Gesloten
1
Hoi Forum leden,

Ik heb deze week mijn TV aangesloten met een 15m lange HDMI kabel. 

Het probleem is:

- Soms word de TV wel als Audio afspeelapparaat weergegeven, maar soms ook niet. ""Uitgeschakelde en niet aangesloten"" apparaten staat goed aangevinkt. Het enige wat invloed lijkt te hebben is de kabel opnieuw er in en er uit doen. Na meerdere keren herkent de PC de TV als audio apparaat en heb ik verder geen haperingen ofzo en blijft het heel de dag/avond goed werken. Maar als de tv uit gaat of de PC op stand by staat (weet ik niet precies) en ik zet alles weer aan, dan wordt de TV weer niet gevonden.

- Het beeld werkt altijd 100% goed overigens.

Op internet  heb ik geen draadjes kunnen vinden die hetzelfde probleem omschrijven. Ik ben bang dat het te maken heeft met de lengte of kwaliteit van de kabel, want bij mijn kortere HDMI kabel heb ik dit probleem niet. Maar dit zou ik graag iets zekerder weten voordat ik eventueel een versterker er op aansluit of evt. een betere kwaliteit kabel zou kopen.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Bij voorbaat dank, want mijn set-up is helemaal af als dit is opgelost :)

MVG,
Jiri
2
Hallo  :welkom:

Dat het werkt heb je getest met een korte HDMI kabel dus naar mijn mening hoef je het daar niet te zoeken.
Is dit een nieuwe kabel, het lijkt dat je toch te maken krijgt met signaalverlies. (ook in een nieuwe kabel kan een breuk of slechte soldering zitten)
Hoe is je pc (laptop of desktop) aangesloten op internet, bedraad of via wifi?
Een zelfversterkende kabel lijkt anders voor jou een oplossing, hier een betrouwbare site om kabels te bestellen HDMI-kabel met versterker.
Hier nog een mooie uitleg: Klik.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Dankje abbs en voor je reactie!

Het gaat idd om een nwe kabel. Ik heb mijn PC en TV verder uit elkaar gezet. PC is met vast internet verbonden.

Goede tip, ik wist niet dat er zelfversterkende kabels bestonden. Dit zal hetzelfde effect geven als een het aansluiten van een gewone versterker lijkt me he.

Ik vind het wel vreemd dat het probleem opgelost kan worden door de kabel een paar keer opnieuw in te pluggen. Lijkt alsof tijdens het inpluggen de ene keer wel signaalverlies is en de andere keer niet. Dat Windows de soort verbinding alleen bij inpuggen probeert te detecteren. Dit zal je wel niet met instellingen kunnen veranderen, hard instellen dat het hier om een Beeld + Audio gaat ofzo.

Groet,
Jiri
5
Hey Abbs,

Ik heb 1 Displayport op de PC waar ik een convertor op heb zitten. Die sluit ik aan op HDMi en die kan in twee ingangen in de TV. In de TV plug en ontpug ik de kabel (vaak wissel ik tussen de twee TV ingangen).

Als ik jou hoor zou aan de TV kant van de kabel een los contactje in de HDMI plug moeten zitten? Vertaal ik het dan goed naar m ijn situatie en zou dit wel op te lossen zijn met een versterker?

Nou over die instellingen bedoel ik niet dat ik iets kan aanpassen dat het signaal sterker wordt. Het punt is zegmaar dat de PC de ene keer wel de audio herkent als ik inplug en de andere keer niet. Als het eenmaal herkent is, blijft het goed werken. Dus ik bedoel of ik de verbinding "Hard" kan instellen tussen de twee apparaten in Windows. Dan zou die de TV als het ware blijven herkennen als een Video èn Audio apparaat.

Groet,
Jiri
6
Hey Abbs!

Met jou input heb ik het opgelost. Net 5 keer in en uit geplugd en elke keer wordt nu de audio herkend. Ik heb de kabel omgedraaid :D

Ik dacht, als er een los contactje zit aan de TV kant, maakt ie dus geen goed contact met de TV. Maar wellicht dat dit losse contact beter werkt aan de PC kant. Dat lijkt nu het geval te zijn.

Voor jou reactie had ik hier niet over nagedacht.

Dus erg bedankt!

Groet,
Jiri
8
Je reageert nog op mijn eerdere reactie denk ik. 

Ja precies er blijkt iets met de kabel te zijn, jij legde die link voor me. Bij de korte kabel had ik dat niet.

Ik vond het al raar dat het aan de signaalsterkte zou liggen aangezien ik gewoon uren zonder problemen Video en geluid op mijn TV kon kijken via mijn PC. Alleen werd het geluid soms bij inpluggen pas na 3 of 4 keer herkend.

Maar de hdmi kabel zit toch iets steviger vast in de PC dan in de TV. Vandaar adt ik ze omgedraaid heb en nu werkt het dus wel goed elke keer. De audio raakt niet meer "kwijt".

Thanks! Kan ik nog iets doen om het draadje te sluiten of aan te geven dat het issue opgelost is.

Groet,
Jiri
Gesloten

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”