Plaats reactie
1
Goede middag,

Ik heb een zeer trage laptop gekregen, cc cleaner, malewarebites, alles draait en er zijn geen gekke dingen uit gekomen, ik heb het idee dat er wat programmas aan het rommelen zijn en conflicten aan het geven zijn, maar wat, ik weet het niet meer.

Zou iemand wellicht even kunnen meekijken.

Bedankt
Thomas
2
Hallo :welkom:


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hallo,

Op het eerste gezicht ziet het er netjes uit;

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hallo Abbs,

Ik heb nog niks ondernomen / verwijderen, wat ik wel zie is dat dit te maken heeft met mijn office 360 versie, niet helemaal legitiem, ik wil deze wel behouden, volgens mij geeft dit niet de vertraging bij het opstarten, al moet ik zeggen dat het al stukken beter is, na een update van windows plus een extra cc cleaner...

Als ik nu wel de weergeven bedreigingen verwijderen, draait office dan nog wel goed??
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Tomie32 schreef:Hallo Abbs,

Ik heb nog niks ondernomen / verwijderen, wat ik wel zie is dat dit te maken heeft met mijn office 360 versie, niet helemaal legitiem, ik wil deze wel behouden, volgens mij geeft dit niet de vertraging bij het opstarten, al moet ik zeggen dat het al stukken beter is, na een update van windows plus een extra cc cleaner...

Als ik nu wel de weergeven bedreigingen verwijderen, draait office dan nog wel goed??
Dit is jou keus, als je het verwijderd werkt je office niet goed meer en ook krijg je geen updates meer.
Wil je alleen waarschuwen dat je met en HackTool wel een open verbinding heb met internet, dus daar wil ik je voor waarschuwen.

We gaan eens kijken wat allemaal mee opstart:
Start Afbeelding CCleaner weer op;
  • Installeer CCleaner en start CCleaner op na de installatie.
  • Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Bijdeze abbs,

Klopt het trouwens; ik heb een betaal versie van office, met een key, deze heb ik eraf gehaald, kan ik deze gewoon weer gebruiken? niet dat ik dadelijk deze eraf haal en helemaal niks meer heb,
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Tomie32 schreef:Bijdeze abbs,

Klopt het trouwens; ik heb een betaal versie van office, met een key, deze heb ik eraf gehaald, kan ik deze gewoon weer gebruiken? niet dat ik dadelijk deze eraf haal en helemaal niks meer heb,
en is die open verbinding er altijd ? of alleen als ik office gebruik?
Zet die office er eerst op (als het een andere versie is) en test het uit.
En ja met een hacktool heb je altijd neen open verbinding.

Schakel het volgende eens via Ccleaner uit:
Yes    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Yes    HKCU:Run    IndxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}    Nero AG    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020
Yes    HKCU:Run    OneDrive    Microsoft Corporation    "C:\Users\Thomas\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background
Yes    HKLM:Run    Dropbox    Dropbox, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Dropbox\Client\Dropbox.exe" /systemstartup
Yes    HKLM:Run    ISBMgr.exe    Sony Corporation    "C:\Program Files (x86)\Sony\ISB Utility\ISBMgr.exe"
Yes    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
Yes    HKLM:Run    NBKeyScan    Nero AG    "C:\Program Files (x86)\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe
Yes    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Yes    Startup User    Verzenden naar OneNote.lnk        C:\Program Files\Microsoft Office 15\root\office15\ONENOTEM.EXE

Dat doe door weer via: Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
Klik de regel aan en klik rechts op Uitschakelen.
Herstart je pc en start hij nu sneller op.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Tomie32 schreef:Bovenstaande uitgevoerd, merk nog niet veel verandering/ totdat internet start,
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken. <== Noteer eerst alles wat is ingeschakeld is dan straks weer makkelijk terug te zetten.
Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Oke,

Dit lijkt te werken, sneller met
Opstarten, hoe komt het dat deze programmas staan ingeschakeld, iets zegt mij dat deze uitstonden een tijd terug??
15
Tomie32 schreef:Oke,

Dit lijkt te werken, sneller met
Opstarten, hoe komt het dat deze programmas staan ingeschakeld, iets zegt mij dat deze uitstonden een tijd terug??
Dit kan komen door updates van de programma's.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Daar mag je alles weer "inschakelen"
Werkt de pc nu nog goed?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”