Plaats reactie
1
Werk met Vista
Het programma psp x2 wil niet meer starten
Ook psp x5 staat op mijn laptop---dat werkt wel.
Weet u hoe ik psp weer opgestart krijg.
Mieke
2
Dag Mieke,

Ik heb een dag afgewacht of je misschien hulp zou krijgen van meer ervaren helpers. Tot nu toe niet. Daarom kom ik nu met mijn antwoord.
Na een korte zoektocht met Google lijkt het erop dat dit een bekend probleem is en dat de oplossing een ingreep/wijziging in het register vereist.
Maak voordat je iets in het register wijzigt, een herstelpunt aan! Ook vooraf een back-up maken van je register is een goed idee. Hier vind je aanwijzingen hoe je een back-up van het register maakt: http://support.microsoft.com/kb/322756" onclick="window.open(this.href);return false;

Jij zult je redenen hebben om twee verschillende versies van Paint Shop Pro te gebruiken. Is de oudste versie echt versie X2? Via Google lijk ik jouw probleem vooral tegen te komen bij PSP X3 namelijk..

Lees de informatie op de volgende websites:
1. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=435" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://phpbb.ulead.com.tw/EN/viewtopic. ... 107eff4fe1" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op: website 2 telt twee pagina's. Lees alle commentaren eerst goed door. Wanneer je de wijziging in het register doorvoert, dan moet jij er rekening mee houden dat jij versie X2 hebt en niet versie X3. Bovendien heb jij waarschijnlijk geen Engelse versie van PSP, maar een Nederlandse. Wanneer dat zo is, dan moet je vooral ook het commentaar lezen van de Fin MToiviainen on Fri Jul 08, 2011 5:37 pm (op website 2, pagina 2: bijna helemaal onderaan).
----------------------------------------------

Wanneer jij geen zin hebt of bang bent om wijzigingen in het register aan te brengen, dan zou je ook eerst wat anders kunnen proberen: PSP X2 verwijderen; de computer herstarten, en daarna PSP X2 opnieuw installeren. Zorg er dan wel voor dat PSP X2 in een andere map wordt opgeslagen dan PSP X5. Tijdens of voor de installatie kun je daar zelf een nieuwe map voor aanmaken.
3
hallo
Zal eerst u vraag beantwoorden waarom x2 als je werkt met x5.
De rede is dat wanneer je tubes of iets dergelijks opslaan in x5 --x6 ze niet in alle versie`s van psp geopend kunnen worden.
Dan x3---Is een een copie van x2---alleen een stuk onstabieler net als x4
X5 is wel stabiel x6 ook.
Ik gebruikte x2 voor het opslaan van het materiaal die ik bij mijn lessen voeg.
(En was en ben niet blij met Corel)

Psp x2 is van mijn psp verwijderd----maar ik kan hem niet opnieuw geinstaleerd krijgen.
Denk dat er iets in het register zit wat het blokkeerd.
Psp x2 heb ik op cd----en al vaak opnieuw geinstalleerd---of gerepareerd.
Daarom wel vreemd dat het nu niet wil.
Dat heb je ook als je pspx5 helemaal wilt verwjderen----of over wilt stappen naar bits 32---omdat je daarin alleen de filters kunt
gebruiken .

Het probleem wat ik ook nog steeds heb---is dat ik geen systeemherstel kan doen.
Daar zou iemand zeker nog op terug komen---maar nooit weer iets gehoord.

Zal u links doorlezen en kijken of ik daar iets in kan vinden wat ik nog zou kunnen doen.
Ik laat het u weten
groetjes
Mieke Boekhout
4
Hallo
Was al op deze sites geweest.
Moet het lezen via de vertaler.
Ben naar het register gegaan
Stuur u een pritscreen.
Het lijkt wel of Corel iets in x5 heeft zitten waardoor het installeren van x2 geblokeerd wordt.
Zou er niet verbaast over zijn.
PSP x6--en (waarschijnlijk x5) is ook moeilijk te verwijderen.
PSp x6 werkte niet goed op mijn vista---daarom ben ik terug gegaan naar psp x5
Maar daar moest ik ook diep het register voorin----(dood eng)
maar wel gelukt.
Roep maar wat want verstand heb ik er niet van.
Mieke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Je hoeft een afbeelding niet in te pakken als .zip bestand. Op deze pagina legt Maxstar uit hoe je afbeeldingen op het forum kunt zetten: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=4036" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik doe dat nu even via imgdumper met jouw afbeelding:
Afbeelding Dat de registerwaarden van PSP Merge hetzelfde zijn als de registerwaarden van de installer van PSP X5 zegt mij niet zoveel.
Wel valt me op dat ik op dat plaatje nog verwijzingen zie naar PSP X3. Heb jij die versie ook op je computer (gehad)?

