Plaats reactie
1
Omdat men met een gewone auto GPS niet goed gesteld is op een fiets zou ik een speciale fiets-GPS willen aanschaffen. Deze spullen zijn niet bepaald goedkoop maar vooral geven ze een massa info waarin ik totaal niet geïnteresseerd ben. Ik wil alleen maar mijn weg vinden en vooral de kleinere wegjes om te beletten dat ik steeds op gevaarlijke banen voor auto's moet rijden. (NB: ik woon in Spanje waar velen nog nooit een echt fietspad gezien hebben.) Nu is mijn vraag of ik niet beter af ben met bvb een 7" tablet op mijn stuur. Hoogstwaarschijnlijk (denk ik) is het antwoord JA maar dan komt direct mijn volgende vraag: "welke software?" Wie kan mij op (de kleinere) weg helpen?
2
Hallo,

Wat is het budget dat je aan zo'n systeem wilt uitgeven? Er zijn namelijk nogal wat mogelijkheden.
Zo zijn er bijvoorbeeld systemen die vanuit de naaf van een fiets voorzien worden van stroom.

Maar ook systemen die gekoppeld kunnen worden aan de accu van een e-bike.
Niet dat ik er direct ervaring mee heb, maar onlangs las ik (dacht in een PCM) dat er vele home-made mogelijkheden zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Het gaat om een E-bike (eigenlijk "trike") 48V met zelfs een USB aansluiting. Daar zal wellicht geen probleem zitten. Het budget is ook niet hét punt maar ik ben geen geldsmijter uit principe. En ik heb ook ervaren dat men met de eenvoudigste, meestal de goedkoopste, dingen vaak het minste problemen heeft. Ik noem dat het "Wenaikonkag" systeem. Dat is iets heel geleerd en betekent: "Wat er niet aan is kan ook niet kapot gaan."
4
Hallo,

Dan zijn er veel mogelijkheden, maar dan is het nog wel de vraag of het GPS systeem ook de juiste coördinaten van Spanje aan boord heeft.
Je geeft al aan dat er weinig fietspaden zijn, dus dan is het mogelijk dat je hier tegen een probleem aan kan lopen.

De MIO Cyclo 200 beschikt in ieder geval over de kaarten van Spanje, de is als het ware een instapmodel.
Maar misschien zou je via een winkel in de buurt ook apparaten kunnen testen?

Een andere leuk apparaat is de TomTom Go 510, dat ziet er grafisch ook wat mooier uit.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hier zijn dus inderdaad zo goed als geen fietspaden. Maar wat er wel zijn, zijn vele kleine baantjes, eigenlijk veldwegen, maar die zijn allemaal wel goed gebetonneerd en onderhouden. Een kaartenmaker die dit allemaal mooi inbrengt en zijn router aanpast kan dus best met iets heel goed komen.
Ik ga zeker de apparaten die je opgeeft op het net opzoeken en van nabij bekijken. Maar ik mis iets. Kan je iets nuttigs zeggen over het gebruik van bvb een tablet i.p.v. een GPS?
En ik laat later ook nog weten wat de oplossing uiteindelijk geworden is.
Bedankt en met een vriendelijke groet.
7
Voor de zoveelste keer bedankt Maxtar.
Daar ik door de diefstal van mijn tablet so wie so aan de aankoop van een nieuwe toe ben, is dit zonder twijfel DE oplossing. Maar er is iets wat ik niet begrijp. Op de site van Traccar spreekt men aldoor over een GPS tracker. Dat is toch zo'n ding om je bezit waaraan het gekoppeld is te kunnen terugvinden nietwaar? Ik begrijp dat die software iets nodig heeft om het GPS signaal op te pikken en er dan verder een echte GPS mee te maken, maar elk tablet (en smartphone) heeft dat toch ook? Ik zou dat aan Traccar zelf ook kunnen vragen maar ik zou graag profiteren van het feit dat ik erg goed ben in het verstaan van Nederlands.
8
Hallo,

Als je een nieuwe tablet koopt moet je wel even kijken of het een GPS-module heeft. Zie ook onderstaande artikel.
https://www.tabletsmagazine.nl/2014/03/ ... -je-ermee/
Algorfeno schreef:Op de site van Traccar spreekt men aldoor over een GPS tracker. Dat is toch zo'n ding om je bezit waaraan het gekoppeld is te kunnen terugvinden nietwaar?
Onder andere, maar is ook inzetbaar als navigatie maar wellicht niet helemaal wat je zoekt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Beste Maxtar, ik moet je tot mijn spijt zeggen dat Traccar totaal ongeschikt is voor navigatie, laat staan fiets navigatie. Mijn informatie komt uit onverdachte bron, n.m. de oprichter van Traccar zelf.
10
gebruik de app fietsknoop via de playstore te downloaden, gebruik deze altijd. Je kunt makkelijk zelf routes maken of bestaande routes zoeken
Is met spraakondersteuning, ook als scherm uit is
11
@liber: "Fietsknoop: De fietsroute app voor op de fiets met alle fietsknooppunten in heel Nederland en België."

Maar vraagsteller Algorfeno woont in Spanje...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”