Plaats reactie
1
Goedemiddag samen,

Ik ben nieuw hier, en terecht gekomen via via en de goed hulp die geboden word, zoals te lezen is als ik google.

Ik heb zelf nog een oude AMD Atlhon 2 en draaiend op Win 7 64 Bit.

Opzich al wat jaren oud, maar werkt nog prima, ik ben geen gamer en gebruik hem enkel voor internet en progs schrijven ( Auto ecu's ) etc..

Qua pc gebeuren ben ik geen echte held, vandaar mijn vraag hier.

Sinds een week ongeveer heb ik een vreemd probleem, ik kan namelijk geen icoontjes of mappen meer verwijderen die op het bureaublad staan, ik kan wel iets downloaden en op het bureaublad plaatsen, maar verwijderen lukt niet meer, via rechtermuisknop en verwijderen gebeurt er niks, via de knop delete gebeurt ook niks, en zie dan ook geen schermpje verschijnen.

Erna kwam ik er ook achter dat ik niks meer kan verwijderen van de hele pc, maakt niks uit welke map, er gebeurt niks, ook geen foutmelding o.i.d, af en toe krijg ik de melding 'Toegang geweigerd'

Als ik mijn USB in de pc druk, waar muziek op staat, en de map open om muziek erop te zetten, wil dat ook niet, ik kan dus bv wat mp3's selecteren en naar de USB map slepen, of via de rechtermuisknop kopieeren, maar hij zet ze er niet in.

Ook windows update werkt niet ( meer ), telkens code : 800B0100

Ik heb de standaard norton al laten draaien, met CC cleaner, adwcleaner en hitman pro, maar tevergeefs.

Systeem herstel heb ik niet kunnen proberen omdat ik hem maar een dag terug in de tijd kan zetten, en toen was dit probleem dus al aanwezig.

Wie kan me op weg helpen ?

Bvd,

Gr Stefan
2
een paar dingen om op weg te gaan; wat gebeurt er in deze situaties:
- zet pc uit, start op in veilige modus (door meteen na aanzetten op f8 te tokkelen tot het opstartmenu komt)
- zet die Norton eens helemaal uit (best is: deïnstalleren en daarna opnieuw opstarten)
- zet (in ccleaner/gereedschap/opstarten) eens alles uit, en start dan opnieuw op
- klik rechts op taakbalk, kies taakbeheer, beëindig explorer
Laatst gewijzigd door falstring op 12 mar 2018 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
3
Als ik in veilige modus op doe starten kan ik alsnog niks verwijderen.

Als ik norton 'uit' zet, hetzelfde verhaal.

De laatste 2 test ik zo even..

Ik zie trouwens nog een oude AVG ertussen staan, zal deze ook even verwijderen.
startup.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
oké, we horen het wel.
ik ben geen expert op dat gebied, maar als ik je startuplijst bezie, denk ik dat je er verstandig aan doet meteen een grondige scan met malwarebytes antimalware te doen.
dat haal je https://nl.malwarebytes.com/  gratis versie, maar lees alle schermpjes en vink uit wat jou aan de proefversie wil krijgen. 
5
Helaas helpt het allemaal niks en doet hij nog precies hetzelfde..

Ik heb hem weer even 'origineel' gemaakt zoals hij was.

Toch bedankt voor de hulp.
6
Hallo,


Je kan zeker ook geen back-up maken van al je belangrijke bestanden enz?
Installeer het volgende programma, lukt dat niet zet het via een andere pc op een USB-stick en voer het daarna op deze pc uit.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Hallo Abbs,

Bedankt voor je bijdrage, in de bijlage de gevraagde bestanden.

Nou, een backup maken word vrij lastig ben ik bang, want ik kan niks verplaatsen of kopieeren naar bv een usb stick.

Ik ben benieuwt of je wat aan de logs kan zien.

