Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 16 nov, 2016 21:27:10
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

HP ENVY 5640 All-in-One

vr 19 okt, 2018 14:27:40

Mijn printer drukt niet meer in kleur af hoewel alles volgens HP Print and Scan Docter in orde is. Ik probeer HP Support te bereiken maar elke link levert de volgende foutcode op:

502 Bad Gateway nginx/1.10.3

Wat gaat hier fout?

Inmiddels doet zich ook het volgende probleem voor: de printer print moeiteloos alle rapporten die HP Smart produceert, hij print ook testpagina's, maar de opdracht om bijvoorbeeld een mailtje te printen plaats hij niet in de wachtrij. De draadloze verbinding is oke. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

 
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 740
Lid geworden op: za 07 sep, 2013 12:05:59
Kennisniveau: (2) Ervaren

Re: HP ENVY 5640 All-in-One

vr 19 okt, 2018 17:35:36

waarom concludeer je dat de draadloze verbinding oké is? 'bad gateway ' spreekt dat tegen....
zet printer eens terug naar fabrieksinstellingen, en regel  'm opnieuw in voor draadloze verbinding.
haal op je pc eerst de printer weg uit het printeroverzicht. herstart je pc via start/ afsluitmenu / opnieuw opstarten, en volg dan de procedure 'printer toevoegen' in het printeroverzicht.
 
Gebruikersavatar
Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Berichten: 1738
Lid geworden op: za 03 aug, 2013 18:18:26
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

Re: HP ENVY 5640 All-in-One

za 20 okt, 2018 23:43:46

waarom concludeer je dat de draadloze verbinding oké is? 'bad gateway ' spreekt dat tegen....

Nee, deze specifieke melding spreekt dat niet tegen, want die melding krijgt hij als hij HP Support probeert te bereiken staat er. En een printer draait net als een draadloos netwerk thuis geen nginx.

Dat bewijst echter niet dat de draadloze verbinding met de printer goed is (of niet).
Het kan verstandig zijn de printer eens opnieuw te starten. Zet hem helemaal uit, wacht even 10 seconden en zet hem dan weer aan. Dan zou hij ook weer opnieuw verbinding moeten maken met het draadloze netwerk.
Kijk dan welk ip adres de printer heeft en probeer dat ip adres vanaf je pc te pingen. Als je de printer bijv. 192.168.1.10 heeft, open dan op je pc een command prompt (liefst als administrator) en geef het volgende commando:
ping 192.168.1.10
en druk op enter. Dan zou er 4x iets moeten komen als:
reply from 192.168.1.10 en dan nog wat info er achter wat niet zo belangrijk is.

De tip van falstring kun je overigens altijd uit proberen.

Als je geen andere apparatuur draadloos hebt werken, kan het ook wel eens helpen de modem/router uit de stroom te halen, even wachten en daarna deze weer in te steken zodat die ook nieuw herstart is.
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding
 
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 16 nov, 2016 21:27:10
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

Re: HP ENVY 5640 All-in-One

di 23 okt, 2018 11:27:08

Het pingen heeft het door jou omschreven resultaat opgeleverd. De verbinding lijkt dus in orde. Het probleem blijft dat een gegeven printopdracht niet in de wachtrij belandt.
Inmiddels heb ik ook de print opnieuw geïnstalleerd: geen resultaat. 
HP Smart gebruikt en die deelt mee nadat ik een printopdracht heb gegeven: In de printer is een onverwacht configuratieprobleem opgetreden 0x80004005. HP Support verwijst dan naar onderstaand filmpje
.
Dat is voor mij niet te doen: heeft iemand een uitgeschreven instructielijst voor mij?
Laatst gewijzigd door PeterJ op di 23 okt, 2018 18:21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link als youtube film geplaatst
 
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 16 nov, 2016 21:27:10
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

Re: HP ENVY 5640 All-in-One

di 23 okt, 2018 20:52:00

Hallo dames en heren, het probleem is opgelost door de PC Hulplijn. Er werkte een toegangspoort niet goed waardoor printer en laptop geen connectie maakten. Ze hebben een nieuwe poort geïnstalleerd en daarmee het probleem opgelost.
 
Gebruikersavatar
Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Berichten: 1738
Lid geworden op: za 03 aug, 2013 18:18:26
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Win7/Linux
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Locatie: State Penitentiary

Re: HP ENVY 5640 All-in-One

wo 24 okt, 2018 22:39:00

Oke, bleef dus ergens in de poort hangen, terwijl er wel een ping reply kwam. Dat is wel interessant om te weten voor evt. toekomstige probleemgevallen.
Fijn te horen dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling! :good:
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten