Gesloten
1
goeie avond,

ik had corel paintshoppro x9, dit heb ik vervangen door het laatste nieuwe, corel paintshoppro 2018

de X9 staat nog steeds in het configuratiescherm, ik kan het niet verwijderen, ik vermoed dat dat de reden is waarom ik een plaatje steeds moet specifiëren hoe ik het wil openen, het gaat automatisch met X9 open maar dat is er niet meer... ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

hoe kan ik nu dat restant verwijderen...
Afbeelding Afbeelding
iedere keer leer ik meer en meer
2
Hallo,

We gaan even mee kijken:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het op je bureaublad. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
iedere keer leer ik meer en meer
4
Hallo,

We gaan het eerst zo proberen zonder corel paintshoppro 2018 te verwijderen.
Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Is het probleem hierna nog?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Fixlog.txt
ben benieuwd...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
iedere keer leer ik meer en meer
6
Lynneke schreef:
ik had corel paintshoppro x9, dit heb ik vervangen door het laatste nieuwe, corel paintshoppro 2018

de X9 staat nog steeds in het configuratiescherm, ik kan het niet verwijderen, ik vermoed dat dat de reden is waarom ik een plaatje steeds moet specifiëren hoe ik het wil openen, het gaat automatisch met X9 open maar dat is er niet meer... ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

hoe kan ik nu dat restant verwijderen...
Is dit probleem er nog?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Afbeelding Afbeelding
dit krijg ik telkens als het programma een afbeelding wil openen met X9
iedere keer leer ik meer en meer
8
Hallo,

Is het programma wel legaal?
Zo nee, dan kunnen we je verder niet helpen.
Zo ja verwijder beide programma's ook in deze volgorde:

1. Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Corel PaintShop Pro 2018
    • Corel PaintShop Pro X9
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

2. Afbeelding Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de optie volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
corel psp 2018 kan ik verwijderen, de x9 niet, dat was een demo....
iedere keer leer ik meer en meer
10
Lynneke schreef:corel psp 2018 kan ik verwijderen, de x9 niet, dat was een demo....
En is de 2018 legaal?
Als je van deze problemen af wil komen verwijder dan zoveel mogelijk van de beide programma's:
 Corel PaintShop Pro 2018
Corel PaintShop Pro X9


Herstart je pc en doe dan het volgende: (hiermee gaan we de restanten verwijderen).

Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2018')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
kan je me vertellen hoe ik m'n anti-virus en antispy moet uitschakelen, ik heb al een stuk of 10 dingen uitgeschakeld en nog altijd wordt m'n pc beschermd en kan ik dat programma niet uitvoeren?
iedere keer leer ik meer en meer
13
Lynneke schreef:kan je me vertellen hoe ik m'n anti-virus en antispy moet uitschakelen, ik heb al een stuk of 10 dingen uitgeschakeld en nog altijd wordt m'n pc beschermd en kan ik dat programma niet uitvoeren?
Probeer het programma maar uit te voeren zonder verder iets uit te zetten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
ZHPDiag.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
iedere keer leer ik meer en meer
15
Hallo,

Ik heb alles eerst even goed moeten doorlopen, doe het volgend:

Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit. <==indien nodig.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
SysRestore
O23 - Service: ProtexisLicensing (ProtexisLicensing) . (.© 2000-2005 Protexis Inc. - nTitles PSIService.) - C:\Windows\SysWOW64\PSIService.exe  =>.Corel Corporation®
O23 - Service: Corel License Validation Service V2, Powered by arvato (PSI_SVC_2) . (.arvato digital services llc - PsiService PsiService.) - C:\Program Files (x86)\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe  =>.Arvato Digital Services Canada Inc®
SStart Pending - Auto   [05/06/2007] [  177704]  ProtexisLicensing (ProtexisLicensing) . (.© 2000-2005 Protexis Inc..) - C:\Windows\SysWOW64\PSIService.exe  =>.Corel Corporation®
SR - Auto   [30/04/2014] [  277360]  Corel License Validation Service V2, Powered by arvato (PSI_SVC_2) . (.arvato digital services llc.) - C:\Program Files (x86)\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe  =>.Arvato Digital Services Canada Inc®
O38 - TASK: {64809D3F-D4A5-4BD7-A488-D25E3083F03F} [64Bits][\CorelUpdateHelperTaskCore] - (.Corel Corporation - Corel Update Helper x32.) -- C:\Program Files (x86)\Corel\CUH\v2\CUH.EXE  [1633216]   =>.Corel Corporation
C:\WINDOWS\System32\Tasks\CorelUpdateHelperTaskCore - (.Corel Corporation.) -- C:\Program Files (x86)\Corel\CUH\v2\CUH.EXE  [/t]   =>.Corel Corporation
O4 - HKLM\..\Run: [Corel Photo Downloader] . (.Corel, Inc. - Corel Photo Downloader.) -- C:\Program Files (x86)\Common Files\Corel\Corel PhotoDownloader\Corel Photo Downloader.exe  =>.Corel Corporation®
[MD5.F115AF58ABE5605D7D709CBFBD83F418] - (.© 2000-2005 Protexis Inc. - nTitles PSIService.) -- C:\Windows\SysWOW64\PSIService.exe [177704] [PID.3764]  =>.Corel Corporation®
[MD5.16783D49B6931414BAD1B2368ADD9656] - (.arvato digital services llc - PsiService PsiService.) -- C:\Program Files (x86)\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe [277360] [PID.3780]  =>.Arvato Digital Services Canada Inc®
O42 - Logiciel: Corel PaintShop Pro X9 - (.Corel Corporation.) [HKLM][64Bits] -- _{998717E5-1031-4D28-A143-48ADAF062E5F}  =>.Corel Corporation®
O42 - Logiciel: Corel PaintShop Pro X9 - (.Corel Corporation.) [HKLM][64Bits] -- {93EE564E-9DA1-4655-8A90-4E816019B409}  =>.Corel Corporation
O42 - Logiciel: Corel Update Manager - (.Corel corporation.) [HKLM][64Bits] -- {EE61B6C5-F017-4505-85D3-6D40B1797D32}  =>.Corel Corporation
O42 - Logiciel: Creative Content - (.Corel Corporation.) [HKLM][64Bits] -- _{9375898A-ED8E-4423-ADFA-75AF8E594769}  =>.Corel Corporation®
O42 - Logiciel: ICA - (.Corel Corporation.) [HKLM][64Bits] -- {998717E5-1031-4D28-A143-48ADAF062E5F}  =>.Corel Corporation
O42 - Logiciel: IPM_PSP_COM - (.Corel Corporation.) [HKLM][64Bits] -- {9A86C6EE-2CCC-4A51-BCC8-AAF97C2F4615}  =>.Corel Corporation
O42 - Logiciel: PSPPContent - (.Corel Corporation.) [HKLM][64Bits] -- {91773E30-F29C-4381-854A-95281DEB8DA1}  =>.Corel Corporation
O42 - Logiciel: PSPPHelp - (.Corel Corporation.) [HKLM][64Bits] -- {9F087D85-EDDC-4DC4-B665-AFDD3734D987}  =>.Corel Corporation
O42 - Logiciel: PSPPro64 - (.Corel Corporation.) [HKLM][64Bits] -- {9722764A-D7C1-483A-931C-9C0A95D5F4EB}  =>.Corel Corporation
HKLM\SOFTWARE\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\Corel  =>.Corel
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Corel  =>.Corel
HKCU\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
HKCU\SOFTWARE\Chromium  =>.Chromium
HKCU\SOFTWARE\Corel  =>.Corel
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Corel  =>.Corel
HKU\S-1-5-21-547428184-218225385-153729512-1001\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
HKU\S-1-5-21-547428184-218225385-153729512-1001\SOFTWARE\Chromium  =>.Chromium
HKU\S-1-5-21-547428184-218225385-153729512-1001\SOFTWARE\Corel  =>.Corel
O43 - CFD: 17/06/2018 - [] D -- C:\Program Files\Corel  =>.Corel Corporation
O43 - CFD: 23/10/2016 - [] D -- C:\Program Files (x86)\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 17/06/2018 - [] AD -- C:\Program Files (x86)\Corel  =>.Corel Corporation
O43 - CFD: 23/10/2016 - [] AD -- C:\ProgramData\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 17/06/2018 - [] D -- C:\ProgramData\Corel  =>.Corel Corporation
O43 - CFD: 02/03/2017 - [] AD -- C:\Program Files (x86)\Common Files\Corel  =>.Corel Corporation
O43 - CFD: 04/03/2018 - [] D -- C:\Users\louisa-jeaninne\AppData\Roaming\Corel  =>.Corel Corporation
O43 - CFD: 23/10/2016 - [] D -- C:\Users\louisa-jeaninne\AppData\Local\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 17/02/2018 - [0] D -- C:\Users\louisa-jeaninne\AppData\Local\Corel  =>.Corel Corporation
EmptyTemp
EmptyFlash
EmptyPrefetch
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”