Plaats reactie
1
kan sinds twee weken  geen plaatjes meer opslaan van internet
als ik nu met de rechtermuis knop op een plaat gaan staan krijg ik ook geen menu meer
wie weet wat ik daar aan kan doen
5
Hallo,

Laten we eens kijken of het geen malware probleem is.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Hallo,

Daar staat aardig wat malware adware op doe de volgende stappen:

Stap 1.
Doe stap 2 & 3 uit de volgende link Chrome Web Data.

Stap 2.
Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Stap 3.
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Hallo,

Ik zie twee actieve virusscanners, verwijder daar één van want twee virusscanners werken elkaar tegen:
AV: BullGuard Antivirus
AV: Emsisoft Anti-Malware

1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande;
  • Driver Booster 5
  • IObit Malware Fighter 5
  • IObit Uninstaller

2. Doe het volgende: Afbeelding Reset Internet Explorer.


3. Ga naar de dik gedrukte map: Gestart vanaf C:\Users\Angela\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\5JICQC3D
Sleep vanuit daar de tool FRST naar je bureaublad!
AfbeeldingAfbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
4. Download de McAfee Consumer Product Removal-tool (MCRP) en voer het uit: Handleiding.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hallo,

Ik zal Stap 3. anders voor je omschrijven;
3. Ga naar de dik gedrukte map: Gestart vanaf C:\Users\Angela\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\5JICQC3D <==deze map.
Sleep vanuit daar de tool FRST naar je bureaublad!


Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok".

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
HKLM\...\Policies\Explorer: [TaskbarNoNotification] 1
HKLM\...\Policies\Explorer: [HideSCAHealth] 1
HKU\S-1-5-19\...\Winlogon: [Userinit] [[%%INSTALLTIME%%]]
HKU\S-1-5-19\...\Winlogon: [Shell] C:\Windows\EXPLORER.EXE [2872320 2010-11-21] (Microsoft Corporation) <==== AANDACHT
HKU\S-1-5-20\...\Winlogon: [Userinit] [[%%INSTALLTIME%%]]
HKU\S-1-5-20\...\Winlogon: [Shell] C:\Windows\EXPLORER.EXE [2872320 2010-11-21] (Microsoft Corporation) <==== AANDACHT
HKU\S-1-5-21-636463107-2277937687-1500309567-1002\...\Policies\Explorer: [TaskbarNoNotification] 1
HKU\S-1-5-21-636463107-2277937687-1500309567-1002\...\Policies\Explorer: [HideSCAHealth] 1
HKU\S-1-5-21-636463107-2277937687-1500309567-1002\...\Policies\Explorer: [NoLowDiskSpaceChecks] 1
ProxyEnable: [.DEFAULT] => Proxy is ingeschakeld.
ProxyServer: [.DEFAULT] => http=127.0.0.1:50532;https=127.0.0.1:50532
S3 cpuz134; \??\C:\Users\Angela\AppData\Local\Temp\cpuz134\cpuz134_x64.sys [X] <==== AANDACHT
2018-03-04 16:20 - 2018-03-04 16:20 - 000000000 ____D C:\Users\Angela\AppData\Roaming\AVAST Software
2018-03-04 16:17 - 2018-03-04 16:17 - 000000000 ____D C:\Users\Angela\AppData\Local\chromium
2018-03-04 16:08 - 2018-03-04 17:24 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\AVAST Software
2018-03-04 16:05 - 2018-03-04 16:05 - 000000000 ____D C:\Program Files\AVAST Software
2018-03-08 19:42 - 2016-10-06 19:17 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lavasoft
2018-03-08 19:42 - 2016-10-06 19:16 - 000000000 ____D C:\ProgramData\BSD
2018-03-08 19:42 - 2016-10-06 19:16 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\Lavasoft
2018-03-04 17:23 - 2016-10-06 19:16 - 000000000 ____D C:\Users\Angela\AppData\Roaming\Lavasoft
2018-03-04 17:23 - 2016-10-06 19:16 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Lavasoft
2018-03-04 16:05 - 2017-12-10 00:24 - 000000000 ____D C:\ProgramData\AVAST Software
ContextMenuHandlers1: [###MegaContextMenuExt] -> {0229E5E7-09E9-45CF-9228-0228EC7D5F17} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [AVG Shredder Shell Extension] -> {4858E7D9-8E12-45a3-B6A3-1CD128C9D403} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1-x32: [UnLockerMenu] -> {A6FF0E3A-8437-482C-8E04-4F9E15C57538} =>  -> Geen bestand
Task: {81D54355-2AAE-4831-B3A7-FDE19820E947} - \AutoPico Daily Restart -> Geen bestand <==== AANDACHT
RemoveProxy:
Reboot:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”