Plaats reactie
1
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Als ik naar mijn foto's kijk in een map, dan staan sommige miniatuurweergaven gewoon goed weergeven, terwijl andere foto's gewoon als een zwart blokje staan. Soms opent de foto wel als ik deze een paar keer open en sluit achter elkaar, maar ook soms ook helemaal niet. Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik een hele rij foto's kan zien en dat ze vervolgens één voor één veranderen in een zwart blok ... Dit is echt niet handig, omdat ik foto's moet uitzoeken, maar dit werkt niet als je de helft niet kunt zien.

Ik heb alle updates uitgevoerd en toen leek het even opgelost, maar nu lijkt het zelfs nog erger geworden. Wie kan mij alsjeblieft helpen??
2
@ Lenna95,

:welkom:
Lenna95 schreef:Als ik naar mijn foto's kijk in een map, dan staan sommige miniatuurweergaven gewoon goed weergeven, terwijl andere foto's gewoon als een zwart blokje staan.
Via de Verkenner neem ik aan ?
Lenna95 schreef:Soms opent de foto wel als ik deze een paar keer open en sluit achter elkaar, maar ook soms ook helemaal niet. Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik een hele rij foto's kan zien en dat ze vervolgens één voor één veranderen in een zwart blok ... Dit is echt niet handig, omdat ik foto's moet uitzoeken, maar dit werkt niet als je de helft niet kunt zien.
Met welk programma / hoe open u de foto's ?
Vanaf wanneer treedt dit probleem op ?
Lenna95 schreef:Ik heb alle updates uitgevoerd en toen leek het even opgelost, maar nu lijkt het zelfs nog erger geworden. Wie kan mij alsjeblieft helpen??
Welk besturingssysteem heeft de computer ?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hoi iEscape,

bedankt voor de snelle reactie! Ik ga inderdaad via de verkenner naar de foto's. Ik open de foto's door er 2 keer op te klikken, maar de miniatuurafbeeldingen zijn ook al in het zwart. Ik zie nu wel dat de foto's in 'mijn afbeeldingen' wel beter openen. De map met foto's die ik bedoelde, stond in een aparte map tussen mijn documenten. Kan het daardoor komen? Mijn laptop opent foto's automatisch met windows photo viewer.
Het probleem treedt dus op wanneer ik de map met foto's open: op dat moment zie ik vaak nog redelijk veel foto's (enkele zijn al zwart), maar terwijl ik ernaar kijk, worden bijna alle foto's één voor één zwart. Het besturingssysteem is Windows 8 volgens mij.
Alvast bedankt!
4
@ Lenna95,
Lenna95 schreef:Ik open de foto's door er 2 keer op te klikken, maar de miniatuurafbeeldingen zijn ook al in het zwart.
Is dat afhankelijk van de kwaliteit van de foto's ?. Hoe 'oud' zijn die foto's die zwart worden ?.
Zijn dat zelfgemaakte foto's of van internet geplukt ?
Lenna95 schreef: De map met foto's die ik bedoelde, stond in een aparte map tussen mijn documenten. Kan het daardoor komen?
Dat weet ik niet zeker, maar doe bij wijze van test het volgende:

Klik op die map met de rechtermuisknop en ga naar Eigenschappen.
Klik vervolgens op het tabblad Aanpassen.
Vervolgens ☞ Deze map optimaliseren voor Afbeeldingen.
Klik vervolgens op (rechtsonder) Toepassen en OK.
Afbeelding Wellicht is het nodig om de pc opnieuw te starten, wat is het resultaat ?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Lenna, doe eerst wat iEscape hierboven schreef. Als dat helpt, dan ben je klaar.

