Plaats reactie
1
Na een wat warrige installatie (+ registratie) is het mij gelukt om met
het programma EaseUs Todo Backup Free 6.5 een "System backup" en een "Disk and Partition backup" te maken.
Ging wel een stuk sneller dan DVD's branden.

Mijn PC is een Acer met zo'n Recovery System. Ik heb 2 DVD's met fabrieks instellingen en een (hopelijk geslaagde kopie op 3 DVD's van mijn C partitie.)

Stel er gebeurt iets waardoor de PC niet meer opstart. Dan zou ik met die DVD's de PC kunnen starten (hoop ik :whistle: ) en dan is het de bedoeling dat de backup op mijn Seagate teruggezet gaat worden.

Moet dat terugzetten dan met hetzelfde programma (EaseUs Todo) geschieden?
En wat moet ik doen als die DVD's niet werken? Hoe krijg ik dan alles weer terug?
Ik heb geen los exemplaar van Vista maar voorgeïnstalleerd met veel upgrades naar SP2.
2
Hallo,

Middels de aangemaakte recovery DVD's is het inderdaad mogelijk om het systeem te herstellen naar de beginsituatie zoals deze uit de fabriek kwam. Het is echter wel raadzaam om van de recovery DVD's ook een image (ISO) op te slaan op bijvoorbeeld de externe schijf. Beschrijfbare media heeft namelijk niet het eeuwige leven, en mocht een schijf onleesbaar zijn geworden dan kan deze eenvoudig opnieuw gebrand worden.

De back-up die gemaakt is met "EaseUs Todo Backup" dient inderdaad na het gebruik van de recovery DVD's met hetzelfde programma teruggezet te worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”