Plaats reactie
1
Hoi,
(Ik heb Windows 8.1 64 bit)
Sinds gisteren Skype (desktop versie) blijkbaar een nieuwe update heeft gedaan kan ik Skype niet meer opstarten:  api-ms-win-crt-runtime-|1-1-0.dll ontbreekt op uw computer.
Ik zie op internet recente berichten met hetzelfde probleem. https://community.skype.com/t5/Windows- ... 539/page/2 En ik heb die stappen ook meerdere keren uitgevoerd: Visual C++ 2015 verwijderd en opnieuw gedownload en geïnstalleerd, zowel de X64 als de X86.. Ik denk zelf dat het misschien aan de X86 ligt omdat ik zag dat die op 2 maart was geüpdate en daarna is het probleem ontstaan. Die moderators via die Skype community geven dat aan als dat het moet werken maar ik lees niet dat het echt bij iemand werkt.

 Het enige dat wel schijnt te werken is een oudere versie downloaden? Maar Skype biedt die zelf niet meer aan blijkbaar, dus waar is eventueel een oudere versie betrouwbaar te downloaden? En krijg je dan als Skype die automatisch update weer hetzelfde probleem?

Ik vond ook nog:  https://support.microsoft.com/en-us/hel ... in-windows en dus de gevolgde link: https://developer.microsoft.com/en-us/w ... ows-10-sdk  Maar is dat alleen voor Windows 10? Hoewel eronder lijkt te staan ook voor Windows 8.1?

Oja ik had ook nog het ontbrekende bestand:  api-ms-win-crt-runtime-|1-1-0.dll ergens gedownload (geen idee meer waar en alweer verwijderd uit mijn download map) Ik  moest het voor Windows 8.1 64 bit na downloaden in de mappen: System32 en SysWOW64 kopieren maar toen ik dat probeerde in de map: System32 kreeg ik een melding dat het niet gekopieerd kon worden omdat het bestand al in gebruik was.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Ronald

 
2
Hoi,

Ik ben nog steeds met Skype 733 bezig. Ik heb ontdekt dat bij die Windows Update er heel wat keren mislukt achter staat. Toch vond Windows Update (die lang blijft hangen in updates zoeken, wat schijnbaar een bekend euveli is in Windows 8.1) maar 9 belangrijke updates. Na veel pogingen tot downloaden/installeren heeft hij dat met 4 KB bestanden gedaan. Die andere 5 lukt nog steeds niet na veel pogingen. Het betreft: KB3000850 (775,2 MB) KB3008242 (230 kB) KB3008923 (52,4 MB) KB3011780 (1,1 MB) KB3013126 (1,3 MB)

Ik heb deze nu via Microsoft handmatig gedownload. KB3000850-x64.msu is dan opeens "maar" 711,1 MB En moet samen met: KB3003057 en KB3014442 welke dan weer 51,5 en 11,8 MB zijn. Totaal van die 3 dus 774,4 MB, zijn dat wel de goede want Windows Update geeft aan dat KB3000850 775,2 MB moet zijn? Het rare(?) is overigens dat: bij alle drie de KB3008923 KB3011780 KB3013126 bij Systeemvereisten staat: Windows 7 Service Pack 1 (en niet voor mijn Windows 8.1 64 bit ???)


Ter info:  Ik had ook nog: WindowsUpdateDiagnostic.diagcab gedownload die 4 gevonden problemen als opgelost weergaf.
Some security settings are missing of have been changed (opgelost)
Service registration is missing or corrupt (opgelost)
Windows Update-fout 0x80070057(2017-03-04-T-12_48_54) opgelost
Problemen met installeren van recente updates (opgelost)

Daarna verscheen nog wel een tijd later in Windows Update de foutmelding: Code 80040154
Ik heb wel geprobeerd op de handmatigf gedownloade KB3000850 te installeren maar deze staat nu al ruim een half uur met zo'n klein schermpje te: "Zoeken naar updates op deze computer" Hij is wel ruim 700 MB dus ik weet niet of dat normaal is, het lijkt mij meer dat ze ook handmatig niet te installeren zijn?

Update: na uren stopte hij met "Zoeken naar updates op deze computer" en vroeg of ik de gevonden update KB3000850 wilde installeren? Daar leek hij mee te beginnen maar na tijdje kwam er een scherm dat update KB3000850 niet is geïnstalleerd. Als je verder klikte in dat scherm gaf ie als reden aan: foutmelding: 80040154 Ik zou het nog eens via veilige modus kunnen proberen?
De gewone Windows Update werkt niet in veilige modus klopt dat?

Alvast bedankt!

Ronald
3
Hallo,

Laten we eerst eens kijken naar het probleem met de mislukte updates van Windows.

Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding System Update Readiness Tool (SURT) van Windows uit te voeren.
  • Download via de onderstaande link de juiste versie van SURT naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
  • Voer na het downloaden dit programma uit, en volg de verdere aanwijzingen.
  • Wacht nu tot dit proces gereed is en open nu de volgende map "C:\Windows\Logs\CBS\".
  • Voeg uit deze map het logbestand met de naam CheckSUR.log als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hoi Maxstar!

