Pagina 1 van 2

reageert niet

Geplaatst: 17 jan 2019 19:13
door Fvritz
Goedenavond, ik heb een Acer laptop met Windows 10 geinstalleerd. De computer is zo vreselijk traag. Vaak moet ik met de aan/uit knop de laptop resetten. Altijd krijg ik de melding: Firefox reageert niet, Taakbeheer reageert niet, Verkenner reageert niet, Media player reageert niet ga zo maar door. Wachten, wachten wachten. Ccleaner regelmatig gebruikt alsook Malwarebytes. Geen problemen te vinden. Wie kan hulp bieden?

Re: reageert niet

Geplaatst: 18 jan 2019 01:10
door iEscape
Je geeft weinig informatie over de laptop zelf, als het een oudere laptop is, heb je de laptop ooit 'schoongemaakt' (stofvrij) ?

Voer onderstaande uit:

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Re: reageert niet

Geplaatst: 18 jan 2019 11:08
door Fvritz
Bedankt voor de snelle reactie. Het is een laptop die ik in Spanje heb gekocht (omdat ik daar woon) in 2016.De klep van de laptop heeft vaak opengestaan. Ik liet het apparaat in de slaapstand gaan zodat ik niet iedere keer hoefde op te starten. Vanwege de problemen die ik nu heb met de hardware/software sluit ik nu iedere avond Windows af en sluit ik de klep. Hier is de link: http://speccy.piriform.com/results/NHnIvXT25ZXuMSt6kzPtXKt

Re: reageert niet

Geplaatst: 20 jan 2019 15:20
door abbs
Hallo,

Is dit probleem ineens ontstaan?

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie AfbeeldingAls administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Re: reageert niet

Geplaatst: 20 jan 2019 20:40
door Fvritz
Nee ik heb er al langer last van maar het irriteerde nog niet genoeg om actie te ondernemen. Hierbij de bestanden

Re: reageert niet

Geplaatst: 21 jan 2019 09:35
door abbs
Hallo,

Stap 1.
Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Stap 2. Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Re: reageert niet

Geplaatst: 21 jan 2019 18:27
door Fvritz
Goedemiddag, ik hoop dat ik alles goed heb gedaan. In de bijlage de bestanden

Re: reageert niet

Geplaatst: 21 jan 2019 18:30
door abbs
Hallo,

Dat is een beste opruiming, merk je verbetering?

Re: reageert niet

Geplaatst: 21 jan 2019 19:28
door Fvritz
Ik heb de melding "reageert niet" nog niet gehad. Het lijkt systeem lijkt sneller. Ik probeer vanavond het een en ander uit en laat het weten. Ik zie op de C partitie ook nog een map windows.old en windows.old(1) staan. Kan ik deze verwijderen?

Re: reageert niet

Geplaatst: 21 jan 2019 19:53
door abbs
Hallo,

Doe eens Schijfopruiming klik ook "Vorige Windows-installaties aanvinken". Dan worden de oude Windows-bestanden opgeruimd.
Dan worden ook de mappen: map windows.old en windows.old(1) geleegd.
Handleiding

Re: reageert niet

Geplaatst: 21 jan 2019 20:04
door Fvritz
Perfect! Zojuist gedaan. Ik ga kijken hoe de software na de opruiming reageert en ik meld dit z.s.m. Ik laat het weten

Re: reageert niet

Geplaatst: 21 jan 2019 20:08
door abbs
Fvritz schreef:Perfect! Zojuist gedaan. Ik ga kijken hoe de software na de opruiming reageert en ik meld dit z.s.m. Ik laat het weten
Dat is goed rustig aan.

Re: reageert niet

Geplaatst: 23 jan 2019 17:47
door Fvritz
Het is helaas toch niet helemaal zoals het zou moeten zijn. Ik heb al weer een paar keer de melding gehad "reageert niet" bij het openen van de verkenner. Ook als ik een bestand met rechts aanklik om bijvoorbeeld te kiezen voor "openen met" kan het lang duren voordat het keuzemenu opent.

Re: reageert niet

Geplaatst: 23 jan 2019 18:05
door abbs
Hallo,

Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding  en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Re: reageert niet

Geplaatst: 23 jan 2019 18:28
door Fvritz
Sorry het lukt niet om ZHP te downloaden. Avira is uitgeschakeld