Plaats reactie
1
Beste,
hoop met dit probleem op de juiste onderdeel te zitten. Oké, waarom mijn bericht:
1. wil Skype gaan gebruiken; kocht mij hiervoor een 'Stereoboomm HP600 bluetooth headset' aan.
2. Na installatie en gebruikmakend van "echo/sound test" service krijg tot nu toe nog altijd volgende mededeling:
a) MICROFOON... geluidskaart niet gevonden
b) Luidsprekers doen het prima
c) Webcam voorlopig niet gevonden (moet nog aankopen)
d) Computer werkt snel
e) Verbindingssnelheid is hoog.
3. Skype support aangeschreven [enkel in Engels :whistle: niet zo simpel voor mij]...
antwoord: gezien upgrade windows 10, drivers manueel upgraden voor BESTURING GELUID, VIDEO & SPELLETJES.
hopelijk kan ik jullie bereid vinden om mijn verslag hierover te willen doornemen. Misschien al betere kijk op problematiek.
4. al mijn Skype-extra-instellingen bekeken; lijkt in orde.

met bijzondere dank al voor leeswerk; groeten, Joodemyr
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ joodemyr,

Ik heb géén windows 10 & gebruik ook géén Skype, maar kwam net deze link tegen, wellicht biedt dit een oplossing voor u, het gaat ook om Realtek drivers.

Het is ook in het Engels en hier de Google translate in het Nederlands.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Beste iEscape,

Ben er uitgeraakt = dus opgelost (hopelijk blijft dit duren!!).
Wat was oké: de recentste updates van windows 10 worden constant uitgevoerd.
Wat moeten doen: alle audio-drivers [NVIDIA HD, Realtek en SBoomm headset] en blijkbaar ook intel driver moeten vinden en upgraden.
Dan, zoals in 'uw link' beschreven, de instellingen voor geluid [SKYPE] opnieuw moeten instellen - eerder was alles oké behalve microfoon... nu kon ik ook microfoon type instellen.
Bedankt, dikke merci dus!
Joodemyr
4
@ joodemyr,

Goed om te horen dat het probleem is opgelost, veel Skype plezier met de Stereoboomm HP600 bluetooth headset ;D
Dank voor de feedback :good: & graag gedaan :smileybye:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
hey,
wil toch nog even aanhalen dat upgraden naar windows 10 niet zomaar vanzelfsprekend is voor alle programma's op je pc.
Ik heb sinds eind 2014 (toen mijn nieuwe desktop met 8.1) een betalende versie van Avast Internet Security. Na upgrade naar win 10 - en dit was al ± 4 maand zo - toevallig ontdekt dat mijn betalende versie niet meer actief was.
Wat dacht u?... ze sturen hun klantenbestand (betalende) een mailtje met de nodige info voor wie win 10 draait, zijnde: oude versie verwijderen, nieuwe versie voor win 10 installeren?
Zo zie je maar... het zou mij niet verwonderen dat er nog lijkjes uit de kast vallen!
groeten,
Joodemyr
6
@ joodemyr,

Zie deze link ☞ (bericht van 03 juni 2015) De nieuwste versie van Avast compatibel met Windows 10.

Google vertaling van deze link.

Ik neem aan dat u de licentie code van de betaald Avast versie nog in bezit hebt ?

Ik heb weinig verstand van Windows 10 en Avast :wacko: , ik zal een security expert vragen om naar dit topic te kijken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”