Helpt dat niet, doe dan het volgende:
Klik in de Verkenner met de rechter muisknop op de C: schijf en kies dan Eigenschappen.
Standaard wordt dan het tabblad Algemeen geopend en dat is prima, want daar moet je zijn. Klik in dat venster op Schijfopruiming.
Er wordt dan eerst berekend hoeveel schijfruimte kan worden vrijgemaakt. Dat kan een paar minuten duren.
Zodra die berekening klaar is, verschijnt het venster Schijfopruiming.
In dat venster zit aan de rechterkant een schuifbalk. Trek die schuifbalk helemaal omlaag. Er moet een vinkje staan voor Miniaturen. Standaard staat dat vinkje er ook, maar controleer het even...
Onderstaande afbeelding is van mijn pc, die draait op Windows 7, maar bij Windows 8 gaat het net zo:
Afbeelding Klik dan onderaan in dat venster op OK.
Je krijgt de vraag: "Weet u zeker dat u deze bestanden permanent wilt verwijderen?" Klik dan op Bestanden verwijderen.
De miniaturen en tijdelijke bestanden zullen dan verwijderd worden.

Open daarna een map met foto's. Het kan zijn dat het openen iets langer duurt dan normaal, omdat de miniaturen opnieuw gemaakt zullen worden.
Vraag: hoe zien de miniaturen er dan uit? Nog steeds zwart? Of is het probleem dan opgelost?
6
@ Lenna95,
Lenna95 schreef:De map met foto's die ik bedoelde, stond in een aparte map tussen mijn documenten. Kan het daardoor komen?
Mijn vorig voorstel / test case werkt niet; de Deze map optimaliseren voor Afbeeldingen, wordt weer naar default teruggezet namelijk Diverse bestanden.
Afbeelding Probeer het volgende: neem u de map met foto's tussen de documenten op in de map Afbeeldingen, dan wordt aan de map automatisch ☞ Deze bibliotheek optimaliseren voor: Afbeelingen toegekend.
Afbeelding Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Beste iEscape en Porrelaar,

Ik heb allebei de manieren geprobeerd en ik blijf helaas bij veel foto's zwarte blokjes zien ;(
De andere mappen met foto's die in mijn afbeeldingen staan, worden nu wel goed afgebeeld, dus het heeft wel iets geholpen! De map waar ik het over heb, komt wel via WeTransfer, zou het hierdoor kunnen komen? De foto's zijn wel nieuw en van goede kwaliteit. En als ik op het zwarte blokje klik, dan kan ik de foto wel in het groot zien (eerst zag ik dan gewoon een zwart blok in het groot).
Nogmaals heel erg bedankt voor alle hulp! :dank: Hopelijk is er nog iets wat ik kan doen
8
@ Lenna95,
Lenna95 schreef:De map waar ik het over heb, komt wel via WeTransfer, zou het hierdoor kunnen komen? De foto's zijn wel nieuw en van goede kwaliteit. En als ik op het zwarte blokje klik, dan kan ik de foto wel in het groot zien (eerst zag ik dan gewoon een zwart blok in het groot).
Klik met de rechtermuisknop op een foto en vervolgens Openen met, welke opties, welke photo programma's zijn nog aanwezig / geïnstalleerd op de pc ?

Maak dan een nieuwe foto map bij Afbeeldingen, open die -WeTransfer- foto's één voor één en sla ze in die nieuwe map op.
Wat is het resultaat ?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Hoi iEscape,

Ik heb een aantal foto's verplaatst naar een andere map en uiteindelijk waren er wel minder zwarte vlakken, maar ze waren nog niet helemaal weg. 1 foto bleef ook zwart als ik deze in het groot wilde bekijken. Als ik op de rechtermuisknop klik en op openen met, dan zijn er de volgende programma's om de afbeelding te openen:
Foto's
Paint
Windows PhotoViewer

Groetjes
10
@ Lenna95,

Welk extensie hebben de foto's eigenlijk: .jpg, .png, .bmp, .raw of iets anders ?
Lenna95 schreef:1 foto bleef ook zwart als ik deze in het groot wilde bekijken.
Hoogstwaarschijnlijk is die beschadigd. Probeer met Foto's te openen om te testen.
Lenna95 schreef:Als ik op de rechtermuisknop klik en op openen met, dan zijn er de volgende programma's om de afbeelding te openen:
Foto's
Paint
Windows PhotoViewer
Bij wijze van test stel Foto's als standaard fotoprogramma in, zodat als u op een foto dubbelklik de foto wordt geopend met Foto's (en niet met PhotoViewer).
Open vervolgens de zwarte foto's met Foto's en sla ze weer op.
Merk je enige verandering ?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”