Plaats reactie
1
Hallo beste kenners!

Ik heb enkele weken geleden Acronis back-up besteld, maar dat bleek op mijn PC niet te werken. Heb uitgebreid telefonisch contact gehad met een goede medewerker, die mee heeft gekeken in mijn PC maar het wilde niet lopen. Dat betekent dat Acronis er nu weer af kan. Maar dat is dus lastiger dan je zou verwachten. Ik heb een Acronis cleanup utility 2.0 gedownload maar die blijft al een uur hangen . Zijn er andere mogelijkheden om Acronis volledig te verwijderen?

Hoor graag

Groeten

Rudi
3
Dankzij Porrelaar ben ik al weer een stukje kwijt. Volgens mij opgelost, ware het niet dat ik hem nog steeds zie staan bij programma en onderdelen. Als ik dan daar op klik om te verwijderen krijg ik het antwoord dat er niets te verwijderen is. Maar waarom zie ik hem dan nog staan?
4
Als laatste redmiddel kun je ook je registry doorworstelen (met ctr F) en alle verwijzingen naar Arconis verwijdereren.
Maak wel eerst een backup van je registry (of exporteer de hele registry), want op een gegeven moment wis je miss iets dat je niet had willen wissen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
6
Het is niet moeilijk, maar als je er onzeker over bent zou ik het niet doen.

Enige probleem met de registry (regedit) is dat er geen "undo" op zit. Gewist is dus gewist.
Het gemakkelijke is dat je elk deel kunt exporteren als xxx.reg. Heb je er spijt van, dan dubbelklik je op die file en dan wordt die weer terug gezet (Je kunt die inhoud ook met kladblok bekijken).
Maar de waarschuwingen blijven: in de registry staat alles van je systeem. Eenmaal fout, bv. het verkeerde gewist, is er grote kans dat je het niet meer hersteld krijgt. Vandaar dat een goede back-up maken zo belangrijk is.
Cleaning tools zijn dus wel veel veiliger.

Ccleaner wordt als zeer betrouwbaar gezien (Maar ook hier niet de regcleaner gebruiken). Regcleaners zijn altijd tricky en het ergerlijke is dat je foutjes vaak pas na weken of maanden ontdekt. Dan weet je allang niet meer wat de oorzaak had kunnen zijn.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
7
Het programma revo uninstaller haalt echt alles weg van programma's die verwijderd dienen te worden
Wel de eerste keer goed lezen wat er staat, anders haalt hij niet alles weg.
Het is geen anti weet ik wat programma.
Normaal haal je een programma weg maar er blijven restanten over in register en op de schijf. Nu wordt dit tot een absoluut minimum beperkt.
Mocht hij meer weg willen halen dan dat je wilt, kun je dat aangeven en laat hij het staan.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”