Zowel PSP Merge als PSP X3 als PSP X5 zullen in de gezamenlijke map Corel zitten. Dat is nu iets wat ik zelf niet doe wanneer ik 2 versies van hetzelfde programma op mijn computer wil hebben.
Dan maak ik voor of tijdens de installatie een nieuwe map aan voor die tweede versie. Als het om PSP zou gaan, dan zou ik de tweede versie niet in de map Corel zetten, maar 1 stap hoger: in de map Program Files. In jouw geval zou ik dan een map PSP X2 aanmaken in de map Program Files en tijdens de installatie van PSP X2 zou ik er dan voor zorgen dat het programma in die map geïnstalleerd zou worden. Dat doe ik dan om te voorkomen dat die 2 programma's elkaar in de weg zitten. Misschien onnodig, maar ik doe dat uit voorzorg.

Jij schrijft dat de installatie van PSP X2 niet meer lukt. Wat lukt er dan niet? Krijg je een foutmelding?
Hoe installeer je PSP X2? Gebruik je een installatie cd?
Wat je nog kunt proberen is het volgende:
Doe de installatie cd in je cd station. Waarschijnlijk start die cd automatisch op. Breek dat af.
Ga dan met de Verkenner naar je cd-station, klik erop met de rechter muisknop en kies Verkennen
Zoek het installatiebestand. Misschien heet dat install.exe of iets dergelijks.
Klik met de rechter muisknop op het installatiebestand en kies dan 'Als administrator uitvoeren'.
Lukt de installatie van PSP X2 dan wel?

---------------------------------
Dan schrijf je nog dat je geen systeemherstel kunt doen. Ik beken onmiddellijk dat ik zelf niet weet hoe je dat zou moeten repareren. Andere forumleden weten dat misschien wel. Ik zeg alleen dat ik zelf niet zoveel vertrouwen heb in systeemherstel. Ik heb in het verleden, wanneer ik een herstelpunt terug wilde zetten, al te vaak deze mededeling gezien: "Systeemherstel is niet gelukt. Probeer een ander herstelpunt." En ook die andere herstelpunten werkten dan niet. Daarom zet ik al 10 jaar steeds een versie van Acronis True Image (een betaald programma) op mijn computers. Met dat programma maak ik af en toe een image van de partities van de harde schijf. Wanneer ik grote problemen krijg, zet ik een gemaakt image terug. En Acronis True Image heeft me daarbij nog nooit in de steek gelaten.
Maar dit is voor jou nu mosterd na de maaltijd.
6
Hallo
Heb in program files een nieuwe map gemaakt pspx2
De cd er ingestopt

die begint dan te draaien -----dat moet ik stoppen HOE ????????
heb gewacht tot hij gestopt is
Verkenner
op bestand installer exe gedrukt-----als adminstrater openen

Taal voor instalatie kiezen----Nederlands
bezig met voor bereiding

Windows Installe
De functie die u wilt gebruiken, bevindt zich op een cd-rom of andere verwisselbare schijf die niet beschikbaar is

Plaats schijf Corel Paint Shop Photo x2 in het station en klik op OK


Gebruik bron
Corel Paint Shop Pro Photo x2

( die schijf zit erin)

Klik op ok

De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar
controleer of de bron bestaat en/of u toegang tot de bron hebt.


Heb vanaf psp x6 ---al met alle versies van psp gewerkt, denk dat ik op deze laptop vanaf psp--10 er alle versies opgehad heb
dus ja psp 13 heeft er ook opgestaan---niet lang---werkte slecht.

Kan dat verwijderd worden ??? via uitvoeren regedit---enter
HKEY_Local_machine---software--Corel---PaintShop Photo Pro---x3

Heb deze cd al heel vaak gebruikt---en het programma ook al vaak geinstalleerd--of hersteld
nooit problemen gehad
Begrijp dan ook niet wat ik nu fout doe ???
Volgens mij doe ik alles zoals ik het altijd doe.

