Plaats reactie
1
Hallo,

mijn vraag gaat over het zelf maken van een restore partitie, misschien moet ik het anders formuleren.
De verborgen partitie waar normaal van gerestored wordt is aanwezig, wat ik graag wil is : Mijn volledig
opgezette systeem patitie met alle programma's bij problemen kunnen herstellen door te booten van 
de restore partitie en de exacte kopie weer op de C schijf terug te zetten.

Is dit mogelijk ?
3
Maxstar goedemorgen,
Jazeker heb ik hieraan gedacht, mijn opzet is vanaf de orginele schijf in de laptop, zonder restore cd, de laptop opnieuw te kunnen installeren. Dus, in recovery mode starten en i.p.v. de bij aanschaf van de laptop gekochte Windows versie, mijn volledig geinstalleerde versie terug te kunnen zetten.

Dit dus ZONDER extra cd's USB-sticks en of externe drives.
Ik kan alleen deze standaard aanwezige partitie op geen enkele manier benaderen
4
Wanneer een laptop is uitgerust met een recovery partitie wordt deze aangestuurd door een "disc-to-disc" recovery-systeem.
De BIOS bevat dan vaak een routine waarmee je de recovery met een toetscombinatie na de BIOS direct kan starten.
Zover ik weet kan je dit niet met losstaande software nabootsen. Je bent dan dus wel aangewezen op het gebruik van een DVD of USB-Stick.

Ook is het opslaan van een back-up (image) op dezelfde schijf / partitie niet risico vrij.
1. Mocht de schijf een fysiek defect hebben dan is de back-up mogelijk onbruikbaar.
2. Dit geldt ook voor een infectie met malware (ransomware) waarbij een lokaal opgeslagen back-up dan nutteloos is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Oké, het probleem van een back-up op de enige in de laptop aanwezige schijf is me bekend. Mijn gaat het er om zolang de schijf niet kapot is, bij vollopen c q. nare fouten, op een supersnelle manier het systeem terug te kunnen zetten. Is de schijf kapot heb ik thuis altijd een back-up op externe drive ;-)
6
Oké, het probleem van een back-up op de enige in de laptop aanwezige schijf is me bekend. Mijn gaat het er om zolang de schijf niet kapot is, bij vollopen c q. nare fouten, op een supersnelle manier het systeem terug te kunnen zetten. Is de schijf kapot heb ik thuis altijd een back-up op externe drive ;-)

P. S.
Als de leverancier een Windows versie op de HD kan plaatsen, waarom kunnen wij dat dan niet?

===========
Sorry, 1x teveel geklikt
Laatst gewijzigd door Skinamp op 26 feb 2017 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
9
Wat mij betreft kan het draadje dicht!
Bedankt voor de hulp....

Acronis true image 2017 geïnstalleerd en inmiddels onder de F11 toets een werkende restore c.q. backup staan van het komplete systeem.

Dit programma ga ik zeker aanschaffen!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”