Plaats reactie
31
Stap 1 zal niet lukken, want Visual Studio 2010 staat niet op mijn probleem-pc. Zie mijn antwoord in post #21.
Misschien ben je in de war geraakt door het screenshot in post #22. Dat is echter een afbeelding van de computer van iEscape.
Nee hoor, die informatie heb ik uit je logjes gehaald.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
33
PeterJ schreef:Stap 1:
De-installeer de volgende programma's:
  • Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64)
  • Taalpakket voor Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64) - NLD
Herstart daarna de computer.
Ik moest wel even zoeken naar die programma's. Ik zag ze niet toen ik zocht via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Ook niet toen ik zocht via Instellingen > Apps.
Toen kreeg ik het idee om te gaan kijken via CCleaner > Gereedschap > Programma's deïnstalleren, en daar stonden ze wél! Rara? Via CCleaner heb ik die programma's zonder probleem kunnen verwijderen. Computer daarna opnieuw opgestart.

Stap 2:  De fix met Farbar verliep goed. Vraagje: is het normaal dat tijdens de fix de browser wordt afgesloten?
Hieronder als bijlage Fixlogtxt:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
34
als verwijderen langs de koninklijke weg niet lukt, helpt doorgaans maar één ding echt: in de verkenner alles wat je vindt aan mappen van het te verwijderen programma met de hand verwijderen, met name ook de mappen in c;|gebruikers\appdata.
pas daarna kan ccleaner echt iets betekenen, want het zoekt voornamelijk of vermeldingen in het register nog overeenkomen met mappen waarnaar verwezen wordt.
na ccleaner via start-afsluitmenu- opnieuw opstarten. 
overigens: ik gebruik nog 2007, maar zie af en toe (en verbaas me daar nu niet meer over) nog updates voor 2003 voorbijkomen... wellicht zijn de betreffende update óók toepasbaar voor de nieuwere versie, en is iets dergelijks nog steeds aan de hand.....??!
35
Bedankt voor je reactie, falstring. Ik kreeg via iEscape (zie post #16) al een handleiding waarin zeer uitgebreid beschreven wordt hoe je handmatig Office 2010 kunt verwijderen. Helaas lukt dat handmatig verwijderen niet bij alle bestanden van Office 2010. Zie bijv. post #20.

De updates voor Office 2010 die in de startpost genoemd worden, zijn echt voor Office 2010 en niet van enig nut voor Office 2016. Dat ik die updates voor Office 2010 krijg aangeboden, komt doordat Office 2010 niet op de normale wijze verwijderd kan worden. Ook met RevoUninstaller kan Office 2010 niet volledig verwijderd worden. Er blijft dan toch nog heel veel achter. Windows Update meent daarom dat Office 2010 nog steeds geïnstalleerd is en blijft met updates voor die Office versie komen.

Misschien kan PeterJ nog iets voor me betekenen, nadat hij Fixlog.txt uit post #33 heeft bekeken.
36
Zie bericht # 22
iEscape schreef:
porrelaar schreef:Verwijderen van die msi bestanden lukt dus niet. Grrr! :mad:
:shoot:  Inderdaad Grrrrrrr, vreemd probleem  :crash:

Kan je verwijderen via: CCleaner  >>  Gereedschap  >>  Programma's deïnstalleren?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
37
het ging mij niet alleen over de msi-bestanden, maar alles wat in programfiles en programfilesx86, programdata, en appdata staat.
lukt dat niet, dan pas ik het laatste paardenmiddel toe: start de pc op met een Linux live cd, dan kan je zelf beslissen over alles wat je wilt weggooien, en je houdt de systeem verder gaaf zonder een nieuwe systeem-installatie (hoewel dat op zijn tijd ook aan te raden is). 
38
is het normaal dat tijdens de fix de browser wordt afgesloten?
Dat kan voorkomen, sommige zaken laten zich anders niet verwijderen.

Hoe gaat het nu met Windows Update ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
39
Nog niet goed. Hij blijft een tijdje zoeken naar updates; er worden updates gevonden voor Office 2010; 1 daarvan werd zojuist geïnstalleerd. Zie de geschiedenis van updates:
Afbeelding Daarna gaat hij weer zoeken naar updates. Dat gaat allemaal razendsnel. Slechts gedurende een fractie van een seconde zie ik dat er geprobeerd wordt om nog een update voor Office 2010 te installeren:
Afbeelding Deze update lijkt dan geïnstalleerd te worden, maar KB982726 staat daarna niet in de lijst met geïnstalleerde updates.
En zo te zien is update KB2553092 intussen al (14 + 1 =) 15 keer geïnstalleerd.
Na een minuut of 2 heeft Windows Update 4 x geprobeerd om diverse updates voor Office 2010 te installeren. Dat vindt Windows Update het welletjes en zie ik de melding: "Uw apparaat is up-to-date."
Klik ik dan toch weer op Zoeken naar Updates, dan worden weer een aantal updates voor Office gevonden. Een poging tot installeren lijkt niet meer ondernomen te worden. Nee, dat klopt niet, want als ik daarna kijk bij Geschiedenis van updates, dan blijkt KB2553092 nog eens 5 keer geïnstalleerd te zijn, want er staat nu (19) achter.
Conclusie: het gaat nog niet helemaal goed met Windows Update.
40
Download Afbeelding SystemLook en bewaar het op je bureaublad.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:folderfind
Office14
:regfind
Office14
Office 2010
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
42
Nou, er zijn nog een boel items in het register te vinden waardoor Windows Update denkt dat Office nog aanwezig is.
Ik ga het logje (even) bekijken...
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
43
We gaan met FRST een groot aantal items in het register opruimen.
Maak voor de zekerheid eerst een backup van het register.

Download vervolgens de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
44
bewijs dus dat ccleaner alleen echt effectief is als alles is verwijderd.....
en als dat niet goedschiks wil, kom je - mijn ervaring - vanzelf uit op mijn advies in #37
45
@falstring Ik was, voordat ik hulp inriep op dit forum, al bezig geweest met handmatig verwijderen van onderdelen van MS Office. Uit Program Files, Program Files (x86) en ProgramData was alles van MS Office al verwijderd. Ik liep vast bij het verwijderen van msi bestanden. Natuurlijk zou ik jouw advies kunnen volgen: de computer opstarten met een Linux Live dvd en dan de onwillige onderdelen gaan verwijderen.
Het zoeken naar registervermeldingen van MS Office doe ik echter liever niet zelf. Dan zijn tools zoals SystemLook om die sleutels te vinden en FRST om die sleutels te verwijderen toch wel erg handig. Voor het juiste gebruik van die tools stel ik hulp van PeterJ erg op prijs. Vandaar dat ik nu zijn adviezen volg.

@PeterJ Hieronder de bijlage fixlist.txt.
Opmerking: ik heb na het uitvoeren van de fix Windows Update handmatig opdracht gegeven tot het zoeken naar updates. Iedere keer dat ik die opdracht geef, wordt KB2553092 nog eens 5 à 6 keer geïnstalleerd. Het probleem is dus nog niet verholpen.

Voor de fix: Afbeelding Na de fix: Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”