Plaats reactie
1
Ik heb ergens gehoord dat het programma WORKS (van Microsoft) dat vroeger bij Windows geleverd werd thans gratis te krijgen is. Ik zou dat programma, in het Nederlands, zeer graag hebben en dat hoeft helemaal niet gratis te zijn, maar ik slaag er niet in het te vinden. Het is de bedoeling dat het geïnstalleerd wordt op een computer met W7.
Kan en wil iemand mij helpen? Ik zal u dankbaar zijn voor eeuwig en twee weken.
3
@iEscape Wat jij aanbiedt is wat anders, iEscape. Dat conversieprogramma zorgt ervoor dat je in Microsoft Office .wps bestanden (dat zijn bestanden die zijn gemaakt met Works) kunt openen, bewerken en opslaan.
Misschien heeft Algorfeno voldoende aan dat conversieprogramma, wanneer hij .wps bestanden op zijn computer heeft staan, die hij wil kunnen openen en bewerken in Microsoft Office, maar hij schreef dat hij het programma Works zelf zoekt.

@Algorfeno: het programma Works is nooit onderdeel geweest van Windows. Wel is het zo dat sommige fabrikanten van computers MS Works meeleverden bij de computer. Dat was dan bedoeld als leuk extraatje. Meer info over Microsoft Works: https://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Works

Zo kocht ik in 2003 een Medion laptop met Windows XP. Als extraatje kreeg ik er gratis Microsoft Works Suite 2003 bij. Die was al voorgeïnstalleerd op de laptop, maar ik kreeg die Works Suite er ook nog eens bij op een DVD.
Deze Works Suite 2003 bevatte de volgende programma's:
  • Works 7.0
  • Word 2002
  • Encarta Standaard 2003
  • Picture It! Foto 7.0
  • AutoRoute2003
De nieuwste versie van Works is versie 9. Volgens mij stamt die versie uit 2009. Daarna heeft Microsoft geen nieuwere versie van Works meer uitgebracht.

Ik heb gezocht naar een Download van een Nederlandse versie van Works 9.0. Die heb ik nog niet gevonden. Wel zag ik heel wat dubieuze websites waar Works 9.0 zogenaamd te downloaden zou zijn. WOT (= Web of Trust, een invoegtoepassing in Firefox) sloeg dan direct op tilt en raadde me aan die website te verlaten. Goed oppassen dus, als je gaat zoeken op het internet.

Ik vond wel een Engelstalige versie van Works 9.0: https://winworldpc.com/download/45CBF55 ... 54D21A8599. Die heb ik gedownload, uitgepakt (het was een 7-zip bestand), de zo verkregen iso gebrand op een cd en daarna het programma geïnstalleerd op mijn Windows 10 pc. Ik koos daarbij voor compatibiliteitsmodus Windows Vista met Service Pack 2. En Works blijkt prima te werken op deze Windows 10 pc. Er is geen product key nodig.
Ik gebruikte Works vroeger vooral voor het printen van enveloppen. Een prettig programma.

Jammer dat Algorfeno per se een Nederlandse versie wil hebben van Works, maar misschien weet iemand anders nog een betrouwbare download voor de Nederlandse versie van Works 9.0.
4
Bedankt iEscape en vooral Porrelaar. 
Voor mij mag dat best een heel oude versie zijn. Ik weet met zekerheid dat ze bestaat want ik heb ze bij een kennis ergens ooit in werking gezien. Ik HEB zelfs een Engelse versie. Het probleem hiermee is dat als je bvb een spreadsheet of een database maakt de titels steeds in het Engels zijn. Je kunt dus bvb ook een kaart sturen met een leuke tekening om iemand een Happy Birthday te wensen maar geen Gelukkige Verjaardag. Dat Engels is niet voor alles een probleem maar het zou toch een pak leuker zijn.
Dat conversieprogramma van iEscape heb ik dus ook niet nodig want ik kan probleemloos mijn oude .wps (en de andere .Xps'n) openen met het Engels programma. 
En als ik echt bvb een contactpersonenlijst wil waar ik geen 'name', 'street' of 'telephone number' moet invullen dan fix ik dat wel op een andere manier. Er zit een groot stuk nostalgie tussen. Ik was verliefd op Works vroeger en het is nog steeds niet over.
Misschien komt er nog wel eens iemand opdagen met een CD, gevonden bij de grote kuis op zolder.
Nogmaals bedankt voor de moeite.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”