Geen windows update of systeemherstel mogelijk

Stel hier uw vragen met betrekking tot overige software en allerhande computervragen.
Gebruikersavatar
MarloesJ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:11

#1

20 jul 2017 13:24

Beste,

Mijn computer heeft sinds 27-10-2016 al geen update meer geïnstalleerd. Als ik handmatig zoek naar updates blijft de computer uren zoeken zonder iets te vinden. Systeemherstel kan ik niet uitvoeren omdat er geen herstelpunten zijn. Ik heb gelezen dat je met een Windows installatie-dvd systeemherstel kan uitvoeren maar die dvd heb ik niet (meer?). Zijn er nog opties over die ik kan doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Veng
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 27 feb 2015 20:30
Kennisniveau: (2) Ervaren
Contacteer:

#2

20 jul 2017 17:55

Voor eventuele hulpverleners is het wel handig te weten om welk operating systeem het gaat en of het 32 of 64 bit's is.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#3

20 jul 2017 18:53

Welkom,

Doe om te beginnen het volgende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
MarloesJ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:11

#4

21 jul 2017 10:33

Hallo Peter,

Ik heb de stappen gevolgd en de bestanden bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#5

21 jul 2017 19:18

Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Security Toolbar
  • Reimage Repair
Herstart de computer.

Vertel of bovenstaande gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
MarloesJ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:11

#6

24 jul 2017 12:12

Het lukt me niet om AVG security Toolbar te de-installeren, als ik op 'de-installeer' klik gebeurt er niets.. 
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#7

24 jul 2017 18:57

Probeer dan eerst "Reimage Repair" te de-installeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
MarloesJ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:11

#8

24 jul 2017 19:13

Dat is wel gelukt, maar bij AVG security Toolbar gebeurt er nog steeds niets
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#9

24 jul 2017 19:54

Herstart de computer en probeer het nogmaals.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
MarloesJ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:11

#10

24 jul 2017 21:07

Het werkt nog steeds niet. Er komt steeds heel kort zo'n blauw ronddraaiend wacht-icoon en vervolgens gebeurt er niets
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#11

24 jul 2017 21:51

Dan slaan we het verwijderen van AVG Security Toolbar even over.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
MarloesJ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:11

#12

24 jul 2017 22:47

Hierbij de fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#13

25 jul 2017 18:07

Stap 1:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Klik op Start - Uitvoeren.
Typ CMD in het invoerveld en klik op OK.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
MarloesJ
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:11

#14

26 jul 2017 09:54

Bij stap 1 komen de aangegeven stappen niet overeen met die van mij:
- wat bedoel je met "Na het scannen, klik op Verwijderen."? (ik zie nergens dat ik daarop kan klikken)
- snelkoppelingen zijn niet verdwenen
- ik heb geen 2 meldingen gekregen ('- AdwCleaner – Informatie -' en '- AdwCleaner – Herstart -')
- zonder dat de computer opnieuw opstartte heb ik een logbestand gekregen, maar dat heet ...[S0].txt ipv ...[C0].txt. Na handmatig opnieuw opstarten geen ander logbestand gekregen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 798
Lid geworden op: 03 aug 2012 12:58
Bericht indicaties: 2
OS: Windows 10
Gegeven likes: 1
Ontvangen likes: 1

#15

26 jul 2017 11:15

MarloesJ schreef:wat bedoel je met "Na het scannen, klik op Verwijderen."? (ik zie nergens dat ik daarop kan klikken)
PeterJ moet zijn handleiding van AdwCleaner een klein beetje aanpassen.
Nadat het scannen voltooid is, moet je klikken op Opruimen:
Afbeelding
Dus voer AdwCleaner nog eens uit en klik na het scannen op Opruimen. (In een oudere versie van AdwCleaner was er een knop Verwijderen aanwezig in dat venster) De rest van Peters handleiding klopt wel.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
PeterJ zal je dan verder helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”