Mieke
7
Volgens mij doe jij niets fout.
Het lijkt erop dat je cd station de benodigde informatie/bestanden op de cd niet kan vinden.
Ik denk nu aan twee mogelijke oorzaken:
1. Het cd station werkt niet goed. Misschien is de lens vuil?
2. De cd zelf is vuil of beschadigd.

Als je zelf makkelijk bij de lens van het cd station kunt, zou je die voorzichtig kunnen reinigen met een wattenstaafje dat vochtig is gemaakt met 70% alcohol (bij de drogist te verkrijgen).
Wanneer je met Google zoekt naar 'cd station reinigen' vind je genoeg tips: https://www.google.nl/search?q=cd+stati ... 8QeZ_4H4Bw" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit zegt Microsoft er over: http://support.microsoft.com/kb/218617/nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De installatie cd zou je kunnen reinigen met een microvezeldoekje.
8
Hallo
De cd is ok
Heb ik op windows 7 uitgprobeerd
Installatie---doet het ook.

Hij moet op mijn vista ----daar heb ik het oogje schoon gemaakt
Geen resultaat.----Kan alles zien wat op de cd staat--- hij leest hem dus wel-----of begrijp ik dat verkeerd ??????
Heb er ook een muziek cd in gestopt---doet het ook.

Heb een x2 van het internet gedownload.
OOk die wil niet installeren
geeft deze fout
De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar
Controleer of de bron bestaat en/of u toegang tot de bron hebt

Ben naar start ---configuratiescherm---Systeembeheer---Windows Installer----erop geklikt]
start----staat ingeschakelt.

Er staat veel over op het internet, maar weet niet wat ik daarvan kan proberen.
Weet helemaal niet wat ik kan doen eigenlijk
Mieke
9
Ook bij een programma dat jij van internet hebt gedownload, lukt de installatie niet.
Het ligt dus niet aan de installatie cd of aan het cd station.
Daarmee heb je toch mooi 2 mogelijke oorzaken uitgesloten. Ja, laten we vooral positief blijven... :)

Er lijkt een algemeen probleem te zijn bij het installeren van programma's.
Ik heb gezocht op de foutmeldingen die jij krijgt:
1. "De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar. Controleer of de bron bestaat en/of u toegang tot de bron hebt"
2. "Windows Installer_De functie die u wilt gebruiken, bevindt zich op een cd-rom of andere verwisselbare schijf die niet beschikbaar is".

Ik kwam steeds uit op een fout in Windows Installer.
Bijvoorbeeld hier: http://support.microsoft.com/kb/932857/nl" onclick="window.open(this.href);return false; (daar gaat het over het niet kunnen installeren van een Office programma)

Ik stel voor dat je eerst deze fix van Microsoft uitvoert: Problemen oplossen met installeren of verwijderen programma's: http://support.microsoft.com/mats/Progr ... install/nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wanneer dat jouw probleem niet oplost, dan hoop ik dat meer ervaren helpers het van mij over zullen nemen.
10
Hallo
Nou dit lukt dus niet

Melding
Probleemoplossing kan niet worden voortgeet omdat er een fout isopgetreden.
Er is een probleem opgetreden bij het downloaden van een of meer onderdelen en de probleemoplosser kan niet worden uitgevoerd
Probeer het later opnieuw.

Dat heb ik dus diverse keren gedaan
alle programma`s afgesloten

Maar misschien iser nog iets te bedenken dat ie het wel kan doen.
Mieke
11
Er zullen zeker nog wel dingen te bedenken zijn, maar dan heb je iemand nodig die jou daar goed bij kan begeleiden. Op dit moment moet ik afhaken, maar ik heb goede hoop dat zich binnenkort iemand anders (met meer kennis) gaat buigen over jouw problemen:
1. Foutmelding bij opstarten Paint Shop Pro: "DetectLanguage() Failure. Exiting."
2. Geen systeemherstel kunnen uitvoeren
3. Paint Shop Pro X2 niet opnieuw kunnen installeren
4. Microsoft fix (voor het oplossen van problemen met het installeren of verwijderen van programma's) kan niet uitgevoerd worden.
12
Ok
Bedankt
Jammer dat het niet gelukt is
Hoop dat er binnen kort iemand contact opneemt
Ben nog wel even een weekje op vakantie
van 8 tot 15 maart.
Mieke
13
Mieke, ik heb advies gevraagd aan Maxstar (de oprichter van dit forum) en dit was zijn reactie:
Hallo,

Ik heb het gehele topic even doorgenomen, en wellicht biedt de onderstaande Fixit een oplossing.
http://support.microsoft.com/kb/971187" onclick="window.open(this.href);return false;

Een drastische mogelijkheid zou ook alles met Revo Uninstaller verwijderen kunnen zijn en daarna als eerste proberen om PSP X2 te installeren.