Ik las je bericht gisteren rond 14 uur denk ik, ik moest weg tot nu net. Maar die KB947821 snel gedownload en laten voeren tot ik nu net thuiskwam. Maar hij is al die 12 uur alleen maar blijven zoeken, zonder iets te installeren. Ik heb het uitvoeren zojuist handmatig moeten stoppen via services.msc. Net als die andere KB's kunnen ze ook niet worden uitgevoerd na handmatige download denk ik? Ik weet niet of Windows 8.1 is gebaseerd op Windows 7? maar bij de systeemeisen van KB947821 stond voor Windows 7. (maar goed het zal wel kloppen want met updates zoeken zie ik er nog 3 KB's bijstaan voor Windows 7)

Ik weet niet of je wat aan de volgende info hebt? Maar ik heb nog wat ontdekt via WindowsUpdateDiagnostic.diagcab dat ik heb uitgevoerd eergisteren en gisteren.

Deze was van eergisteren met WindowsUpdateDiagnostic.diacab en daarna kon ik dus van de 9 gevonden belangrijke Windows Updates, kon Windows er 4 automatisch installeren: Afbeelding Gisteren na al die tijd trachten die overige 5 Windows Updates handmatig en automatisch te installeren heb ik weer WindowsUpdateDiagnostic.diagcab uitgevoerd met het volgende resultaat: Afbeelding Het lijkt mij als leek dat die KB's misschien niet kunnen worden geinstalleerd door die service registration missing or corrupt?

Dat schijnt wel weer op te lossen te zijn via command prompt? Maar dat durf ik dan weer niet zonder goedkeuring van hier haha.

(Het probleem Skype waar ik dit topic over begon schijnt weer nauw samen te hangen met I.E. Mijn I.E. versie is 11.0.9600.17351 (KB2987107) bij die niet te downloaden Windows Update zit misschien ook wel een nieuwere versie van I.E. waardoor Skype 733 misschien wel weer werkt) Maar goed dat terzijde eerst maar het Windows Update probleem dan lost Skype zich daardoor misschien ook wel op?)

Alvast bedankt!

Ronald
5
Hallo,

De ontbrekende of corrupte service kan je inderdaad herstellen zoals in de YouTube video of op de onderstaande manier.

Volg de onderstaande instructies eens uit om Afbeelding Windows update te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commandoregels één voor één over gevolgd door enter.
    • net stop wuauserv
    • net stop cryptSvc
    • net stop bits
    • net stop msiserver
    • ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
    • ren C:\Windows\System32\catroot2 catroot2.old
    • net start wuauserv
    • net start cryptSvc
    • net start bits
    • net start msiserver  
  • Herstart nu de computer en probeer Windows Update even opnieuw uit te voeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hoi,

Effe nog een paar vraagjes voor ik het ga proberen. Je schrijft: "Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires" Ik volg die manier niet helemaal haha maar ik kan er toch komen door linksonder in mijn scherm met de rechtermuisknop te klikken en dan te kiezen voor: Opdrachtprompt (administrator) ?
En die opgegeven blauwe commandoregels:
  • Die kan ik toch kopieren hierboven om typefouten te voorkomen?
  • En ik kopieer en plak dan commandoregel 1 en geef dan enter na iedere commandoregel opnieuw enter dus? Of kopieer en plak ik eerst alle commandoregels en geef dan 1x enter? (ik kan het op twee manieren lezen namelijk)
Alvast bedankt!

Ronald
[*]  
10
Hoi Maxstar!

Ik heb al die commandoregels vanmiddag uitgevoerd, opnieuw opgestart en Windows Update laten zoeken. Die zal wel door die commandoregels een soort gereset zijn want er staat: "Laatst gezocht naar update Nooit en er zijn updates geïnstalleerd: Nooit" Een uur of 2 laten zoeken maar hij blift alleen maar zoeken zonder resultaat.

Daarna die KB's hierboven beschreven die ik al handmatig had gedownload geprobeerd te installeren, maar die blijft ook maar naar updates zoeken op deze computer (of zoiets)
(je kon het maar 1x tegelijk uitvoeren die steeds handmatig via taakbeheer wusa.exe beëindigd) Daarna wat jij hierboven beschreef om: "System Update Readiness Tool (SURT) van Windows uit te voeren" maar ook die bleef zoeken naar installatie op deze computer. (of zoiets)

Wel nog opnieuw WindowsUpdateDiagnostic.diagcab uitgevoerd en die gaf onderstaand resultaat: Afbeelding Oja en ik heb zelfs Avast en Online Armor 10 min uitgeschakelt kijken of Windows dan wel updates vond, maar ook dat helpt niet...

Verder gaat mij Windows kennis niet haha.

Ik hoor het graag weer!

Bedankt!

Ronald
12
Hoi,
Ik heb WSUS gedownload en de zip uitgepakt. Moet ik nu op: UpdateGenerator.exe klikken? En dan staat er Uitvoeren of Alles Uitpakken als keuze? Of moet ik eerst die KB's updates die niet willen installeren in die map zetten? Of zit alles in die mappen die erbij horen na uitpakken? Afbeelding 

Thanks,

Ronald
13
Hoi,
Er schoot mij nog iets te binnen wat ik hierboven al eerder schreef: "Laatst gezocht naar update Nooit en er zijn updates geïnstalleerd: Nooit" Dat was na die commandoregels toepassen. Maar ik weet niet of dat zo hoort na die commandoregels reset? Maar als ik nu kijk bij: {Geschiedenis van Updates weergeven] dan stond daar voorheen toch zo'n hele lange lijst met alle geïnstalleerde en mislukte updates? Hoort dat na die commandoregels dat daar niks meer staat omdat alle updates van een datum voor die reset niet meer worden gezien als updates of zoiets? Afbeelding 
Thanks,

Ronald
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”