Computer laadt langzaam

Stel hier uw vragen met betrekking tot overige software en allerhande computervragen.
Gebruikersavatar
Klungel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:37
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: geen
AM: geen
FW: Windows firewall

#1

08 feb 2018 18:36

Goedenavond,

Mijn desktop met Windows 7 en Chrome laadt langzaam. Afsluiten duurt steeds langer, opstarten ook. Webpagina's worden trager en je kunt niet meer 'wandelen' in Google streetview. 
Ik heb de harde schijf gedefragmenteerd. Dat helpt nauwelijks. Iemand tips om de computer sneller te maken?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

08 feb 2018 19:03

Hallo,

Is dit probleem ineens ontstaan?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Klungel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:37
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: geen
AM: geen
FW: Windows firewall

#3

08 feb 2018 19:23

Hallo Abbs,

Het probleem is langzaam gegroeid, maar de laatste dagen wordt de computer heel snel langzamer. Controle op malware is altijd ok.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

08 feb 2018 19:34

Hallo,

Ik zie een zeer verouderde Java verwijder die want oude versie zijn niet echt veilig meer.
1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande:
  • Java 8 Update 45

2. Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding  en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Klungel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:37
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: geen
AM: geen
FW: Windows firewall

#5

08 feb 2018 19:52

Hierbij de bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

08 feb 2018 19:57

Hallo,

Hoe is deze pc aangesloten op internet bedraad of via Wifi?

1. Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
2. Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest en klik in het midden van het scherm op TEST STARTEN.
Wacht tot dit klaar is en klik dan op DIT RESULTAAT DELEN.
Klik vervolgens op het tabblad FORUM en daarna op KOPIËREN en plak de link in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Klungel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:37
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: geen
AM: geen
FW: Windows firewall

#7

08 feb 2018 20:11

Hij is via WiFi aangesloten. De keuzes die je aangeeft zijn op speedtest.net niet te maken. De resultaten van de speedtest-snelheidstest zijn als CSV bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

08 feb 2018 20:32

Hallo,

Speedtest is veranderd voer het zo eens uit:

 Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest en klik in het midden van het scherm op GA.
Wacht tot dit klaar is en klik dan rechts boven op Geschiedenis van resultaten.
Op de pagina die opent klik bij: INDIVIDUELE RESULTATEN op Afbeelding.

Afbeelding

Klik vervolgens op de link onder FORUM en daarna op KOPIËREN plak de link in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Klungel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:37
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: geen
AM: geen
FW: Windows firewall

#9

08 feb 2018 20:38

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#10

08 feb 2018 20:53

Hallo,

Dat is toch wel netjes (wat is je beloofde snelheid).

Merk je na het draaien van de tools verbeteringen?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Klungel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:37
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: geen
AM: geen
FW: Windows firewall

#11

11 feb 2018 17:28

Goedemiddag,

Beloofde snelheid weet ik niet. Heb nooit problemen gehad met streams en online video's. Als de pagina's geladen zijn (wat dus wel langer duurt, ook bij tekstpagina's) zijn er geen haperingen. Computer is ietsje sneller geworden, maar niet zo snel als ie twee maanden geleden was. Ik heb hem nu drie jaar.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#12

11 feb 2018 18:16

Hallo,

Is de pc in zijn algemeen langzaam of alleen als je via internet bezig bent?
Is de pc niet bezig met updates binnen hallen kijk dat eens na?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Klungel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:37
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: geen
AM: geen
FW: Windows firewall

#13

11 feb 2018 18:38

Langzaam in het algemeen: afsluiten en opnieuw opstarten duurt totaal ook tientallen seconden langer. Geen updates.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#14

11 feb 2018 19:02

Hallo,

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld.
  • klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.

Hoe gaat het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Klungel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2015 17:37
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
AV: geen
AM: geen
FW: Windows firewall

#15

11 feb 2018 20:11

Hallo, 

Ik had een screenshot gemaakt, maar zowel de PNG- als de JPG-versie worden niet als bijlage bij dit bericht geaccepteerd. Nog niet meegemaakt.

HD audio control panel
Microsoft security client
Acronis scheduler helper
Acronis true image
Intel common user interface (drie keer)
Plaats reactie

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”