Plaats reactie
1
:smileybye: Goedeavond ,ik weet niet of ik met deze vraag in het goede onderwerp zit maar ik had een probleem met me microsoft word.
Me zoon was bezig met een portfoli te maken voor zijn stage al enkele dagen en is best veel werk daarom deed hij elke dag een stukje.Als hij klaar was dan sloeg hij dat op en kon hij volgende dag weer verder gaan.Dat is ook paar keer goed gegaan tot vanavond,hij opende zijn snelkoppeling en die gaf aan dat het niet beschikbaar was en alles was dus ook weg :'( ik heb al gezocht zo beetje via internet of dit terug te halen valt maar kan het nergens vinden.Houd dit in dat hij echt helemaal opnieuw moet beginnen want pc geeft aan dat het niet terug te vinden meer is??
Ik hoop dat jullie hem kunnen helpen anders vele dagen voor niks geweest :pray:
2
@ magicworld,

Om u beter te kunnen helpen is uw topic verplaatst naar Overige software & Algemene vragen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Misschien kun je eens Word openen en dan Bestand -> "opslaan als" kiezen, dan zie je waar het documetn normaliter wordt opgeslagen.

Het kan zijn dat daar nog een reservebestand staat, als het document bijv. heet:
werkstuk.docx
kan het zijn dat er nog een bestand als:
werkstuk.docx~
terug te vinden is of iets soortgelijks. Dat werkt dan niet met die snelkoppeling, maar wel een goede kans dat er nog een boel in te vinden is zodat het niet helemaal opnieuw gemaakt hoeft te worden.

Aangezien documenten niet zomaar plotseling verdwijnen, kan het misschien ook zijn dat de virusscanner het opzij gezet heeft. Je kunt voor de zekerheid kijken in de virusscanner bij quarantaine, of daar misschien het document terecht gekomen is. Zoja dan is dat over het algemeen wel weer terug te zetten.

Dit zijn al een paar tips, hopelijk hebben anderen hier ook nog tips en komt het document weer tevoorschijn.
Greetings, Black Tiger.
4
:smileybye: Goedemorgen bedankt voor je antwoord.
Ik ben op zoek gegaan en zowel in opslaan als als in quarantaine staat niks.
Wel staat er gewoon nog zijn map alleen is gewoon helemaal leeg
Vind dit wel vreemd want hij heeft er van de week nog aan zitten werken en opgeslagen net als hoe hij normaal doet.
Vind heel vervelend want het is nogal veel werk en voor zijn examen.
Hopelijk weten jullie misschien verder nog een oplossing waar hij misschien heen gegaan is. :dank:
5
Ik was even verder gaan zoeken op google en dit stond er ook nog wat eventueel kon helpen.

In het uiterste geval kun je de map Mijn documenten herstellen.
Dat gaat niet zoals edrick zegt, maar via de rechtermuisknop op de map Mijn documenten. Kies daar Eigenschappen.
Ga naar tabblad Vorige versies.

Even wachten.

Kies een vorige versie en klik Terugzetten

Dit heb ik gedaan deze handelingen en dan zie ik wel zijn map staan die terug gezet moet worden maar kan de handeling zelf niet doen want dan krijg ik deze melding te lezen.

Door een onverwachte fout kunt u de map niet kopieren als deze fout blijft optreden kunt u aan de hand van de foutcode hulp zoeken bij het oplossen van het probleem.
Fout 0x80004005:Niet nader omschreven fout
6
Die foutmelding is nogal algemeen en kan meer dingen betekenen.
Het zou ook eventueel kunnen betekenen dat er malware aanwezig is.

Er zijn nog een paar opties die je kunt proberen.
1.) Verborgen bestanden actief zetten. Misschien lijkt de map leeg, maar heeft iets gezorgd dat de bestanden gewoon verborgen zijn.
Ik weet niet welke Windows versie je gebruikt anders kon ik makkelijker uitleggen hoe dat moet.

2.) Dat je samen met de collega's van de anti malware op dit forum voor de zekerheid even kijkt of er geen rare dingen op de pc staan die dit hebben kunnen veroorzaken.
Greetings, Black Tiger.
8
In dat geval zit het volgens mij aan de rechter kant. Rechts boven een pulldown.

Hier (klik) heb je een link naar een onderwerp bij een collega forum, daar staat het uitgelegd met afbeeldingen erbij.
Greetings, Black Tiger.
9
Omdat jij niet zegt om welke Office versie je werkt dient je rekening mee te houden dat je mogelijk online had opgeslagen en dat is standaard bij de nieuwste Word zo.
Open word.exe
Klik op Andere documenten openen
Klik op OneDrive en kijk of het daar staat.

Een andere optie is dat de naam van de map is gewijzigd.
12
Er is ook software, bijv Getdataback (betalen..., 1 versies NTFS en FAT32, meestal is het tegenwoordig NTFS maar je moet et zeker weten...!) die de harde schijf af zoekt naar verloren bestanden.
Alleen moet je meteen stoppen met wekren met de pc want anders is de schade nog groter... het beste is het om de schijf in een andere pc te hangen en vanaf daar te scannen met zulke software.
Niet iets voor onervaren mensen.... je zult dan lokale hulp in moeten roepen; een superhandig iemand kent ook de gratis programmas als Testdisk om dit ook te doen. die is totaal ongeschikt voor onervaren mensen.

PS: volgende keer backup maken, helaas... hij is de zoveelste die dat niet doet.... een usb stick kost bijna niks om dat te doen...
Of je stuurt jezelf een mail met het document .... kost helemaal niks...
13
:good: bedankt voor ieder geval alle meedenkende mogelijkheden maar tot nu toe geen resultaat.
Vandaag gaat hij toch maar beginnen met alles opnieuw te doen en idd usb stick ligt al klaar .
Goede leer voor de volgende keer ieder geval.
14
Altijd bij nieuw Word document kiezen voor opslaan als en kies de locatie en in dit geval kiezen je een map op uw pc.
Veel mensen hebben de slechte gewoonte om Mijn documenten.
Het is beter dat je een map kies of maak. (Liefst op een ander partitie dan C: want Windows kan altijd crashen)
S' avonds als je veel mee gewerkt had op usb-stick zetten.
Ik doe dat met Winrar en dan wordt het gecomprimeerd. (altijd met herstelbestand toevoegen aanvinken en laten testen)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”