Plaats reactie
46
Sjeeeeee, Maxstar, ik ben nu een paar uur op de pc na het verwijderen van Anti-Exploit vanochtend en ik durf het bijna niet te zeggen maar hij doet het ZO goed!! Niet alleen geen slows maar vooral ook veel sneller!! Echt opvallend anders! De waarden van BG in Process Explorer zijn ook anders en tot nu toe stabiel....

Het zal toch niet waar wezen dat we het gevonden hebben.................... :w00t:

Edit: ik keer net terug naar de pc na een paar uur en de slows zijn terug..... De waarden van BG zijn dezelfde als in de screenshot die ik eerder maakte en hieronder staat. Te vroeg gejuicht.... Wat is dit nou voor raars, Maxstar? Het was echt veel beter. Conflicteert er nog iets? Heb nog een screenshot gemaakt van nu. Onder de eerste. Zie je daar iets aan?


Afbeelding Afbeelding
49
Hoi Frederique,

Ik ga me niet bemoeien met de adviezen van Maxstar, die is daar veel beter in, maar ik vraag me af waar je in vredesnaam zoveel tabs in FF voor nodig hebt.
Ergens in het begin van deze topic las ik iets over "nog te doen" zaken, maar is het dan niet eenvoudiger om die betreffende site/link even op te slaan in je favorieten, kun je daar een mapje maken.
Dat scheelt in ieder geval geheugen.......
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
50
Hoi PeterVo,

Ja, dat zou ik kunnen doen. Ik kan het ook op een blaadje schrijven. Maar ik vind het fijn om het zo te doen. En zolang het geen storende factor is, en dat hebben we nu wel voldoende bewezen, blijf ik het zo doen.

Groetjes!
Fréderique
51
Volgens mij stel ik niet voor dat je terug gaat naar "op blaadjes schrijven", maar dat je iets meer geordend werkt.
Je kunt ook voor iedere zaak een nieuw bureaublad maken, werkt misschien ook wel erg goed, maar ook dat stel ik niet voor.

Tja en als jij 77 tabbladen wilt open hebben is dat je eigen keuze, maar uiteindelijk kost dat dus wel geheugenruimte en favorieten maken niet en is dat dus een lagere belasting voor je computer of beter gezegd er blijft meer geheugen over voor de zaken die wel geheugen nodig hebben.
Uiteindelijk ben jij degene die "klaagt" over de prestaties van je computer en eerlijk gezegd verbaasd het me hoe lang je er over gedaan hebt om één van de eerste adviezen van Maxstar (Bullguard verwijderen) uit te voeren en even een virusscanner verwijderen (en mogelijk later weer installeren) is nu niet echt de meest gecompliceerde stap.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
52
Maxstar,

Je idee van Anti-Exploit moet wel kloppen als de waarden van BG nu veranderd zijn, vind je niet? Zal ik het nu aan BullGuard voorleggen omdat het toch aan BG en evt. wisselwerkingen met andere programma's ligt. Misschien zien zij waar er nog conflicten zijn en bijv. of die waarden in Process Explorer nu goed zijn. Idee? Of kun je nog wat uit je hoge hoed toveren? :)
53
Hallo,

Het is altijd mogelijk dat bepaalde beveiligingssoftware met elkaar conflicteert, zeker als programma's op bepaalde vlakken identiek werken. Bullguard heeft bijvoorbeeld een kwetsbaarheid scanner aan boord, in de basis is Anti-Exploit daarin gelijk maar alleen een stand-alone programma. Op deze manier kunnen beide pakketten elkaar dan in de weg zitten, voor traagheid zorgen en/of andere problemen zoals BSOD's zorgen...

Om terug te komen op Bullguard heeft deze van huis uit best wel een behoorlijke systeemimpact, zelf gaf je al aan dat de traagheid het meest merkbaar was als BullGuard een back-up aan het uitvoeren was. Gebeurde dit naar de 5 GB ruimte die Bullguard beschikbaar heeft gesteld of op een lokale (netwerk) schijf. Zelf zou ik back-ups ook door een ander programma laten maken, mocht je later namelijk naar een ander beveiligingspakket overstappen heb je niets meer aan deze back-ups.

Verder werkte het systeem met Avast feilloos hieruit kan je dus concluderen dat BullGuard hier de probleemfactor is. Wat je nu nog kan proberen is om ook Malwarebytes Anti-Malware eens (tijdelijk) te verwijderen, zijn er dan geen problemen meer kan je er wel vanuit gaan dat BullGuard niet compatibel is met de software van Malwarebytes.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
54
Maxstar schreef: zelf gaf je al aan dat de traagheid het meest merkbaar was als BullGuard een back-up aan het uitvoeren was.


Nee, dat klopt niet. Dat gebeurde 1 keer toen ik BG opnieuw had geïnstalleerd en hij nieuwe volledige backups aan het maken was en ik dat niet door had. De slows zijn volkomen random en blijven duren tot ik reboot.
Gebeurde dit naar de 5 GB ruimte die Bullguard beschikbaar heeft gesteld of op een lokale (netwerk) schijf.


