Plaats reactie
1
Ik wil mijn laptop weer eens defragmenteren, altijd gebruikt van de windows defragmentatie programma maar duurt erg lang ik heb eens een ander prog. gehad maar weet niet meer niet meer de naam daarvan, kunnen julllie mij advieseren in het gebruik van een soort gelijk prog.
2
Kenners zeggen dat defragmenteren nauwelijks snelheidswinst geeft. SSD's moet je zeker niet formateren omdat het daar zeker onnodig en vooral ongewenst is.
Wil ik toch defragmenteren, dan gebruik ik Puran Defrag free.
Dat het lang duurt is logisch. Als de boel flink door elkaar ligt zal er ook veel data verplaatst moeten worden.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
jordan77 schreef:Ik wil mijn laptop weer eens defragmenteren, altijd gebruikt van de windows defragmentatie programma maar duurt erg lang ik heb eens een ander prog. gehad maar weet niet meer niet meer de naam daarvan, kunnen julllie mij advieseren in het gebruik van een soort gelijk prog.
Hallo,

Het defragmentatie heeft nu nog nauwelijks effect op je systeemprestaties, maar wanneer er grote bestanden worden aangesproken door programma's kan dat
weer versneld werken na defragmenteren.
Vooral programma's die je beloven dat je daardoor je snelheid verbetert zou ik niet helemaal serieus nemen, vaak krijg je er meer reclame- door dan dat ze hun werk doen.
Als je zou willen defragmenteren zou je de functie van Windows zelf beter kunnen gebruiken.
Een SSD schijf mag je al helemaal niet defragmenteren, en een SSD word steeds meer gebruikt waardoor je steeds minder over defragmenteren hoort.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”