Plaats reactie
1
Voor mijn nieuwe baan heb ik een Outlookaccount gekregen om mijn mails te kunnen ontvangen. Dit is geen probleem op mijn vaste computer. Ik reis echter veel en moet dan Outlook ook kunnen openen op mijn laptop. Het lukt me niet om te synchroniseren.
2
Kun je iets meer informatie geven? Gezien de verwarring die Microsoft zelf veroorzaakt heeft?
Wat bedoel je precies met een outlook account? Gaat het om een email account wat je met een email client op je vaste computer probeert te openen? Zo ja welke email client (email programma)?
Of gaat het om een outlook.com account wat je via webmail probeert te openen (via je browser bijv. Internet Explorer) wat via de laptop niet lukt?
En in dat geval, wat bedoel je dan met synchroniseren?
Greetings, Black Tiger.
3
Hierbij mijn zoon:
Het gaat om een werk e-mailaccount, dus geen outlook.com account. Ik heb de nieuwe mail toegevoegd op outlook (onderdeel van office) dat als programma staat op de vaste computer. Ook op mijn laptop heb ik de mail toegevoegd. Het probleem is dat ik de mail maar op één van de twee accounts binnenkrijg: dus als ik de het account als laatste toevoeg op mijn laptop zie ik daar de mail, en is ie weg op de pc (en andersom). Wel krijg ik bij allebei nieuwe mails binnen, maar als ik hem bijv op de laptop open dan zie ik hem daarna niet meer op de pc (en andersom). Nu heb ik dit zelf ook gegoogled en kwam ik bij een programma waarbij ik outlook van twee computers kan synchroniseren (code two sync). Het probleem is echter dat mijn laptop en mijn pc hetzelfde ip adres en dezelfde computernaam hebben. Als ik dan met de laptop de computer probeer te zoeken (wanneer allebei het code two programma draait), zegt hij dat ik naar de computer zoek waar ik al op zit (dus dat ik naar mezelf probeer te zoeken). Hetzelfde probleem heb ik overigens met synchronisatie met mijn telefoon. Het niet kunnen synchroniseren geldt zowel voor mail als voor de agenda.

Groeten
4
Oke het gaat dus om de Outlook client op de PC. Dat maakt het een stuk duidelijker (en eenvoudiger).

Verder lees ik dat laptop en pc hetzelfde ip adres en zelfde computernaam hebben. Dat mag absoluut niet op een netwerk, dat veroorzaakt netwerk problemen en kan zelfs leiden tot uitval van het netwerk op een of beide computers.
Waar je dus al mee zou moeten beginnen is om de laptop een ander ip adres en andere naam te geven.

Dan gaan we verder met het account probleem. Dit kan deels aan dit netwerk probleem gerelateerd zijn en er kan zelfs een grote kans zijn dat het probleem dan over is.
Kijk even hoe je dat e-mail account hebt ingesteld, is dat als pop3 of als imap ingesteld?
Waarschijnlijk staat het als pop3 ingesteld. Als dat het geval is zou je bij de geavanceerde instellingen moeten aangeven de mail nog een aantal dagen op de server te bewaren.
Gemakkelijker is het om het email account als imap in te stellen.
Dan blijft de mail normaliter op de server (tenzij je het anders hebt ingesteld maar standaard blijft het staan) en kun je er met elk apparaat bij, dus pc, laptop, ipad, telefoon, whatever.
Aparte synchronisatietools heb je normaliter niet nodig. Maar een eerste vereiste is wel dat er geen twee machines doen alsof ze identiek zijn, dus beginnen met naam en ip te wijzigen en van daaruit verder controleren en evt. account aanpassen naar imap.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”