die melding een printscreen willen maken, die uploaden en dan in het volgende antwoord plaatsen.
Hier uitleg: viewtopic.php?f=4&t=4036

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 12:53
door snel0026
Ik doe dat eind van de middag. Heb nu een vergadering.

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 16:40
door snel0026
Afbeelding

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 17:11
door falstring
zou opgelost moeten zijn met: rechtsklik op taakbalk, kies taakbeheer, tabblad opstarten, vink uit: canon ij driver
herstart via startknop, afsluitmenu en optie 'opnieuw opstarten'

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 17:14
door abbs
falstring schreef:zou opgelost moeten zijn met: rechtsklik op taakbalk, kies taakbeheer, tabblad opstarten, vink uit: canon ij driver
herstart via startknop, afsluitmenu en optie 'opnieuw opstarten'
Ja, die zou het kunnen zijn. Probeer het maar luk het niet zo gaan verder zoeken.

Re: CNMSS

Geplaatst: 12 feb 2019 23:50
door snel0026
Afbeelding
Waren alle drie al uitgeschakeld, dus daar zit het probleem niet. 

Re: CNMSS

Geplaatst: 13 feb 2019 09:34
door abbs
Hallo,

We testen nog één ding anders is de beste optie het canon software te verwijderen en opnieuw te installeren.
Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Is het nu weg?

Re: CNMSS

Geplaatst: 13 feb 2019 11:08
door snel0026
DE MELDING IS WEG!!!!!!

Na de laatste keer via FRST fixen start het systeem opnieuw op en WONDER BOVEN WONDER de melding is niet verschenen.

Hartstikke bedankt!

Nog een vraag: heeft het zin om sowieso de software van Canon te verwijderen en opnieuw te installeren? Of loop je dan de kans dat deze melding weer verschijnt?