Plaats reactie
1
Zojuist heb ik mijn PC opnieuw geïnstalleerd.
In mijn oude PC zat een PCI tv kaart (Hauppauge WinTV HVR-1100).
Helaas zit er op mijn nieuwe moederbord alleen PCIe, dus deze kaart kan ik niet meer gebruiken.
Ben dus op zoek naar een andere en kwam de volgende twee tegen:
- Hauppauge WinTV HVR-2205;
- TechnoTrend TT-budget CT2-4500.

Vereist is dat de kaart DVB-C ondersteunt (via coax).

Heeft iemand ervaring met deze kaarten of wellicht een andere optie ?
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Hallo,

Afhankelijk van de kabelaansluiting (digitale TV) is het even de vraag hoe de coax-kabel verloopt.

1. Sluit je deze direct vanuit het AOP (Abonnee Overname Punt) aan op de TV-kaart?
2. Of sluit je de TV-Kaart aan via een decoder, of een tweede module die je eventueel ook direct in een PCI-e kaart kunt gebruiken?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi Maxstar,

De kaart wordt rechtstreeks vanaf het AOP (via en splitter/versterker) aangesloten, dus zonder tuner en/ mediabox of dergelijke.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Hallo,

Dan is de Hauppauge WinTV HVR-2205 wellicht de beste keuze, zelf heb ik altijd goede ervaringen gehad met dit merk.
Echter is deze kaart alleen geschikt voor analoge weergave, maar er is ook nog een versie die geschikt is voor HDTV.
https://www.alternate.nl/Hauppauge/WinT ... =7&lk=9521" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Voor het geringe prijsverschil kan ik idd beter die HD versie nemen.
Zelf heb ik ook al twee keer eerder dit merk gehad en ben er ook tevreden over.
Het enige is dat hun prijzen altijd wel aan de bovenkant van de markt liggen, vandaar mijn zoektocht.
Bedankt voor je advies.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
6
Sowieso zijn de prijzen nogal hoog omdat het momenteel niet echt meer gangbare hardware is geworden.
Als je naar b.v. een redelijk compleet overzicht op Tweakers kijkt is het aantal interne PCI-e kaarten erg beperkt.

Hauppauge heeft ook nog een leuke capture-kaart die beschikt over een HDMI-ingang. Mocht je bijvoorbeeld nog een decoder overhebben zou dat ook nog een mogelijkheid zijn.
http://tweakers.net/pricewatch/287339/h ... ificaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Nee, we hebben geen decoder in huis, niet nodig bij onze provider.
Ik heb wel een Hauppauge WinTV-HVR-1100 pci kaart over, dus mochten er liefhebbers zijn voor een kleine vergoeding....... :D
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
9
Welk type Horizon heb je? De SMT-G7400 0f de G4701 want de laatste heeft de snellere Puma 6MG CPU, en schijnt ook stabieler te zijn.
Laatst kreeg ik al een aanbieding van Ziggo, maar de klantenservice kon enkel vertellen dat men nog (steeds) de SMT-G7400 levert i.p.v. het nieuwe model.
En heb jij naast de Horizon ook nog een Humax in gebruik? Want dit zou mogelijk moeten zijn, zodat je die nog kan gebruiken voor het opnemen aangezien dat niet mogelijk is met de Horizon.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hu?

Bedoel via het web en Ziggo, Horizon go, kun je overal TV kijken, alle zenders die ze digitaal aanbieden, wel met wat vertraging maar toch.
https://www.horizon.tv/nl_nl/tv-kijken.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Had een Pinnacle, een interne en externe Hauppage.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
12
Maxstar schreef:Welk type Horizon heb je? De SMT-G7400 0f de G4701 want de laatste heeft de snellere Puma 6MG CPU, en schijnt ook stabieler te zijn.
Laatst kreeg ik al een aanbieding van Ziggo, maar de klantenservice kon enkel vertellen dat men nog (steeds) de SMT-G7400 levert i.p.v. het nieuwe model.
En heb jij naast de Horizon ook nog een Humax in gebruik? Want dit zou mogelijk moeten zijn, zodat je die nog kan gebruiken voor het opnemen aangezien dat niet mogelijk is met de Horizon.
Ik heb nu de Horizon box G4701. De monteur van Ziggo heeft deze omgeruild tegen de G4700 nadat deze teveel foutmeldingen gaf.
De G4701 lijkt idd veel stabieler (wat de monteur ook zei) en geeft ook beter beeld. Maar even afwachten want ik heb de G4701 Horizon box pas enkele dagen.
Naast Replay TV is opnemen in HD zeker mogelijk met de Horizon box tot zelfs 4 programma's tegelijkertijd.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”