Plaats reactie
1
Ik heb hier een oude Dell Latitude D610 laptop, met intel M processor (1,70 Ghz), 2Gb geheugen en een HDD van 40 GB.
Een prima laptop om eens wat anders te proberen, dus Chrome OS op een USB stick gezet via de app "Chromebook-herstelprogramma" en een binair bestand, wat met die app op een USB stick gezet wordt.
Dat gaat allemaal goed. Vervolgens de USB stick in de laptop gestoken en die gestart vanaf de stick.
Dat gaat heel even goed, er komt een scherm dat het systeem zich gaat herstellen en dan reset de laptop zich en wil dan starten van de (lege) HDD.
Het probleem wordt volgens mij veroorzaakt doordat de USB-stick een EFI partitie zoekt of wil maken en dat moest nog uitgevonden worden toen deze laptop gebouwd werd.....  
Via Gparted heb ik gekeken of ik een partitie op de laptop kan maken met EFI, maar die mogelijkheid krijg ik niet en ook in de BIOS staat geen enkele optie voor EFI/UEFI.

Betekent dit dat wat ik wil niet mogelijk is of zijn er manieren om dit op te lossen ?
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
3
Het punt is of de USB stick EFI is of niet, ik ga deze twee even na lopen en anders zet ik er Zorin op, dat is ook een kleine Linux distributie.
Ik hou je op de hoogte.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Heb het nog eens geprobeerd, maar ik blijf struikelen over de EFI "instelling".
Ik geen het op en zet er Zorin weer op.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”