Plaats reactie
1
Hallo,

M'n laptop is traag. Sinds ik windows 10 deinstalleerde , doet het scrolpad het niet meer. Sinds kort heb ik een rare bladwijzerbalk erbij gekregen en krijg ik ook regelmatig een weer andere pop up in m'n scherm tijdens het surfen op internet. Ik zou daarom graag mijn pc opnieuw willen installeren. Hoe doe ik dat?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,

Jacqueline
3
Windows 10? Van oorsprong is mijn laptop windows 8.1. IK kreeg steeds updateverzoeken en heb toen in een dwaze gedacht windows 10 geinstalleerd. IK werd gillend gek en toen heb ik windows 8.1 terug gezet, maar daarna werkte de pc niet meer naar behoren.....
4
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
Je kunt een ISO downloaden en die met Rufus op een stick zetten of met Imgburn op een DVD branden en ermee booten, kun je hem opnieuw installeren of weer een upgrade uitvoeren.
Aangezien je hem al had geïnstalleerd ( dat DEïnstalleren had ik gemist) is hij ook al geactiveerd.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
5
@ Jacqueline,
JacqT schreef:Sinds kort heb ik een rare bladwijzerbalk erbij gekregen en krijg ik ook regelmatig een weer andere pop up in m'n scherm tijdens het surfen op internet.
Bovenstaande kunnen ook veroorzaakt zijn door beestjes  :-[
U kunt ook eerst de computer laten controleren  ;D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Hallo,

In de tussentijd ben ik druk geweest met de laptop. Opnieuw Windows 8 geinstalleerd. Alles leek prima te gaan. Zou je zeggen. Maar ik probeerde in de mail mijn mailaccounts te zetten, maar dan kreeg ik allemaal waarschuwingen dat gmail onveilig zou zijn. Ik had niet het idee dat dat normaal was. Ik kwam er dus ook niet doorheen. Nadat ik eigenlijk geaccepteerd had dat ik dan maar geen mail zou gebruiken en de mail via internet zou bekijken, lukte het me toch de mailaccounts te integreren. Maar alleen van gmail, want daarvan kon ik de in de webmail aangegeven dat gmail dan veilig was.
Toen merkte ik ook dat windows 8 toch anders was dan ik eerder gebruikte. Dat zal dan 8.1 geweest zijn. Het zat 'm in de kruisjes op apps te sluiten en de makkelijkere uit-knop. Ook kon ik geen apps toevoegen. Maar ach, allemaal acceptabel voor een simpele gebruiker.
Ondertussen kreeg ik ook een melding dat ik de pc kon upgraden naar 8.1., maar dat proces kan maar steeds niet voltooid worden.

Maar ik laat weer van me horen omdat de laptop nu heel vaak updates moet bijwerken. Kan het zijn omdat ie dan 3 jaar (zo lang heb ik de laptop) aan updates moet bijwerken tot de huidige versie?
Toch laat ik 'm dan lekker updaten. Maar nu heb ik al een paar dagen dat ie na het updatende melding geeft: fout bij configureren WIndows updates, wijzigingen ongedaan maken, en is dan net zo lang bezig als de updates installeren. Het meest irritante is nu wel dat ie dat proces dan 3x achter elkaar doet en dus zo wel een 4 uur per keer bezig is.....

Maar het fijne is dat als het proces dan weer even gedaan is, want na een dag begint ie weer, dat de scrollpad (dat verdween met de installatie van windows 10 die ik nooit had moeten doen) wel werkt.

Kunnen jullie me helpen? Hoe stop ik dat proces van steeds updates installeren en dan weer ongedaan maken? Hoe kan ik al mijn e-mailaccounts gebruiken in mail?

Moet ik misschien toch maar gewoon windows 10 installeren of zo?

Groeten,
Jacqueline
7
Om te beginnen, over welke laptop hebben we het?
3 jaar oud?  dan moet windows 10 het doen. Alleen zou ik niet updaten, maar een directe en schone installatie.
Kun je bij de fabrikant niet de juiste drivers downloaden en installeren voor je scrollpad?

Wat bedoel je met je vraag over emails?
Zelf gebruik ik thunderbird. Zéér gebruikersvriendelijk bij zowel installatie als gebruik. Wel even goed lezen en kiezen voor bestaande accounts en niet voor nieuwe accounts maken.
8
Het is een asus r500vd

in het begin van dit jaar is het me niet gelukt de juiste drivers te installeren voor het scrollpad.

Toen ik de 'mail'app wilde gebruiken kon ik de accounts maar niet toevoegen vanwege beveiling. Op de web gmail moest ik dan eerst aangeven dat mijn laptop te vertrouwen was en daarna lukte het moeizaam. Maar ik heb niet allen 2 gmail accounts ook nog 2 andere, maar daarvan kan ik niet op een webmail, dus kan ik daarbij ook niet aangeven dat mijn laptop te vertrouwen is.....
Ik ken thnderbird niet, hoe werkt dat? Is dat dan ook een app die ik op het startblad plaats?
9
Hallo,

Het is allemaal gelukt, met hetgeen hierboven. Maar nu krijg ik steeds de melding: Activeer Windows, ga naar instellingen om windows te activeren. Ik weet niet zo goed wat hiermee te doen.

Groeten,
Jacqueline
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”