Plaats reactie
31
2. Andersom toch? En dat weet ik, ik weet alleen het verschil niet. Maar je hebt het veel te druk om me dat ook nog uit te leggen, is oké, ik volg wel wat er staat.

3. Ik had de handleiding helemaal bestudeerd maar dit klopt echt niet. Ik heb deze link gebruikt om te downloaden:

Avira Free Antivirus downloaden en installeren
Dit artikel begeleidt u bij de installatieprocedure van Avira anti-virus. Download in de eerste plaats altijd het laatste installatiebestand van de website van Avira, zo beschikt u altijd over de meest recente versie en hoeven er na de installatie het minst aantal updates opgehaald worden van de servers van Avira. Echter zijn biedt Avira twee installatiebestanden aan, namelijk de zogenaamde web-installer (Avira Launcher) en het volledige installatiebestand. Het grote verschil tussen beide is dat middels de Avira Launcher er en geheel automatische installatie zal plaatsvinden. Hierbij is het dus niet mogelijk om een aangepaste installatie uit te voeren waarbij u zelf kunt aangeven wat wel en niet wilt installeren. Via de homepage van Avira wordt altijd de Avira Launcher aangeboden, maar via de onderstaande link kunt u ook het volledige installatiebestand downloaden.

Avira Free


En alles ging verder automatisch. Probeer maar uit. De link is veranderd, neem ik aan. Als je me de goede link geeft, installeer ik hem wel opnieuw.

4. Ik hoop alleen maar dat BG het na herinstallatie weer goed doet. Ik heb dit ook pas een paar maanden en BG al jaren. Toch wil ik wel BG hierover om commentaar vragen. Tegen die tijd vraag ik je hulp hoe ik dat moet formuleren, met het juiste jargon en zo, goed?

Kun je me vertellen met welk programma je minidump hebt geopend? Ik weet dat er allerlei programmaatjes voor zijn, wil alleen een goede gebruiken. Wil zelf graag zien hoe dat eruit ziet. Ik ben een echte :geek: hè? Hahaha.

Qua traagheid: so far, so good. :D :dank:
32
Hallo,

Wanneer je de link uit de handleiding volgt worden er twee installatiebestanden van Avira aangeboden. De eerste is de Avira Launcher die 5MB groot is en de automatische installatie uitvoert. De tweede is het volledige installatiebestand van 202MB groot waarbij je wel de schermen te zien krijgt zoals aangegeven. Maar opnieuw installeren is in principe niet nodig hoor, tenzij je nog wat aan de instellingen van de installatie wilt aanpassen.

Voor wat betreft het openen en analyseren van de minidump-bestanden gebruikt ik de Debugging tools voor Windows, zie ook dit artikel voor meer informatie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
33
Oooooooooohhhhhh, op de downloadpagina moest ik al kiezen..... Dat had ik niet begrepen. Ja, ik zie het nu staan. Ik heb er wel een tijd naar gekeken maar als je dat voor de 1e keer ziet, is het toch heel nieuw weer allemaal. Maar maakt niet uit. Misschien is het een idee om het iets uitgebreider te beschrijven in de handleiding. Zal ik een voorzetje geven om achter de alinea en voor de link te zetten?

Als u op deze link klikt komt u op een downloadpagina waar u kunt kiezen tussen de Avira Launcher Windows van 5 Mb en het uitgebreide installatiebestand genaamd Avira Antivirus van 202 Mb. Hier kunt u uw keuze maken. Als u op de grote groene downloadknop klikt, wordt de Avira Launcher gedownload. Wilt u het grote installatiebestand, klik dan op het kleine groene knopje achter Avira Antivirus.

De pc doet het prima. Het is heel duidelijk dat het BG was. Ik laat het een weekje zo - kan ik weer effe wat anders doen :S - en dan ga ik BG opnieuw installeren en als we dan nog problemen hebben, dan moet ik bij BG zijn, neem ik aan.

Dank je voor al je moeite en geduld, Maxstar. Ben erg opgelucht dat we iig de oorzaak weten.

Later! :smileybye:
34
Hallo,

Graag gedaan en laat over een week of wat maar even weten hoe het is gegaan. Mochten de problemen verholpen zijn is het inderdaad Bullguard zoals verwacht.
Maar wellicht dat deze met een compleet schone installatie zonder behoud van instellingen ook weer normaal functioneert.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
35
Maxstar, even een heeeel klein vraagje tussendoor. Vanochtend na het opstarten was er geen cursor en even later was de cursor wel zichtbaar maar zat vast. Nou heb ik dat weleens eerder gehad en weet dat dat ook weer goed is na een herstart, maar zijn dat soort kleine vastlopertjes nou normaal of moeten we daar iets mee? Ik noem ze ondertussen de kleine Windows-duiveltjes. :D
37
Hoi Maxstar, daar ben ik weer.

Een paar dagen geleden heb ik BullGuard opnieuw geïnstalleerd. Toen ik de pc die avond even kort aanzette, waren er meteen erge slows. Ik wilde de pc uitzetten maar alles liep vast. De pc ging zelfs niet meer uit. Toen snapte ik wat er was. Door de nieuwe installatie was BG alle 4 de dagelijkse backups gaan maken, die ik op 18 uur heb staan en nog niet gemaakt waren. Maar hij geeft geen melding daarvan, dus had ik dat niet door tot ik over het icoontje van BG zweefde en de pop-up zei: "er worden backups van uw bestanden gemaakt". Afijn, pc uitgezet door de stekkerdoos uit te schakelen en de volgende dag BG de gelegenheid gegeven de backups te maken. Mijn fout....

Nu na een paar dagen moet ik zeggen dat ik weer slows heb, ook nu tijdens het schrijven moet ik soms even wachten. Maar het zijn geen erge slows en ook maar af en toe. Het valt me op dat het vaker gebeurt als ik even niet op de pc ben geweest. Wat moet ik doen? Is het een idee om toch het aantal tabs in FF terug te brengen tot, zeg, 30 stuks of zo? Dat zoveel tabs toch te veel voor BG is? Gaat het dan om CPU-gebruik, heet dat zo? Misschien vraag ik toch te veel van mijn systeem met altijd zoveel programma's open en dan zoveel tabs?? Voor BG dan, want met Avira geen problemen. Of moet ik BG benaderen maar wat moet ik dan zeggen want dan komt het toch doordat het een zwaar programma is? (Ik heb een betaalde versie, nog ruim een jaar.) Maar misschien is het al opgelost als ik het aantal tabs terugbreng want dat is het enige wat de laatste tijd veranderd was in mijn pc-gedrag. Te weinig tijd voor alle dingen, weet je! :D

Hoop dat je weet wat er precies gebeurt.

Groetjes weer!
Fréderique
38
Hallo,

Het is wel overduidelijk dat Bullguard dus oorzaak van de problemen is, wat je kan testen is of er nog steeds problemen zijn als je het aantal tabs terugbrengt.
Echter verwacht ik niet dat dit een groot verschil zak maken, het is immers bekend dat Bullguard nogal een behoorlijke systeemimpact heeft net zoals McAfee bijvoorbeeld.

Een andere optie zou het uitschakelen van (overbodige) items in Bullguard kunnen zijn. Denk aan de back-up functie, daarvoor kan je immers ook een ander alternatief gebruiken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
39
Ik snap niet zo goed waarom de backups (e-mail en Word, 1x per dag, gesynchroniseerd) zoveel zouden kosten maar oké. Het gaat wel redelijk nu. Ik leeg de cache van FF vaker, dat lijkt te helpen. Ik laat je nog weten hoe het gaat met minder tabs. Zal even duren. :)

Heeeeeeel erg bedankt voor je hulp, Maxstar. Je weet niet hoe fijn het is om geholpen te worden. :D
41
Oh, ik vergeet iets. Ik had nog een poging gedaan om dat minidump file te openen maar ik liep weer tegen dingen op waar ik niet uit kwam. En ik had geen puf meer om dat weer te vragen. Maar het was wel jammer want ik vind het ook leuk om dingen te leren en zelf te kunnen. Nou ja, dan moet jij het de volgende keer maar weer voor mij doen! :D

Doei doei!
42
Hoi Maxstar,

Daar ben ik weer en met slecht nieuws. Na herinstallatie van BG leek het even redelijk goed te gaan, minder slows en niet zo ernstig. Sinds gisteren is het weer helemaal mis. Intussen had ik het aantal tabs in FF teruggebracht tot ong. 30 maar dat lijkt niets uit te maken. Cache legen ook niet als er echt een slow is. We weten nu iig wel dat het niet aan corrupte files van BG ligt. Ik heb het echt goed bestudeerd en zie geen enkele trigger. Het is heel random. Nu gaat het bijv. weer prima na een herstart. Pfff, niet leuk...

Ik wil contact opnemen met BG en vragen wat zij ervan vinden maar ik weet niet hoe ik dat moet brengen. Ik heb nu 3 screenshots van Process Explorer waarop je mooi kunt zien wat er gebeurt. Bij een erge slow is de waarde van BullGuardScanner.exe gezakt van zo'n 160.000 tot 40.000 K in Working Set of lager. Of de twee andere BG-waarden zijn juist erg gestegen (bijlage 3). Heb jij enig idee waarom die waarden zo sterk veranderen, wat er dan gebeurt? Ik heb de screenshots vooral ook voor BG gemaakt. Zouden ze daar wat mee kunnen? Mijn abonnement loopt nog ruim een jaar. Ik vind het een heel fijn programma in het gebruik, dus wil graag erbij blijven. Ben eigenlijk wel benieuwd wat zij hiervan zeggen. Maar het gaat er dus vooral om: weet jij nog iets aan de hand van deze laatste info en als ik naar BG ga, wat moet ik dan precies zeggen qua jargon?

Iemand zei nog dat MBAM ook zoveel geheugen vraagt en dat MBAM en BG misschien conflicteren. Wat vind je daarvan?

Ik hoop dat je nog wat weet te verzinnen. :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
43
Hallo,

Het is inderdaad mogelijk dat Bullguard conflicteert en daardoor voor deze problemen zorgt.
Ik zie dat je zowel Malwarebytes Anti-Malware als Malwarebytes Anti-Exploit in gebruik hebt? Beide zijn de betaalde versie neem ik aan.
Wat je kunt proberen is om Anti-Exploit als eerste eens te verwijderen, Bullguard is namelijk ook met een kwetsbaarheid scanner uitgerust en zou dus mogelijk kunnen conflicteren.
Kijk dit als eerste eens aan en of dat verbetering geeft.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
44
Ja, misschien is dat het! Want MBAM Anti-Exploit heb ik nog niet zo lang. MBAM heb ik betaalde versie maar Anti-Exploit niet, dus die kan er dan eventueel af.

Ga ik proberen!

Later! :smileybye:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”