Plaats reactie
16
Zoals gevraagd uitgevoerd, maar helaas. Blijft fout gaan. 
Ik heb nu telkens getest door vanaf dezelfde PC vanaf mijn gmail-adres te versturen.

Kan bij Incoming mail 'autentication style' er misschien iets mee te maken hebben?
17
iEscape schreef:Plaatst daarna die twee schermafbeeldingen zoals in mijn bericht #11.
Waar blijven die afbeeldingen???
Ik stop hier en ga niet verder, dit is voor mij tijdverspilling.

Hopelijk weet iemand anders wel wat de oplossing is.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
19
Het verzendprotocol heeft er niets mee te maken en authentication style ook niet. Dat is alleen voor authenticatie bij de mailserver en niet voor de versturing van content (inhoud) van het email bericht.
Het maakt dus ook niet uit of je poort 587 of starttls of wat dan ook gaat gebruiken.

Ik ben even op Google gaan zoeken en heb gevonden dat dit een bekend probleem van Eudora is. Het probleem ligt in de karakterset zoals iEscape aangaf in haar tweede antwoord.
Krijg je berichten binnen via de Windows codering c.q. iso-8859-1 dan krijg je het bericht goed binnen.
Tegenwoordig is het echter steeds meer standaard om utf-8 te gebruiken. Berichten die utf-8 codering bevatten zullen bij binnenkomst door Eudora niet begrepen worden en daardoor ontstaan deze rare tekens.
Er zijn twee oplossingen voor.
1.) Je kunt een plugin (klik) gebruiken in Eudora die dit euvel voor je zou moeten oplossen.
2.) Betere optie is om deze verouderde email client te vervangen door een andere. En als je gratis wilt dan is Mozilla Thunderbird (klik) een prima oplossing.
Daarmee zul je dat probleem niet meer tegen komen aangezien dat een moderne Email client is.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”