CNMSS

Stel hier uw vragen met betrekking tot overige software en allerhande computervragen.
Gebruikersavatar
snel0026
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2014, 16:01
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Norton Security
AM: Malwarebites
FW: Norton Security

11 feb 2019, 23:15

Ik heb Windows 10
Als printer via WiFi Canon MG 6100

Ik krijg bij het opstarten de melding: 

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van C:\Users|Wim\cnmss
Kan opgegeven module niet vinden.

Canon zegt dat het probleem komt door Windows.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15949
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

12 feb 2019, 09:04

Hallo,

We gaan het even bekijken doe daarvoor:

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie AfbeeldingAls administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snel0026
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2014, 16:01
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Norton Security
AM: Malwarebites
FW: Norton Security

12 feb 2019, 09:59

Bijgaand de twee files.
Alvast bedankt voor je hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15949
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

12 feb 2019, 10:44

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc) Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
-----------------------------------------------------------------------

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
 
Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snel0026
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2014, 16:01
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Norton Security
AM: Malwarebites
FW: Norton Security

12 feb 2019, 11:26

Hierbij het logbestand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15949
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

12 feb 2019, 11:33

Hallo,

Is de melding nu weg?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snel0026
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2014, 16:01
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Norton Security
AM: Malwarebites
FW: Norton Security

12 feb 2019, 11:55

Nee, jammer genoeg niet.
Wim.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15949
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

12 feb 2019, 12:01

Hallo,

Zou je van die melding een printscreen willen maken, die uploaden en dan in het volgende antwoord plaatsen.
Hier uitleg: viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snel0026
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2014, 16:01
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Norton Security
AM: Malwarebites
FW: Norton Security

12 feb 2019, 12:53

Ik doe dat eind van de middag. Heb nu een vergadering.
Gebruikersavatar
snel0026
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2014, 16:01
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Norton Security
AM: Malwarebites
FW: Norton Security

12 feb 2019, 16:40

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PeterJ op 12 feb 2019, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht verplaatst naar dit topic + 2de screenshot in een ander topic verwijdert
Gebruikersavatar
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 760
Lid geworden op: 07 sep 2013, 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

12 feb 2019, 17:11

zou opgelost moeten zijn met: rechtsklik op taakbalk, kies taakbeheer, tabblad opstarten, vink uit: canon ij driver
herstart via startknop, afsluitmenu en optie 'opnieuw opstarten'
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15949
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

12 feb 2019, 17:14

falstring schreef:zou opgelost moeten zijn met: rechtsklik op taakbalk, kies taakbeheer, tabblad opstarten, vink uit: canon ij driver
herstart via startknop, afsluitmenu en optie 'opnieuw opstarten'
Ja, die zou het kunnen zijn. Probeer het maar luk het niet zo gaan verder zoeken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snel0026
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2014, 16:01
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Norton Security
AM: Malwarebites
FW: Norton Security

12 feb 2019, 23:50

Afbeelding


Waren alle drie al uitgeschakeld, dus daar zit het probleem niet. 
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15949
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

13 feb 2019, 09:34

Hallo,

We testen nog één ding anders is de beste optie het canon software te verwijderen en opnieuw te installeren.

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
 
Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Is het nu weg?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
snel0026
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2014, 16:01
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Norton Security
AM: Malwarebites
FW: Norton Security

13 feb 2019, 11:08

DE MELDING IS WEG!!!!!!

Na de laatste keer via FRST fixen start het systeem opnieuw op en WONDER BOVEN WONDER de melding is niet verschenen.

Hartstikke bedankt!

Nog een vraag: heeft het zin om sowieso de software van Canon te verwijderen en opnieuw te installeren? Of loop je dan de kans dat deze melding weer verschijnt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast