Plaats reactie
1
Hoi iedereen,


Ik zit met een (waarschijnlijk) klein probleem waar ik na veel zoeken zelf niet uitkom.
Ik heb een database gemaakt in access 2007.
De database bevat een tabel met daarin opgenomen een kolom met "aantal bezoekers" voor activiteit A, "aantal bezoekers" voor activiteit B,
 "aantal bezoekers" voor activiteit C, en zo heb ik totaal 5 activiteiten.
Nu wil ik op het formuier waar al deze aantallen ingevuld dienen te worden ook een Totaal veld hebben.
Dus zodra ik de aantallen invul, komt er in het totaalveld de som van al die aantallen te staan.
Ik ben een leek op gebied van vba  maar  kan wel een beetje met macro's overweg.
Wie kan mij helpen en het me duidelijk uitleggen wat, en waar ik het een en ander moet doen.
Alvast bedankt.
5
wanneer ik op het formulier de aantallen invul, krijg ik na elke invulling de melding
"Fout 94 tijdens uitvoering" ongeldig gebruik van Null..
Ik heb de volgende code staan:
Private Sub Gr_Totaal_AfterUpdate()
  Me.[Gr_Totaal].Value = Val(Me.[Gr1_aantal].Value) + Val(Me.[Gr2_aantal].Value) + Val(Me.[Gr3_aantal].Value) + Val(Me.[Gr4_aantal].Value) + Val(Me.[Gr5_aantal].Value)
End Sub
Private Sub Gr1_aantal_AfterUpdate()
  Me.[Gr_Totaal].Value = Val(Me.[Gr1_aantal].Value) + Val(Me.[Gr2_aantal].Value) + Val(Me.[Gr3_aantal].Value) + Val(Me.[Gr4_aantal].Value) + Val(Me.[Gr5_aantal].Value)
End Sub
Private Sub Gr2_aantal_AfterUpdate()
  Me.[Gr_Totaal].Value = Val(Me.[Gr1_aantal].Value) + Val(Me.[Gr2_aantal].Value) + Val(Me.[Gr3_aantal].Value) + Val(Me.[Gr4_aantal].Value) + Val(Me.[Gr5_aantal].Value)
End Sub
Private Sub Gr3_aantal_AfterUpdate()
  Me.[Gr_Totaal].Value = Val(Me.[Gr1_aantal].Value) + Val(Me.[Gr2_aantal].Value) + Val(Me.[Gr3_aantal].Value) + Val(Me.[Gr4_aantal].Value) + Val(Me.[Gr5_aantal].Value)
End Sub
Private Sub Gr4_aantal_AfterUpdate()
  Me.[Gr_Totaal].Value = Val(Me.[Gr1_aantal].Value) + Val(Me.[Gr2_aantal].Value) + Val(Me.[Gr3_aantal].Value) + Val(Me.[Gr4_aantal].Value) + Val(Me.[Gr5_aantal].Value)
End Sub
Private Sub Gr5_aantal_AfterUpdate()
  Me.[Gr_Totaal].Value = Val(Me.[Gr1_aantal].Value) + Val(Me.[Gr2_aantal].Value) + Val(Me.[Gr3_aantal].Value) + Val(Me.[Gr4_aantal].Value) + Val(Me.[Gr5_aantal].Value)
End Sub

Wat doe ik verkeerd?
7
ik dank je voor je geduld Maxstar, maar ik ben echt een leek op dit gebied,
dus ik weet echt niet hoe ik die code moet veranderen met de NZ functie.
8
Hallo,

Ik heb even overleg gehad met iemand die hier veel meer in thuis is, hij gaf het onderstaande als oplossing.

Code: Selecteer alles

Me.[Gr_Totaal].Value = Nz(Me.[Gr1_aantal].Value;0) + Nz(Me.[Gr2_aantal].Value;0) + Nz(Me.[Gr3_aantal].Value;0) + Nz(Me.[Gr4_aantal].Value;0) + Nz(Me.[Gr5_aantal].Value;0)
Op deze manier kan je dus het eerder geplaatste script aanpassen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”