Plaats reactie
1
hallo , ik ben van plan om een aantal persoonlijke mappen (zoals mijn documenten , mijn afbeeldingen , etc.) van de c-schijf te verplaatsen naar een andere vaste schijf. dit om meer ruimte op de c-schijf te krijgen. mijn vraag is of bij het evt. crashen van mijn c-schijf ook de omgeleide mappen niet meer intact zijn? of zijn deze mappen naderhand nog intact cq gewoon te gebruiken ?
bij een test met 1 map merkte ik op dat bij het wijzigen /verwijderen van een onderdeel /van de gehele map op de c-schijf dit ook gebeurde bij de omgeleide map. is dit normaal , want ik dacht dat de achterblijvende map op de c-schijf dienst doet als "snelkoppeling" ?
graag enige info in deze.
mvg , cormar.
2
Nee, een berg mappen staan vast.
Je kan eens een export maken van je register om hier inzicht van te krijgen.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
if exist %UserProfile%\desktop\folders.log del /q %UserProfile%\desktop\folders.log
reg query "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" >>c:\1.txt
reg query "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" >>c:\2.txt
reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Shell Folders" >>c:\3.txt
reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\User Shell Folders" >>c:\4.txt
type c:\1.txt >>%UserProfile%\desktop\folders.log
type c:\2.txt >>%UserProfile%\desktop\folders.log
type c:\3.txt >>%UserProfile%\desktop\folders.log
type c:\4.txt >>%UserProfile%\desktop\folders.log
del /q c:\1.txt
del /q c:\2.txt
del /q c:\3.txt
del /q c:\4.txt
start notepad %UserProfile%\desktop\folders.log

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:shellfolders.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → shellfolders.batAls administrator uitvoeren
Afbeelding
5
Hallo,

Maak eerst op de partitie of HD dezelfde mappen aan die je straks verplaatst wil hebben.
Ga vervolgens naar C:\Users\XXX.
• Klik nu met rechts op de map "Afbeeldingen".
• Kies voor eigenschappen
• Klik op de tab "Locatie"
• Klik op de knop "Verplaatsen"
• In het venster "Selecteer een locatie" navigeer je naar de bv. D-partitie.
• Selecteer daar nu de map "Afbeeldingen" en klik op de knop "Selecteren".
• Klik daarna op de knop "Toepassen"
• Daarna klik je in het venster "Map verplaatsen" op de knop "Ja"
• Het verplaatsen zelf kan overigens enige tijd in beslag nemen.
• Meestal krijg je daarna ook de vraag om de ini-files wel of niet te verplaatsen. Kies dan voor wel verplaatsen.

Op dezelfde wijze verplaats jij je overige persoonlijke mappen, is dit je bedoeling?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
ja , prima. ik heb het dan gedaan met knippen en plakken. maar nu loop ik tegen een probleem aan met onedrive. ik heb onedrive losgekoppeld van de windows-account. daarna weer gekoppeld en gekozen voor een andere harde schijf. onedrive wordt daar mooi naar toe gebracht en alles werkt als van te voren. maar als ik nu op mijn c-schijf kijk (oude plaats van onedrive), dan staat er nog alles inclusief het aantal gb. nu heb ik in plaats van ruimte te besparen op mijn c-schijf , op 2 plaatsen de volledige gb staan. wat heb ik evt. niet goed gedaan cq hoe kan ik dit repareren ?
mvg , cormar.
7
Verwijder als test 1 bestand... en kijk of het op de andere schijf blijft staan.
Als dat een week blijft staan weet je zeker dat je die oude bestanden kunt verwijderen.
Ik zou trouwens ALTIJD zelf een backup maken. Als er met Onedrive iets mis is, kom je er niet meer bij.. of als er een foute synchronisatie is, loop je de kans dat alles lokaal ook weg is...
Backup--- backup....- backup....- backup....- backup....
Kan niet vaak genoeg gezegd worden, de forums staan er vol van HELLUP IK BEN ALLES KWIJT.. wil je daar ook bij horen?

Geldt niet als je wel gebackupt hebt.... dan een pluim!!!!
8
hi , ik heb onedrive losgekoppeld van de windows-account. toen kon ik , omdat dan geen synchronisatie meer plaatsvindt, de oude map op de c-schijf verwijderen . zonder gevolgen voor de nieuwe map onedrive op de nieuwe harde schijf. daarna heb ik weer gekoppeld met windows-account. zo te zien loopt alles weer normaal. backup sowieso :dank:

mvg , cormar.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”