Plaats reactie
16
Verder vroeg ik me ook af, ik had op m'n oude pc bestanden geupload naar mega.nz en bestanden ingepakt in Rar files, nu heb ik winrar dus niet meer, kan ik deze bestanden nog steeds uitpakken? en is het veilig om alles zo te downloaden wat ik had geupload of is er een manier om die bestanden ook te scannen dat je weet?
Verder heb ik ook geen adobe reader, links zou ook welkom zijn of misschien een alternatief.. bedankt
17
Met 7-Zip kun je RAR bestanden uitpakken.

Die bestanden die je hebt geüpload naar mega.nz kun je weer downloaden. Stop die in een map op je laptop en laat dan de hele map scannen door Avast en Malwarebytes.

Adobe Acrobat Reader DC kun je hier downloaden: [url=https://get.<strong>adobe</strong>.com/nl/<strong>reader</strong>/]https://get.adobe.com/nl/reader/[/url].  Wel even oppassen en op die pagina eerst de vinkjes weghalen voor McAfee Security Scan Plus en voor "Ja, installeer True Key by Intel Security ", voordat je klikt op de knop Nu installeren.
Adobe Acrobat Reader is een vrij zwaar programma. Wanneer je het enkel gebruikt om pdf bestanden mee te lezen, vind je hier wat alternatieven: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/pdf+bekijken. Daarvan is Sumatra PDF erg licht.
Zelf gebruik ik PDF-XChange Viewer als PDF reader. Hier vind je een handleiding over die pdf reader: viewtopic.php?f=284&t=5268
Opletten tijdens de installatie en vinkjes weghalen voor ongewenste zaken. Dat wordt ook beschreven in de handleiding.
18
Heb geen laptop...? Kan ik de bestanden van mega.nz gewoon downloaden op mijn nieuwe pc?
En dan gewoon nieuwe map aanmaken en alle bestanden daarheen slepen en dan scannen met beiden scanners?
20
Sumatra lijkt me prima, bedankt! 
Wanneer ik op de bestanden van mega.nz klik kan ik kiezen tussen 'standaard download' en 'download als zip'.
Ook kan ik ervoor kiezen om de bestanden één voor één te downloaden of alles selecteren en dan kiezen voor standaard downloaden of als zip

Ik gok gewoon alle bestanden selecteren en downloaden als zip?
22
Ik heb geen ervaring met mega.nz. Dus ik kan je er geen advies over geven.  Wil je echt alle bestanden die je daar hebt staan, downloaden naar je computer?
24
Gewoon doen dan. Ik neem aan dat de harde schijf in je nieuwe computer groot genoeg is.
In feite had jij blijkbaar een back-up van die bestanden bij mega.nz; in de cloud dus. Zelf maak ik back-ups op externe harde schijven. Vandaar mijn onbekendheid met mega.nz.
25
ik kijk ook regelmatig video's op youtube of dumpert, volgens mij zijn er van die add blockers voor die irritante reclames, heb je daar misschien ook een linkje voor om te downloaden?
26
En wanneer ik shampoo probeer te installeren wordt er om mijn licentiecode gevraagd?! daaronder staat "gratis activeringscode aanvragen" gewoon aanvragen dan?
Dan moet ik wel mijn e-mail opgeven en krijg ik een code voor de volledige versie staat er
27
Als je Firefox gebruikt zou je adblock plus kunnen installeren.
Ga via extra naar add-ons en zoek naar adblock, dan installeren, klaar.
28
Ja, bij aanvraag van dat gratis brandprogramma van Ashampoo moet je inderdaad je e-mailadres opgeven. Want op dat adres zal de activeringscode binnenkomen. Nadeel is dat je daarna wel af en toe een reclame mail voor andere producten van Ashampoo zult krijgen. Onderaan zo'n reclame mail kun je je echter weer afmelden voor die mails van Ashampoo. Naar mijn ervaring stopt Ashampo daarna ook echt met het toesturen van mails.
Er zijn ook mensen die voor zulke zaken een apart e-mailadres gebruiken, zodat de reclame niet op hun gewone e-mailadres binnenkomt.

Kostenzer heeft het over Adblock om advertenties tegen te gaan. Zulke adblockers helpen wel tegen gewone reclame op een website, maar niet tegen reclameboodchappen aan het begin van een Youtube filmpje die je pas na 10 seconden of zo mag skippen. (Overslaan).
Daarvoor heb je een extra extensie nodig. Gebruik Google en zoek naar: adblock for youtube

Het is trouwens een voortdurende strijd tussen Youtube die graag wat verdient door het tonen van die intro-advertenties en de makers van extensies die die reclameboodschappen verbergen. Een extensie die vandaag werkt in Youtube kan daarom morgen of volgende week niet meer werken, omdat Youtube iets heeft aangepast.
Vanwege die reclame op Youtube kun jij die filmpjes gratis bekijken. Als iedereen die reclames zou verbergen, dan zou Youtube stoppen. 
29
Ik heb de activeringscode ingevoerd die mij was gemaild en deze pagina die jij had neergezet er bij gehouden http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... vd-brander maar nooit is er de optie geweest om aangepast te installeren, het enige wat ik gedaan heb is de code invoeren voor licentiecode, toen kon ik het programma installeren, het enige waaruit ik toen kon kiezen was "voor huidige gebruiker of alle gebruikers" meer niet... is het een ramp? heb ik nu rotzooi op mijn pc gezet?
30
Weet ik niet. Het kan natuurlijk zijn dat Ashampoo tegenwoordig geen extra software meer meelevert, die je uit moet vinken. Ik heb dat programma op 2 van mijn pc's staan, maar de installatie was bij mij meer dan een jaar geleden. Ik kan me dus echt niet alle vensters herinneren die je tijdens de installatie te zien krijgt.

Jij hebt Malwarebytes toch op je nieuwe pc staan? Dit is dan een mooie gelegenheid om Malwarebytes op te starten en een scan te laten uitvoeren.

Verder wil ik je opmerkzaam maken op het programma Unchecky. Dat programmaatje start na installatie automatisch op met Windows. Bij de installatie van programma's haalt Unchecky voor jou de vinkjes weg voor de extra software die mee wordt geleverd.
Hier vind je een handleiding voor Unchecky: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=284&t=15740

Overigens moet je Unchecky zien als een hulpmiddel. Altijd ook zelf blijven opletten. En als je bepaalde freeware zoekt, dan dowload je die bij voorkeur via de website van de maker van dat programma. Dus niet via een website als Softonic, waar je echt van alles en nog wat kunt dowloaden, maar je krijgt er dan meestal ook ongewenste software bij.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”