Deze zin begrijp ik niet.
Zelf zou ik back-ups ook door een ander programma laten maken, mocht je later namelijk naar een ander beveiligingspakket overstappen heb je niets meer aan deze back-ups.


De backups die ik door BG laat maken zijn noodbackups voor als ik opeens een crash krijg en dan iets belangrijks nog niet heb opgeslagen. Ik maak bijna altijd direct van alles een backup op mijn 2 externe harde schijven.

Ik heb net contact gehad met BG. Ze zei dat BG kan conflicteren met MBAM en liet me in beide programma's de wederzijdse exclusions invoeren. Dat kan het al zijn maar ze merkte hoe ernstig mijn slows waren en wilde zelf gaan kijken maar haar werktijd zat erop. Als het goed is, gaan we dat morgenochtend doen. Ik kan nu dus weer Anti-Exploit erop zetten.

Als dit het is, dan ben ik erg blij natuurlijk. En dan weten we ook hoe eenvoudig het op te lossen is. We zullen zien. :)
55
Jullie gaan het niet geloven maar het probleem is gewoon OPGELOST!!!

Ik heb BullGuard's Support Desk benaderd en de dame zei meteen: voeg de folders en exe files van BullGuard en MBAM wederzijds toe aan hun exclusion lists. Dat deed ik en na een reboot heeft de pc alleen maar super gefunctioneerd!! Ik heb ook Anti-Exploit weer erop gezet en die map en exe files ook aan BG exclusion list toegevoegd (andersom kan niet en hoeft niet).

Ze deed ook nog even een uitgebreide check via bediening op afstand en loste ook mijn probleem met de Verkenner even op. En nog een ander dingetje. Ik zag haar aan het werk en was erg onder de indruk. Ik kan niet anders zeggen dat ik altijd supergoeie support van BG heb gekregen. Na afloop van haar check schreef ze: "You have a pretty neat computer. It''s rare to see a clean computer like yours. But you used good tools." 8:) 8:) 8:)

Zo eenvoudig kan het dus zijn. DRIE maanden naar gezocht...........

Dank, Maxstar, voor al je tijd en geduld! Super! Ik hoop nu weer wat anders met mijn tijd te kunnen doen. Maar wel weer veel geleerd! :D
56
Hallo,

Mooi dat het is opgelost middels het instellen van uitsluitingen, Bullguard is dus niet volledig compatibel met MBAM maar heeft de support daar nog een reden voor gegeven?
De meest beveiligingspakketten zijn namelijk wel out-of-the-box compatibel met MBAM - https://blog.malwarebytes.org/malwareby ... ty-report/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
57
Nee, ze heeft daar geen reden voor gegeven. Ik heb de combi BullGuard en MBAM al jaren en nu pas, sinds 3 maanden dus, ging het niet meer samen. Dus BG was wel compatibel met MBAM maar nu niet meer. Ik zal MBAM inlichten. Ik begrijp uit jouw link dat ze dan contact zullen zoeken met BG en het oplossen. BG is niet zo'n bekend AV-programma en komt msch. daardoor nog niet voor in de MBAM-lijst. Trouwens, als je de reacties onderaan de compatibiliteitslijst bekijkt, zie je dat mensen nog steeds problemen hebben met programma's uit de lijst.

Ik heb de dame van BG ook nog gevraagd naar de zwaarte van BG en ze antwoordde dat uit recente onafhankelijke tests is gebleken dat dat geen problemen geeft. En dat ze de laatste tijd aan het "optimizen" waren. Dus wellicht wordt het wat lichter.

Tegen de tijd dat mijn licentie afloopt, zal ik nadenken of ik bij BG blijf. Ik vind dat je voor zoiets belangrijks als een AV- en malwarenprogramma gewoon moet betalen. Zo duur is het niet en als je er zoveel baat bij hebt, dan vind ik dat gepast.

Wil je dat ik je op de hoogte houd van de reactie van MBAM?
58
Compatibiliteitsproblemen kunnen altijd voorkomen, je kan daarvoor inderdaad contact zoeken met Malwarebytes. Wellicht is er bij hen al meer bekend, dat zou immers heel goed mogelijk zijn.
Fréderique schreef:Wil je dat ik je op de hoogte houd van de reactie van MBAM?
Dat is prima... :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
59
Ik kon eerder mijn chat-transcript niet vinden maar nu zag ik het toevallig staan. Ze zei dit erover:

MBAM paid version and MBAM Anti-Exploit both have engines that scan in real time which could conflict with BullGuard causing slowness. The simple solution is to add BullGuard into Malwarebytes exception list and vice-versa. That way they will not check each-others actions.

Misschien heb je daar nog wat aan. :)
60
Hoi Maxstar,

Ik heb net bericht gehad van MBAM. Niks spannends maar ik had beloofd het door te geven.

Thank you for the update.
We will be doing our internal testing here with BullGuard AV.


HIermee kunnen we dit topic afsluiten.

Groetjes!
Fréderique
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”