Gr Stefan
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Ik zie dat je al met vele tools aan de slag bent geweest waardoor het voor mij moeilijker word om te kijken of we je pc schoon krijgen.
Je heb namelijke een zware besmetting genaamd "ZeroAccess" hierbij adviseer ik om alles te backupen maar dit kan je al niet meer.
Koppel al de aangesloten apparaten los van deze pc en doe vooral geen bank zaken (zit deze pc in een netwerk?)
Probeer het volgende:
Afbeelding  Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar de locatie, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Goedemorgen,

Logje in de bijlage.

Nee deze pc zit niet in een netwerk o.i.d. en enkel ik zelf werk er maar mee.

Bedankt voor de waarschuwing wat betreft het bankieren.

Ik kan wellicht iets van de programma's laten vallen als het echt niet anders is, dan zou je even moeten opnoemen welke je 'in de weg' liggen.

Ik heb wel nog een belangrijke map, 548MB met 1000 bestanden erin, deze mogen hoe dan ook niet verloren gaan, maar het is balen dat ik ook niet meer naar een usb kan kopieeren..

Maarja, eens afwachten en hopen dat je er wellicht nog iets van kunt maken.

Gr
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,


Na de fix kan je nog steeds niks kopiëren en plakken?
Deze programma's lukken wel hoe doe je dat?

Stap1.
Vink eerst Addition.txt aan!
AfbeeldingAfbeelding  
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
 
  • Zorg dat de optie volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

Stap 2.
Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.

Stap 3.
Plaats bij deze gemaakte logjes ook de laatste logjes van:
Mbam
Combofix
HitmanPro
AdwCleaner
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Ik kan inderdaad nog steeds niks verwijderen of kopieeren.

In de bijlage weer de gevraagde informatie.

Ik zal de log van Hitman Pro en adwcleaner zometeen nog posten, ik krijg ze niet in dit bericht bijgevoegd.
FRST.txt
Addition.txt
FSS.txt
ComboFix.txt
Mbam.txt
Bij Mbam Bestand 8, zijn tools die ik vaker gebruik en draaien al lang mee, geven denk ik een melding doordat ze met een key werken.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
@Abbs,

Nadat ik de bestanden hier gepost had, moest de pc opnieuw opgestart worden, nadat hij weer opnieuw opgestart was had ik geen internet meer, hij vond geen netwerk.

Ik denk, dan maar ff systeemherstel, maar dit werkt ook niet meer, geeft foutcode : 0x80070005

Ik denk dat een van die malware progs iets verwijderd heeft.

Had even ziggo gebeld en moest modem resetten, zo gezegd zo gedaan, internet werkt nog steeds niet en ook het vast bellen niet meer, ik krijg morgen een nieuw modem, is dit nu stom toeval of..

Heb dit bericht maar even via de tel gepost.
14
Stap 3.

Plaats bij deze gemaakte logjes ook de laatste logjes van:
Maar jij heb de tools ook laten scannen hier had ik niet om gevraagd waardoor je waarschijnlijk de problemen van het internet heb.
Waarom heb je dat gedaan?

Stap 1.
Afbeelding  Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar de locatie, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.


Stap 2.
Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding  en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Hallo Abbs,

Nou, bij nader inzien bedoelde je natuurlijk de oude logjes, ik heb dus alle tools opnieuw laten draaien en die logs bij gevoegd.

Maarja, FRST weer opnieuw gedownload op laptop, toen op USB moeten zetten samen met je Fixlog, erna weer in de pc, en zo dan weer moeten uitvoeren.

Erna opnieuw op moeten starten en voila, internet gaat gelukkig weer.

Toen ZHP gedownload en laten draaien, hij vroeg op een gegeven moment :

Afbeelding

Ik wist niet wat ik hiermee moest, wist ook niet zo snel waar ik dat terug kon zien, maar heb maar op 'Ja' gedrukt.. Weet niet of dit invloed heeft, anders laat ik hem wel opnieuw lopen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”