Groet,

Maxstar
De link in Maxstars bericht brengt je bij een pagina waar de volgende afbeelding in staat:
Afbeelding Klik op dat groene stukje. Dan wordt het volgende bestand gedownload: MicrosoftFixitProgramInstallUninstall.MATSKB.Run.exe (339KB)

Hum, ik heb dat net even gedaan en het blijkt exact dezelfde fixit die ik jou in een eerdere post aanraadde en die jij niet uit kon voeren. Jij kreeg immers deze foutmelding: "Probleemoplossing kan niet worden voortgezet omdat er een fout is opgetreden.
Er is een probleem opgetreden bij het downloaden van een of meer onderdelen en de probleemoplosser kan niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw."

Sorry Mieke, ik weet het nu niet meer.
Ik vraag me ten zeerste af of verwijderen van alle versies van PSP met Revo Uninstaller gaat helpen. Het is immers nog maar de vraag of je die versies daarna weer opnieuw zult kunnen installeren. Als dat niet lukt, dan ben je nog verder van huis, want dan heb je geen enkele werkende versie van PSP meer op die laptop staan.

Ik hoop voor je dat je nog reacties van anderen zult krijgen.
Had je overigens al geprobeerd om de fix uit te voeren in veilige modus? Daarvoor start je de laptop opnieuw op en je begint direct op functietoets F8 te trommelen, nog voordat je ook maar iets van Windows ziet. Als het goed is, krijg je dan een keuzescherm. Met de pijltjestoetsen kies je dan 'Veilige modus met netwerkmogelijkheid' en die keuze bevestig je door op de Enter-toets te drukken.
Wanneer Windows Vista is opgestart, ziet alles er raar uit (grote letters en misschien rare kleuren), maar dat is tijdelijk.
Probeer dan die fixit uit te voeren. En let op: doe dat als administrator. Dus niet dubbelklikken, maar rechtsklikken op dat bestand en dan kiezen voor 'Als administrator uitvoeren'.
Daarna kun je de laptop weer opnieuw opstarten (niet in veilige modus, maar gewoon, zoals je altijd doet).
14
Hallo,

Voer het onderstaande eens uit, dan kunnen we even controleren welke verwijzingen er nog allemaal zijn naar de verschillende versies van Paint Shop Pro.

Download de Windows installer cleanup utility naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand "msicuu2.exe" en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Installeer het programma en ga vervolgens naar start > alle programma's.
  • Klik vervolgens op Windows Install Clean Up om het programma te starten.
  • Welke versies van Paint Shop Pro staan er allemaal in deze lijst vermeld?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
psp op cd en een gedownloade versie zijn beiden vanuit de veilige modules geinstalleerd
Heeft geen resultaat op geleverd.

Msconfig---tab blad ---services----windows Installer-----staat nu weer op gestart
Heb dit vanmiddag ook al een keer gedaan maar stond nu weer op gestopt.

Ben naar services.msc----Windows-installeer----daar staat handmatig
Heb daar met links op geklikt en op starten geklikt.

Windows Install Clean UP------daar heb ik dit in gevonden

(allUsers) Corel Paint Shop Pro Photo x2 (12.010.00000)
Brush Content 1.00.000
Picture Frame Content 1.00.000
Picture Tube Content 1.00.000
X5 (15.3.08)

Psp x2 is eraf----wilde niet verwijders worden ook niet met Revo Cleaner.
er blijft iets zitten een photo---downloader
die heb ik via taakbeheer gestopt---en toe was het verdwenen in confuguratie scherm
in Revo cleaner
en in c c cleaner.
Ben er vanuit gegaan dat het dan nu weg was.

Zo begon het
PSP x2 wilde niet meer opsarten----was beschadigd----normaal kun je de cd er dan weer indrukken
op reparatie drukken en is het ok.
Maar dat wilde dus niet----toen heb geprobeerd pspX2 helemaal te verwijderen.
En dat ging niet echt soepel.
De bedoeling was om het er opnieuw op te zetten, maar helaas dat lukt niet.
Doe mijn best maar heb er echt geen verstand van.
Hoop dat ik het goed heb uitgelegd.

Mieke
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”