Plaats reactie
1
Ik gebruikte tot op heden AVG PC Tune up in een betaalde versie, maar sinds een paar dagen terug is dit gestopt en heb ik om die reden Ccleaner niet meer gebruikt.

Maar ik ben wel van plan om deze weer te gebruiken, daar ik het even wil aanzien hoe mijn pc werkt zonder AVG, deze laatste dus inmiddels verwijderd.

Overigens is gelijk mijn vraag, is er een gratis alternatief ipv AVG Tune Up voorzover iemand dit weet?
Laatst gewijzigd door abbs op 04 okt 2017 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vraag op de juiste plaats gezet.
2
Nipcweb schreef: Overigens is gelijk mijn vraag, is er een gratis alternatief ipv AVG Tune Up voorzover iemand dit weet?
Tune up programma's blijft een discussie punt de één zweert erbij de ander krijgt er rillingen van. De meeste programma's beloven mer als ze doen.
Om een goede balans te vinden hierin is moeilijk en zeer persoonlijk, de één doet het via Windows "schrijfopruiming" en de ander via een programma.
Het genen wat AVG Tune up bieden de meeste gratis alternatieven niet en bij gratis software zit ook vaak meeliftende malware/adware of je word gek van tussentijdse reclames.
Ik zelf gebruik al jaren naar tevredenheid Ccleaner met af en toe "schrijfopruiming" en dat vind ik genoeg, wat bv AVG Tune up allemaal doet zet ik nogal eens vraagtekens bij er word wel eens meer verwijderd als je wil.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Dank voor je reactie, maar Ccleaner is dus nu wel veilig, want in bovenstaand bericht wordt een waarschuwing gegeven.

En schijfopruiming, door welk programma gaat dit dan, ook door Ccleaner of via Windows zelf?
4
Nipcweb schreef:Dank voor je reactie, maar Ccleaner is dus nu wel veilig, want in bovenstaand bericht wordt een waarschuwing gegeven.
Ccleaner is nu weer veilig, ja dat er een infectie was even schrikken maar hard gezegd dat kunnen meer programma's overkomen het belangrijkste is zorg dat alles up-to-date is en blijft.
En schijfopruiming, door welk programma gaat dit dan, ook door Ccleaner of via Windows zelf?
Schijfopruiming: Uitleg.
En zie dit als aanvulling op bv Ccleaner.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Dank voor de info, Ccleaner heb ik inmiddels geïnstalleerd en uitgevoerd, en ik kan het mij verbeelden, maar het lijkt wel of met name internet nu sneller is.

De websites worden sneller geladen, maar kan ook toeval zijn dat weet ik niet.

De uitleg over schijfopruiming die ga ik aanstonds doornemen.
6
Nipcweb schreef:Dank voor de info, Ccleaner heb ik inmiddels geïnstalleerd en uitgevoerd, en ik kan het mij verbeelden, maar het lijkt wel of met name internet nu sneller is.

De websites worden sneller geladen, maar kan ook toeval zijn dat weet ik niet.

De uitleg over schijfopruiming die ga ik aanstonds doornemen.
Het zou best kunnen hoor, opgeruimt staat toch altijd netjes :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Even gelijk een andere vraag, als ik tenminste hier op de juiste plek ben.

Sinds dat ik AVG Tune up via het configuratiescherm heb verwijderd, zie ik daar nog wel mappen van in program files staan, die ik alsnog probeer te verwijderen, maar dat lukt mij dus niet daar er wordt genoemd dat je die alleen als administrator kan verwijderen, maar dat ben ikzelf juist.

Normaal gesproken als ik iets wil aanpassen/veranderen moet ik daar als administrator toestemming voor geven, maar dat lukt hier dus niet.

Weet U hier de oplossing voor, of gewoon laten zitten?
8
Hallo,

Ik wil wel even kijken om alle restanten te verwijderen:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Heb bovenstaande getracht te doen, maar wordt door Windows tegengehouden om uit te kunnen voeren, dus juist als administrator.
11
Oh mij nader inzien kan je als je op informatie klikt dit toch doen, er wordt gewaarschuwd dat het een onbekende app is met de naam erbij.

Doe ik straks wel, moet nu even weg
12
Overigens een poging gedaan, maar wordt steeds gewaarschuwd dat er geen garantie wordt gegeven en alles op eigen risico is.
Dus wat er dan gebeurd weet ik niet, en vindt dit daarom te risicovol, uiteindelijk doet mijn laptop het nu goed en wil het ook zo laten.

Dat die files er nog in staan maakt mij niets uit, maar vroeg het mij af waarom ik ze niet kon verwijderen, en of het niets uitmaakte dat ze er nog staan.
13
Om er nog even op terug te komen, ik heb zojuist weer geprobeerd om de mappen te verwijderen, en het is nu wel gelukt.

Mooi dat het nu wel is gelukt, maar waarom dat eerder niet lukte blijft mij verbazen.
14
Nipcweb schreef:Om er nog even op terug te komen, ik heb zojuist weer geprobeerd om de mappen te verwijderen, en het is nu wel gelukt.

Mooi dat het nu wel is gelukt, maar waarom dat eerder niet lukte blijft mij verbazen.
Dat is mooi, en waarom nu wel pc's blijven rare apparaten :crying:
Dan laten we het hierbij.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”