Plaats reactie
16
Hoi Maxstar,

Nadat ie vorige keer uren en uren bleef zoeken naar Windows updates, had ik 'm daarna op automatisch zoeken en installeren gezet. Zojuist zag ik echter dat ie een paar dagen geleden wel update gevonden had en geprobeerd te installeren, echter allen mislukt. (mocht het belangrijk zijn) Afbeelding Het is dus blijkbaar niet meer zo dat ie ze ook niet vindt. Ik heb wel nu automatiosche updates installeren weer uitgezet en op mij vragen gezet, ik bedacht opeens dat ze anders misschien zomaar een update naar Windows 10 zullen doen of kan dat niet?

Ik hoor het wel weer,

Ronald
 
17
Hallo,

Windows Update zal niet automatisch Windows 10 installeren, maar KB3035583 kan wel benodigde onderdelen voor deze upgrade downloaden.
Maar ondanks het resetten is er toch nog het één en ander mis, ik denk dat het handig is om een refresh-install van Windows 8 uit te voeren.

p.s.
Online Armor kan je eigenlijk ook verwijderen, deze firewall krijgt geen updates meer.
viewtopic.php?f=300&t=19812
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Hoi Maxstar!

Ja die refresh-install van Windows 8.1 had ik vorige keer bij toeval al gevonden. Ik vraag mij dan alleen af (mijne is een OEM versie) haalt ie dan die nieuwe refresh bestanden van dat stukje recover (D:) wat de fabrikant erop zette? Ik bedoel daarmee als ik dat doe, dan krijg ik de Windows 8.1 zoals die 3 jaar geleden was bij de eerste install? Als dat zo is dan moet ie ook weer alle Windows Updates van de afgelopen 3 jaar opnieuw downloaden en installeren toch? En is er een kans dat dat dan weer niet werkt zoals nu? (want dan mis ik nog meer updates dan nu)

Ja Online Armor had ik gehoord pasgeleden. Jammer ik had die tip over Online Armor hier op deze site gekregen en ben/was er zeer tevreden over. Heb je een tip voor een goed gratis opvolger van als Firewall? (de standaard ingebouwde Windows Firewall is meen ik net niet goed genoeg?)
In Avast Free Antivirus krijg ik af en toe ook een bericht op de Avast Firewall aan te zetten, maar dat is zeker een betaalde versie? (en zoals Avast nu is (zie andere topic) wil ik nu niet overschakelen naar een betaalde versie terwijl Avast Thunderbird blokkeerd sinds de nieuwe update)

Ik hoor het graag nog even!

Thanks,

Ronald
 
19
Hallo,

Met een refresh-installatie wordt er geen gebruik gemaakt van de recovery-partitie. Het zal dus niet de fabrieksinstallatie terugplaatsen.
De refresh optie zal alleen de Windows-onderdelen vervangen, waarbij je enkel bepaalde instellingen opnieuw moet configureren.

De ingebouwde firewall van Windows is in vergelijking met de versie van XP wel een stuk beter geworden.
In de gratis versie van avast zitten allerlei onderdelen die alleen geactiveerd kunnen worden bij de betaalde versies.

Emsisoft heeft de technologie van Online Armor in grote lijnen overgenomen in Emsisoft Internet Security.
Een licentie voor één jaar kost € 49,95, en via deze link is de 30 dagen proefversie te downloaden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”