Plaats reactie
1
Ik ben op zoek naar een test waarmee je de kennis van internet/ digitale vaardigheden kan meten.
Kan iemand mij hier aan helpen?
Ik heb op onderstaande site wel een test gevonden maar hierbij beoordeelt de gebruiker zichzelf.

https://digitaalhulpplein.nl/digimeter" onclick="window.open(this.href);return false;

Het liefst zou ik een test gebruiken waaruit een bepaalde score komt.

Alvast dank voor evt. reacties!! :good:
Groeten, Jos H
2
http://www.visualsteps.nl/eerstehulp7/toets.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ruim 12 jaar geleden leerde ik met de computer werken met behulp van Windows XP voor senioren van Addo Stuur.
Als je het boek uit had, kon je op internet je kennis testen.
Je kreeg na afloop van die test direct de uitslag (bijv.: 24 van de 25 vragen goed beantwoord) en je kon dan ook een computerbrevet thuisgestuurd krijgen.
Ik deed er voor de gein aan mee. In die tijd was er zelfs een wedstrijd aan verbonden. (Nu niet meer!) Alle mensen die een computerbrevet via e-mail thuis wilden krijgen, moesten daarvoor natuurlijk hun e-mailadres opgeven. En uit die mensen werd een winnaar getrokken die dan voor € 100 of € 200 aan boeken van Visual Steps mocht kiezen. U raadt het al: ik mocht voor dat bedrag aan boeken uitkiezen. Ik heb ze allemaal doorgelezen/bestudeerd en ik werd op die manier in een mum van tijd de vraagbaak voor mijn collega's en familie. :D

De testen werken nog steeds. Ik heb er net 1 gedaan. Misschien kun je er wat mee: http://www.computerbrevet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staan alleen geen testen bij over Windows 10.
3
Dank voor je snelle reactie :good:
Ik denk dat ik dit goed kan gebruiken bij het inschatten van het niveau van computergebruikers die hulp vragen via het Taal/Digipunt van de Bibliotheek.
Ik heb de test Windows 7 Starters zojuist gedaan en had er 21 goed van de 25; vond de test best pittig.

Is er misschien ook nog een test die wat minder pittig is?

Nogmaals :dank: en vriendelijke groet,
Jos H.
Groeten, Jos H
4
Ik heb de test Windows 7 Starter ook even gedaan: 1 fout. Ik maakte er een wedstrijdje van; zo snel mogelijk alle vragen beantwoorden en dan gaat er weleens wat mis. ;)
Afbeelding Het mooie van die test is dat je uitleg kunt krijgen over de fout beantwoorde vragen. Daar leer je weer van. Je kunt daarna die test nog eens doen. Eventueel net zo lang totdat je alle vragen foutloos beantwoord hebt.
Ik vind wel dat in deze test vaak gevraagd wordt naar de juiste benamingen van knoppen en dergelijke.

P.S. Jij had trouwens 15 punten of meer, dus een voldoende!
En daarmee heb jij een stempel verdiend:
Afbeelding
6
@ porrelaar: :dank: voor deze verwijzing; ik kan hier zeker gebruik van maken bij het beoordelen van het niveau van computergebruikers die hulp vragen via het Taal/Digipunt van de Bibliotheek.

Vriendelijke groet,
Jos H.
Groeten, Jos H
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”