Gesloten
1
Goede avond,
Ik heb een vraag over de F1 tot F12 knoppen.
gisteren was ik bezig met mijn HP laptop, alleen op een gegevenmoment deden mijn F knoppen het niet meer. ook niet met de FN toets al heb ik die nog nooit hoeven te gebruiken, en op internet kan ik alleen iets vinden in je BIOS scherm heb het daar geprobeert maar niets werkt.
Weet u hoe ik het terug aan kan zetten zonder de FN knop te gebruiken maar dat ik alleen Bijv. f6 druk en ik mijn geluid op stil zet?.
Hopelijk kunt u mij een werkend antwoord geven waarmee ik dit vrij vervelend probleem kan oplossen,

Vriendelijke groet en alvast bedankt,
Lucy
2
op modernere laptops hebben de functietoetsen doorgaans standaard de functie van het symbooltje op de toets, en moet je om het toetsnummer te activeren de fntoets gebruiken.
maar dat kan ook worden omgesteld, dus wat er exact aan de hand is op jouw laptop valt hiervandaan niet te zeggen.
bij (dit soort) vage klachten is altijd de eerste activiteit: herstart de pc; heb je een pc met windows 8 of hoger, dan bereik je dat via de nette weg alléén maar via startknop, afsluitmenu, optie 'opnieuw opstarten. (gewoon uitzetten zet deze versies van windows in een soort slaapstand, dus een verkeerd bitje zie je morgen weer terug).
de niet nette weg (met risico's) : je kan ook de aan/uitknop inhouden tot alles dood is, en dan wordt bij weer aanzetten windows wél opnieuw in het geheugen opgebouwd.   
3
hartstikke bedankt, ik heb hem op de niet juiste manier afgesloten maar het doet het nu wel met de FN toets.
4
fijn dat het is opgelost.
en onthoud dus: geef windows eerst een echte herstart als ie weer eens vaag doet!
Gesloten

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”