Plaats reactie
16
Hoi,

Probeer deze BIOS update eens?
  1. Create a bootable system floppy disk.
  2. Download an updated ASRock BIOS file (WinZip format with .zip file extension) from the web site, unzip the BIOS file and save both ASRFLASH.EXE utility and BIOS file to the disk you created in step
    Boot from the disk you created in step 1.
  3. At the "A:\" prompt, type ASRFLASH, hit space bar once, and type BIOS file name then press [Enter]. For example: A:\ASRFLASH K7S41GX2.00 [Enter] then you will see a message "Please wait for
  4. BIOS loading ROM".
  5. After 30 seconds, you will see the message "Flash ROM Update Completed - Pass", then you have finished upgrading the BIOS.
  6. After finishing upgrading the BIOS, please remove the floppy disk. Restart your system and press [F2] to enter the BIOS setup utility during boot up.
  7. In Exit menu, please select "Load Default Settings" and press [Enter] to continue.
  8. Select "Exit Saving Changes" and press [Enter] to exit the BIOS setup utility.
  9. Now, system is booting up with new BIOS.
Waar floppy staat kun je USB gebruiken, tenzij je een Floppy hebt :whistle: .
17
Ik had laatst een harde schijf die geflasht moest worden van floppy of zo.... maar dan heb je inderdaad....geen floppy drive meer....
Wel .... Rufus brengt een oplossing om er heel simpel een bootable usb van te maken zonder een iso op te zoeken van een floppy...
Download Rufus en plaats een usb stick, start Rufus en kies voor Freedos en... in no time is je freedos stick gemaakt.
Vervolgens heb ik de flash exe op de usb stick in de root erbij gezet en het systeem herstart vanaf usb stick.
Voor de rest volg je dan de flash procedure alsof je een floppy had...
18
ik wil jullie allen graag bedanken.
maar ik moet eerlijk zeggen dat het te ingewikkeld voor me wordt.
ik ben maar een beginner en ik probeer jullie te volgen maar voor mij wordt het te moeilijk.
ik ga hulp zoeken en mogelijk komen we er dan samen uit.
misschien als ik hulp heb kunnen we samen jullie volgen.
en als jullie nog andere ideeen hebben hoor ik ze graag.
nogmaals bedankt.
19
Goedemorgen Jin,

Waar loop je precies vast? Als je dat aangeeft kunnen we samen kijken hoe we het stap-voor-stap kunnen oplossen voor je. :good:
20
het wordt te ingewikkeld voor me.
ik ben niet zo thuis met al de termen en als ik wat op moet zoeken om te downloaden enz kost het mij de nodige moeite.
ik kan het allemaal moeilijk volgen.
ik had gehoopt met een paar simpele handelingen de computer aan de praat te krijgen..
21
Hoi,

Vind je het handig om bijvoorbeeld met een Youtube video de stappen te volgen zodat je kan pauzeren en terug kijken als het niet lukt? Dan kan ik een video voor je zoeken.

Kun je dit bestand wel alvast downloaden naar het bureaublad van de andere computer?
22
dat zou misschien wel duidelijker zijn.
ik hoop dat ik het dan beter kan volgen.
ik moet straks wel even weg maar hoop dat het wel gaat lukken.
ik vind het gaaf dat er mensen zijn die willen helpen.
24
Er zijn aardig wat update geweest voor het bios oa voor:
Modify registry of chipset.
Lees die link maar na van Dropbox (ga naar de downloads op die pagina.

Let op:
Bios flashen is niet zonder risico... dus een ervaren iemand vragen.... of tja... voor eigen risico...
25
hallo,
gisteren kon ik er niet mee verder i.v.m. een feestje.
zojuist heb ik mijn computer opgestart om er verder mee te gaan.
kreeg ik nu een scherm te zien dat er een probleem was met een apparaat wat was verbonden met mijn computer.
de computer kon zijn afgesloten met een externe harde schijf (wat niet het geval is) of dat er problemen waren met een harde schijf of cd-rom station.
ik kon doorgaan door op enter te drukken of escape om terug te gaan. maar mijn toetsenbord kon ik niet gebruiken om dit te doen, geen reactie.
heb mijn computer maar weer opgestart en dan kreeg ik ineens opstart herstel te zien.
dit uitgevoerd en erna weer opgestart, computer werkte weer maar werd na een paar minuten afgesloten nadat ik een paars scherm met tekst te zien kreeg, dit was in een flits en kon het niet lezen.
nu weer opgestart en probeer de computer met systeem herstel naar een oudere datum te herstellen.
nu even aankijken hoe het gaat.
heel vreemd, gisteren gebeurde er niets en zonder iets te doen gebeurde er wat vandaag, 3 dagen bezig geweest zonder resultaat en nu dit.
onverklaarbaar.
nu zegt hij dat schijf a geformateerd moet worden en dat is diskette station, ik weet niet wat het is, c is mijn harde schijf en d en e is voor de dvd's en cd's.
bij diskette station a zegt bij properties dat het correct werkt en ziet voor de rest niets.
is dit voor een externe harde schijf of iets?

nou we zijn een heel stuk verder.
26
Hallo,

De computer gaat al wel aan en start op? Dan zijn we een stukje verder, wil je de volgende dingen voor me doen?
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht als bijlage.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
In je volgende bericht wil ik de volgende dingen:
  • SFC Scanlog als bijlage
  • Speccy link
27
ik kan geen sfc /scannow uitvoeren.
ik krijg de melding: u dient een consolesessie als administrator uit te voeren als u het hulpprogramma SFC wilt gebruiken.

geen idee wat het is.
29
hoe doe je dat als administrator inloggen?
ik kan alleen als gebruiker inloggen en voor de rest niets.
en als zou ik als administrator kunnen inloggen, wat is dan het paswoord?
30
Hallo,

Je kan de commandprompt als volgt openen met administratorrechten en de System File Checker van Windows uitvoeren.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”