Plaats reactie
1
Het gaat hier om een hybride laptop/tablet, een asus T100TAM. Ik heb hem iets van een jaar geleden voor iemand geupgrade van windows 8.1 naar windows 10 (32 bit). Ik dacht dat ik alle drivers enzo toen in orde had maar blijkbaar heb ik niet getest of het geluid het ook deed want dit is niet het geval. Dit blijkt een meer voorkomend probleem op het web maar het lukt me niet het op te lossen. Misschien kan iemand me helpen.

Bij apparaatbeheer, onder "besturing voor geluid, video en spelletjes" staat het volgende:
Intel SST audio device (WDM)
Realtek l2S audio codec

Ik heb de realtek driver verwijderd en de windows opnieuw laten zoeken en dan installeert hij dezelfde driver weer en is er niks opgelost.

Ik weet niet of ik "Intel SST audio device (WDM)" kan verwijderen? Of wat kan ik verder proberen. Er word op het web gezegd dat je "enhancements" in het geluid moet uitzetten maar dat tabblad waar dat onder moet staan heb ik niet.
2
Ik heb de driver van de asus website gedownload maar ik weet niet meer in welke map ik deze moet zetten. Maakt ook niet uit volgens mij want deze had ik al gebruikt en is volgens mij dezelfde als degene die windows automatisch installeert.

Als ik de probleemoplosser volg voor audio afspelen raadt hij aan "geluidseffecten en uitbreidingen uitschakelen" (enhancements). Als ik dan op "uitbreidingen openen" klik krijg ik geen uitbreidingen te zien (zoals in tutorials op internet) maar "eigenschappen van luidsprekers".
3
Probeer het volgende:

Stap 1:
stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer [windowstoets & r] > typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten.
Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Stap 2:
  • Combineer [windowstoets] & r → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is
Afbeelding
4
Ik was met beide stappen al een beetje bezig geweest. Ik had het virtueel minimale en maximale geheugen ingesteld op beide 3072 (tip gevonden op het web). Dit leverde na herstart nog geen verbetering.

Ik wil eerst even wat vragen over stap 2 want het gekke is dat ik de samplefrequentie niet kan aanpassen. Het drop-down menutje is niet klibaar bij mij. Hij staat nu op 16 bits, 48000 Hz..
5
Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Afbeelding
10
Gisteravond opnieuw geprobeerd via die intel tool. Scherm op zwart, 35 minuten gewacht en er gebeurt niks, computer uitgezet.
Net van de asus website de chipset opnieuw gedownload waar volgens mij ook die intel hd graphics driver inzit. Weer scherm op zwart bij installatie :(.
Ik weet niet goed meer wat ik moet doen, ik ben degene die hier windows 10 op heeft gezet en voel me verantwoordelijk en nu is hij half-gaar.
Zou een lokale reparateur hier wat mee kunnen of toch contact opnemen met asus? De garantie termijn is wel verlopen.

Misschien iemand anders die nog een frisse blik kan werpen hierop?
12
Ik heb hem downgeload (van de mirror-site want download begon niet automatisch).
Als ik in apparaatbeheer met de rechter muisknop het stuurprogramma handmatig wil bijwerken staat hij er niet tussen in de map.Het is een cabinet bestand, ik weet niet of dat wat zeg hierover.
13
Laten we verder kijken.

Log 1:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage.


Log 2:
  • Download Afbeelding Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
Afbeelding Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage.
Afbeelding
15
Er worden in je log geen fouten weergegeven m.b.t. geluid. Vandaar dat ik andere info wil opvragen:

Download Afbeelding Look My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_2_02.01.17.1.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Post dit in je reactie.
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”